Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 december 2016

Juluppehåll från bloggen!

Av Malin wiper - 19 december 2016 08:00

 





Jag tar nu en paus från bloggen under julen. Önskar er alla en underbar och njutningsfull jul. Om inget oförutsett händer så är jag tillbaka innan nyår. Sköt om er och ha det så bra tills vi hörs igen.

 

 

       

 



Lauren Daigle med Have Yourself A Merry Little Christmas. Hon är en 25-årig sångerska med väldigt fin röst, med en härlig touch av rasp

 

                                             

 

 

 


#Paus #Njutningsfull  #Lauren

   

 
 
Pisan - En Liten Uggla :-)

Pisan - En Liten Uggla :-)

19 december 2016 10:53

♥♥♥ God jul på er! ♥ Hoppas ni får det riktigt mysigt och gott! ♥ Kram! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 december 2016 11:21

Tack snälla goa du. Jag hoppas ni också får en riktigt mysig jul.

Varm julkram från
Malin

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

19 december 2016 15:03

Önskar er båda en riktigt härlig JUL med frid och ro! Kram <3

Malin wiper

19 december 2016 15:19

Tack snälla gulliga du. Jag önskar dig och din familj detsamma.

Stor varm julkram

Malin

 
Morsan

Morsan

20 december 2016 00:34

Önskar dig en härlig jul, så hörs vi igen när allt blir lite mer som vanligt igen.
Julkram till dig ❤️

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Malin wiper

20 december 2016 07:52

Detsamma till dig. Just nu orkar jag inte blogga, orken tog slut.

Julkram till dig också

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

20 december 2016 15:43

GOD Jul!
och tack för titten hos mig.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

21 december 2016 07:34

God Jul tillbaka till dig och din familj.

Julkram från
Malin

 
Annelie

Annelie

20 december 2016 15:43

Ha nu en riktigt mysig jul..

Julkramar från oss båda till er båda.. <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 december 2016 07:33

Tack! Detsamma till dig och din man

Julkramar tillbaka från oss

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

22 december 2016 21:52

OBS! Dela vidare budskapet till alla medmänniskor (Kampanj)!

Det har varit ganska mycket tjat om att vi ska ha en vit jul. En vit jul som inte menas snö utan alkoholfri jul. Å det tycker jag självklart är bra. Men det är inte heller något som jag upplever som ett problem i min familj. Vi nöjer oss lika väl med julmust som något annat. Även om jag gärna dricker lite vin eller en snaps till sillen. Shit jag tycker jag framstår som en alkoholist hur jag än formulerar mig. Men alla som känner mig vet att så inte är fallet.

Något som jag upplever som ett större problem är mobiltelefonen. Den däremot tycker jag är en grej som INTE hör hemma på julafton!!!! Julafton ska firas med närvaro!!! Därför kommer jag att checka ut från cybervärlden kl 15.00 när Kalle Anka börjar och låta min mobil sova fram tills att julafton är över!!!

Jag ska fira julen med mina nära och kära!!!

Vem är med mig på detta???

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 december 2016 10:11

Jag tycker inte man behöver skämmas för att ta ett glas vin, öl eller annat. Det är skillnad på alkoholism och att ha kontroll. Jag har ju varken småbarn eller barnbarn som jag firar jul med utan min son är ju medelålders. En del tål inte alkohol och har ingen gränssättning men det är långt ifrån alla. Jag har i jul tagit mig ett par glas vi och lite likör men inte allt samma dag. Jag vet min gräns.

Jag tycker som dig att man skall strunta i mobilen på julen det har jag själv gjort och har inte varit ute på nätet överhuvudtaget. Jag brukar vila mig från sånt då jag är bortrest

Härligt att du firar julen med dina nära och kära.

Tack för din fina kommentar

God fortsättning på julen

kramar från
Malin

 
Ingen bild

Nattpatrulen

23 december 2016 05:55

Till önska er alla en jul fröjd jul! Tänk på barnen i första hand. Håll nyktra och låt mobilen vara över jul helen. Så gör ni barnen en stor bamse tjänst åt barnen. Barnen vill ju detta. att har en rolig och lung julhelg tillsammans med oss föräldrar. Det är den bästa julklappen som dom kan får av oss medmänniskor. Tänk en extra gång innan ni gör något förhastad! Det är lätt hänt! Det vet jag! Men men men SKÄRP ER!!! Innan det är försent! Ska har ett vakande öga på familjerna. På nattvadring! Tänk på att vi är skyldig att anmäla om någon fara illa! TÄNK TILL EN EXTRA GÅNG!!!!!!!!! All väl mening!!!

Önska en God Jul!
Vi har ett vakande öga på familjerna över jul helgen nu! Med vänlig hälsning. Nattpatrulen.

Malin wiper

28 december 2016 10:15

Jag vet inte vilken du är men jag drar inte alla över en kam och har själv inte druckit när min son var liten men nu är han medelålders och vi har tagit både ett glas vin och lite likör. En del har ingen gräns och då blir det problem men det är långt ifrån alla. Barn skall inte behöva se raglande fulla föräldrar för det ger otrygghet. Vet inte om det är så vanligt men har man inga problem och bara tar en nubbe till sillen eller ett glas vin så ser jag inget problem i detta.

Alla har inte problem med alkohol och dricker inte regelbundet så jag behöver inget "Fy skäms"

Tack för att du tittade in
Ha en fortsatt fin jul
kram från
Malin

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

24 december 2016 01:09


Ho Ho Ho
Hoppas allt är väl med dig/er!
Julefriden börjar sakta infinna sig!
Så mysig julkänsla överallt här med julsånger och julbelysning, så mysigt! Så nu ser jag verkligen fram emot julen!
Jag önskar att ni har det och får det fridfullt under julen!
Ska ni i väg eller vara hemma?

På återseende mina fina och ha en fin dag i morgon !
Jag önskar dig en riktigt god natt så ses vi igen !

Bäst att sova några välbehövliga timmar
G.o.d.n.a.t.t.k.r.a.m.a.r kära ni !

All Kärlek och all väl mening! ❤️

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 december 2016 10:17

Allt är väl med oss men vi är jättetrötta för vi har varit borta i 6 dagar. Vi har haft det toppen hos min son och sen hos min väninna Barbro. Hoppas du fick en jättefin julafton

Sorry att jag inte kunnat svara på din kommentar förrens nu men jag bojkottade nätet när jag var bortrest

God fortsättning
Varm kram från
Malin

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

24 december 2016 11:10

En fridfull helg önskar jag dig!
Många pausar ju från bloggarna nu - jag gör det inte, men ibland har jag tidsinställda inlägg.
Kram!

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

28 december 2016 10:18

Sorry! att jag inte kunnat svara på din kommentar förrens nu men jag har bojkottat nätet under julen.

Hoppas du haft en jättefin julafton. Jag brukar ha tidsinställda inlägg men kan inte sitta så länge som förut på grund av ryggen

God fortsättning
kram från
Malin

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

27 december 2016 08:59

Tyckte jag hade varit inne här och önskat god jul redan men kanske något hände med min kommentar? Nå, nu kan jag önska god fortsättning och snart ett gott nytt år i stället :-)
Kram!

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

28 december 2016 10:18

Jag har varit borta i 6 dagar och inte varit ute på nätet det är därför.

God fortsättning tillbaka
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards