Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 december 2016

Av Malin wiper - 11 december 2016 18:00



George Thorogood & The Destroyers Rock And Roll Christmas. Svänger så man knappt kan sitta still. Jag vill ha en rockig christmas..   Klicka här för att komma in på deras facebook

 

George Thorogood föddes 1951 i Wilmington, Delaware. Han är en amerikansk sångare och gitarrist inom blues och bluesrock. Thorgood är känd för sitt slidegitarrspel på elgitarr, han har bland annat spelat in låtar av John Lee Hooker och Elmore James i bluesrockverisoner. Han spelar med bandet The Destroyers. Innan Thorogood gick över till musiken spelade han också halvproffisionellt baseboll i ett Delaware-lag som låg i Roberto Clemente-ligan. George Thorogood & The Destroyers har varit aktiva sen 1974 och är så fortfarande

 

Här hör ni en annan låt med bandet som heter Drink Alone. Jag är ju själv väldigt förtjust i blues och även kombinationen av rock och blues. Ibland vill jag bara vrida tillbaka tiden då jag var på bluesklubb. När vi åker till Göteborg nästa gång då skall jag försöka passa in så Nefertiti Jazz Club har öppet. Dit har jag varit många gånger då jag bodde i Göteborg och det spelas också jazz där.

 

   

Klicka här för att komma in på deras spelplan för 2017 

                                   

 

#George #Nefertiti #Drink #Spelplan

Av Malin wiper - 11 december 2016 13:45

                           


  

Vi promenerade på "Strandpromenaden" på förmiddagen och det kändes mer som höst än vinter. Dessutom småregnade det. Hoppas verkligen att vi får lite snö till jul så stämningen höjs några grader                           


  

Tack och lov så var det i alla fall vindstilla. 

Min man ute på en lång brygga       

 

 

All I Want for Christmas Is You med Michael Bublé       


  

En eka i plast fastspänd i en brygga


  

Ett av dagens skräp i naturen: Victoria's Secret Amber Romance  


  

Sen var vi  framme på Preem och gick in för att fika         


  

Vi tog varsin cappuccino med varsin ostsmörgås och satt där och myste en stund. Det var gott som vanligt och fin stämning

 

  

Dom har bytt lite diskar och annat så det ser ännu mer luftigt och fint ut därinne. Tyvärr så har jag svårt att fota därinne så jag skall ta som nyårslöfte att lära mig kameran fullständigt. Manualen är nästan omöjlig att förstå men min man skall läsa igenom och sen skriver jag en liten lathund. Så brukar jag lära mig saker. Jag vill kunna ställa om kameran mer så jag kan behärska alla miljöer. Nu har min man dessutom bytt till sig en Canonkamera som är bättre än min förra lilla digitalkamera. Den nya är nästan inte använd och har både bättre zoom och macro än min förra. Den skall jag ha med mig när jag vill ta macrobilder         


  

På hemvägen såg vi en katt smyga omkring på en tomt. 

 

   

Sen var vi då hemma igen     


Vi glömde helt bort i morse att det är tredje advent i dag..  Vi får tända det tredje ljuset lite senare istället..  Hoppas ni har en fin tredje advent.

 

 

 

#Strandpromenaden #Brygga #Michael #Eka #Skräp #Preem #Cappuccino #Linnarbäcksparken #Tiger #Katt #Shellmack #Tomte


Av Malin wiper - 11 december 2016 08:00

  

När vi åkte till Köping i fredags så tog vi en paus på Väderstad Centralkontiori för att få oss en kopp kaffe med smörgås till. Här ser ni min som är en ägg och ansjovis på tunnt lättätet gott bröd. Smörgåsen var ljuvlig.  

 


Klicka här för att se när vi var dit 2015. Nu var det stört omöjligt att fota huset för det låg helt i sol


Min man tog en tekaka på fullkorn och som pålägg skinka och ost. Han tyckte den var makalöst god och som ni ser är dom fantastiskt bra på att dekorera smörgåsarna och lägga på allt med finess, så att det blir vackert för ögat också

 

 

Här följer lite bilder på godis bakom disken: 

 

  

Gräddwienerbröd som riktigt gjorde allt för att fresta..  

 

   

Hallonbakelse i full frestarskrud 

 

  

Wow! hur tar man sig ur detta..  

 

   

Grönt är skönt och även fluffigt..                    

 

 

Marmeladstång som man såg mycket förr. Här i ny lång tappning

       



Sunrise med Norah Jones

 

   

Som ett rullande hjul                     

 


 

 

På andra sidan gatan finns en Atelje som heter Atelje Gröning. Det ser så snyggt ut med dom två dörrarna och tavlan i mitten, plus trappen och dess ledstång som tillför mycket.  

 

 

                           En fin och skön söndag önskar jag er mina läsare.

 


#Väderstad #Centralkonditoriet # Norah #Gröning

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards