Öppen Ridå

Alla inlägg under juli 2017

Av Malin wiper - 31 juli 2017 14:00




Förskrivet tidsinställt inlägg


Här kommer lite fler exempel på vad man kan få se när man åker på lite mindre vägar. Det dyker alltid upp nåt som jag vill fota. Graffiti på ett förråd eller vad det nu är. Mellan skogen dök det upp och var som en färgexplosion. Det fanns en liten plats framför så bilen rymdes när jag skulle fota


   


Superman är avbildad i mitten och man får en känsla att han kom flygande emot oss                

 

                                             


 


Sen åkte vi iväg men en bit bortanför den första byggnaden med graffiti så dök det upp ytterligare en. 

 

 


En figur med sparyflaskan i handen ståtade i mitten på konstverket. För mig ser jag hellre såna här välgjord graffiti på väggar än kala och fula väggar som annars skulle vara rätt tråkiga         



 


Hästar ser man också mycket utefter småvägar. Fotade några jättefina och välskötta hästar som stod i en hage och betade. Försökte pocka på deras uppmärksamhet för att få en bild på när dom tittade upp också  men dom brydde sig inte..  


                     


   


Min man tog detta fotot över en vy på ena sidan vägen

 



I dag är det mindfulness som gäller. Ha det bra gott folk 

 

 

#Graffiti #Superman #Byggnaden #Konstverket #Hästar #Vy #Mindfulness

Av Malin wiper - 31 juli 2017 08:30


 

Förskrivet tidsinställt inlägg 


En dag då vi var ute och åkte på småvägar så stod ett får på sidan om vägen. Han hade gått under stängslet på ett ställe och det såg så lustigt ut             


  


Vi och bilen från motsatta håll stannade för att släppa förbi fåret mot hagen. Tyvärr så hamnade fårets nos mitt i billyktans ljus så det blev lite utsuddat. Fick skynda mig att ta bilder från bilen


  

Fåret hade inte så bråttomt utan gick sakta över vägen..  . Åker man på dom små vägarna så kan man få uppleva lite av varje               


  

Vad är det frågan om? ser uttrycket ut på detta får som vände sig hastigt om..  

 


  

Dom andra fortsatte med sina bestyr               


  

Fåret tog sig under taggtråden och var tillbaka till sin flock. Vi såg att ägarna uppmärksammade detta från huset bakom

 


Vackert och finstämt med Nils Landgren feat Viktoria Tolstoy. ABBA-låten When all is said and done

 

Jag sätter in några förskrivna äldre inlägg i dag för jag mår inte så bra och är jättetrött har knappt sovit i natt. Vi hade tänkt lämna in bilen på verkstan i dag men såg att dom har semesterstängt till 7/8. Jag skippar nog gymmet i dag och går i morgon istället. Ha det nu bra kära läsare och sköt om er och lev livet för det är inte så långt som man tror när man är yngre

 


#Får #Hagen #Billyktans #Vägarna #Uttrycket #Frågan #Bestyr #Taggtråden #Nils 

Av Malin wiper - 30 juli 2017 12:30


 

I går var jag, min man och sonen bjudna på mat hos sonens vänner Lena & Leif. Kolla in vilken snygg förrätt som dessutom smakade underbart gott. Det var ett mörkt bröd med massor av nyttigheter men väldigt lättuggat och smakrikt. Ovanpå hade Lena gjort en laxröra som hon gjort själv och den var urgod. Vi har fått receptet så vi skall göra detta själva också


  

Maten bestod av rullader gjorda på lövbiff och inuti rulladerna hade hon soltorkade tomater och ädelost. Det var så ljuvligt gott att vi bara satt och njöt. Såsen till rulladerna var också en höjdare. Synd att jag glömde fota rulladerna på tallriken men vi hade så trevligt och hade fullt upp med att äta och prata så jag glömmer mig ibland


  

Lena hade dessutom gjort en färgstark och smakrik sallad till anrättningen och mycket god potatis. Synd att jag inte fick med salladsbesticken helt för dom var så snygga och i trä. Blev sugen på att skaffa såna.           



  

Här sitter vi och myser och har det bra. Jag själv blev också fotad men bilden går inte att få till för jag satt för nära kameran och det blev så mörkt så det gick inte att ljusa upp tillräckligt.                            


  

Deras häftiga och livliga katt Stoffe var en rolig bekantskap och han fick vi klappa om direkt. Han var mer vild än tam..  och var överallt och hoppade upp på höga skåp så det var ett äventyr. Det var väldigt svårt att fota honom men till slut satt han still några sekunder..    

 


 

Sen var det dags för kaffe och min son hade naturligtvis en "Star Wars-mugg" att dricka i..  


  

Vi fick dessa snygga muggar och jag gillar svart/vitt i olika mönster, dom hade bra handtag. Vi hade sagt till före att vi inte ville ha efterrätt och mastigt kaffebröd. Därför bjöds det på goda havrekakor och det var helt perfekt.


  

Dom har en kakburk i form av ett kylskåp, så häftigt                         


  

Leif har lite modellbilar på en hylla i sitt arbetsrum. Det är en Cheva från 1957 


  

Leif har också bekymmer med sin ländrygg så han har skaffat ett sånt här hjälpmedel som ger stöd och ryggen får vila lite. Man spänner det om midjan och det heter "Rehband". Får se om jag behöver ett sånt längre fram men nu är jag bättre än på länge.  

                                                      

 

 #Lena #Bröd #Rullader #Sallad #Stoffe #Star #Muggar #Kakburk #Modellbilar #Ländrygg

Av Malin wiper - 30 juli 2017 08:45



 


Här har det kommit ännu mer folk så jag gissar på att det då var uppe i ca 50-75 personer. Kul att det finns såna entusiaster som Baiba och Joakim på Östanbro Cruisin' Café  

                 

Klicka här för att se del 1 av mina inlägg ang detta evenemang. Klicka här för att se del 2               


  

En jättefin hund låg och myste i gröngräset


 

Och en smidig katt gick omkring mellan bilaren och nosade på en av bilarnas grill innan den lommade iväg igen


  

På en dörr inomhus hängde denna läckra Elvisfigur   



Elvis med Don't Be Cruel. Nu är det snart 40 år sedan Elvis gick ur tiden


  

Sen dök då denna häftigt mönstrade blåmetallic upp.                             


 


En röd tjusig PLYMOUTH SPORT FURY från 1965 stod där så blänkande och fin framför andra veteranbilar utefter vägkanten                                         


 


En inramad filmaffisch hängde på en vägg inomhus. Från filmen Niagara  från 1953 med bland andra Marilyn Monroe i en av huvudrollerna 

                          


       

Klickbilder


 


Elegant vit lång bil som stod där som ett smycke                                

 

 

Jag har lite snygga bilar och annat kvar sen vi var till Cafét men dom sätter jag in separat i ett inlägg lite längre fram. Det är molnigt ute och det behövs mycket mer regn. Vi kom upp från sängen 08.00 och känner oss lite skönt trötta men nöjda. Vi var ju med min son till hans vänner i går och det kommer ett inlägg senare i dag. Nu har vi lite annat på agendan som skall klaras av och även lite fix här hemma. Nu hoppas jag ni alla får en skön och vilsam söndag

 

                                      


#Entusiaster #Hund #Katt #Elvisfigur #Blå #Plymouth #Niagara #Elegant

Av Malin wiper - 29 juli 2017 19:45


  


Festligheterna fortsatte denna varma soliga kväll och folk trivdes och umgicks. Färgsprakande par lyste upp där på gräsmattan. Vi två främmande fåglar kände oss ändå hemma och myste av det vi fick se och uppleva 

 

 

Emmy Lou & The Rhythm Boys med Too Much Lovin' 


 


En tjusig CHRYSLER SARATOGA från 1948

 

   

Lååång vit skönhet                 

 

 


Den tjusiga CADILLAC COUPE DEVILLE 1957 från förra inläggen men nu från baksidan. Grattis till dom nygifta..                                          


 

 

 

Här lite bilar framför gräsmattan och folk som åt och njöt av sommarkvällen                            

 

 

En av bilarna vid sidan av vägen var en DODGE CORONET 440 från 1969  

 

   


En härligt blå OLDSMOBILE från 1953 . Tala gärna om för mig om jag blandat ihop bilarna för det bara snurrar i huvudet när jag håller på med så mycket samtidigt. Lena rättade mig i förra inlägget där sista bilen blev fel. Tack Lena..  

 

 

Fortsättning följer med fler läckra bilar mm i del 3...............................

 

                                                      

 


Klickbilder. Jag framför en Austin Healy sprite som jag hade ihop med min sons pappa då vi var gifta. Fotot är så gammalt så det stämmer inte helt med färgerna.  

 

 

#Färgsprakande #Emmy #Chrysler #Vit #Nygifta #Gräsmattan #Dodge #Oldsmobile #Austin 

Av Malin wiper - 29 juli 2017 10:45



  


Vi åkte iväg till Östanbro Cruisin' Café i går för att uppleva en av deras häftiga fredagar. Så här såg det ut när vi kom ca 17.30 Det hade samlats en del folk redan och sen kom det många fler. En del satt inomhus också i den läckra bussdelen och fikade. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev om detta nostalgiställe                        


 


Här ser ni Joakim som sköter om stället och för dagen var han grillmästare och det gjorde han toppenbra för vi har sällan ätit så goda hamburgare.                                                  


  


Hamburgarna var fantastiska men inte så tjocka och det gillar jag. Bra kryddade och bästa köttet. Jag orkade inte allt eftersom jag börjar krympa ihop magsäcken lite efter 8 dagars neddragning av kalorier. Jag tog bort locket på hamburgaren och åt sen bara 75% av underdelen sen var jag mätt. Vi satt på trappan till altandäcket och myste i solen. Glömde att fråga nån som kunde ta en bild på oss också men jag var för upptagen med att fota själv allt runt mig.

 

Mr T tillägger: Det var år sen jag åt en så god hamburgare. Saftig inuti och härligt grillad utanpå


 


Här ser ni snygga Baiba som är sambo med Joakim och sköter om stället tillsammans med honom. Jag gillar prickigt och har några jumprar själv med prickar och min mamma hade en del klänningar som var prickiga på 1950-talet. Hos henne hämtade vi hamburgerbrödet och gick sen ut och fick lagt i hamburgaren. Folk såg ut att trivas förträffligt bra hos dom         


 


Det kryllade av häftiga veteranbilar av alla de sorter på området. Här ser ni en FORD TORINO GT från 1968


 


Den snygga fronten på den gula bilen är en CHEVROLET GMX511 från 2012 så det fanns lite nyare bilar också men dom var inte som dom vanliga tråkiga som vi ser utefter vägarna utan lite extra så dom kanske blir veteranbilar 2050 eller senare..

 

 

 

Två snygga brudar i tidstypiska kläder. Tyvärr blev ljuset fel så skuggor föll till höger och det gick inte att få bort i fotoprogrammet. Minnen dök upp när jag såg den utsvängda klänningen. Ett tag på 1960-talet så var det modernt med just klänning i den formen och då hade man en skumgummiunderkjol under som gjorde att den stod ut. Att man inte sparade nåt..  

 

                                             

 

 

 

Kolla in vilken läcker hårrosett hennes dotter komponerat..  

 

 

 

På en av parkeringarna vid huset såg vi denna häftiga CADILLAC COUPE DEVILLE från 1957. Den bilden lånade jag av min man för han fick en bättre bild på bilen än mig. Fast jag fixade färgerna lite i fotoprogrammet

 

 

Hep Stars med Cadillac                          

 

 

 

Detta snygga par kom åkande i denna skönhet som är en Ford Fairlane 500 från -58. Jag gillar färgsättningen som var lite annorlunda med en rödfärg som går mer mot blått än gult

 

 

Fortsättning följer med del 2..............................  

 

 

 

#Östanbro #Joakim #Hamburgarna #Baiba #Torino #Tidsenligt #Cadillac #Hep

Av Malin wiper - 29 juli 2017 08:00

 


Min son bjöd oss på Flux Drops läskande sockerfria sugtabletter. Med smak av rabarber och jordgubb och vi tyckte dom var jättegoda och gav inget sötsug så det räcker med en. Vi sög på varsin medans vi åkte hem och kände oss fräscha i munnen. Dom är tydligen bra mot muntorrhet också, fast det har jag inga problem med. Såna skall vi köpa en ask av eftersom man blir nöjd med en enda och då räcker dom länge. Jag är livrädd för att sötsuget skall komma tillbaka nu när jag kämpat i 7 dagar. 

 

 

 

Sonens solglasögon och kaptensmössa..  Tokiga morsan

 

                   


Glasögonfodral två i ett från Homeshop 




Leon Bridges med Twistin' & Groovin'. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag satt in hans mest kända låt Coming Home och läs mer. Han är bara 28 år gammal men musiken känns som en tillbakablick på 1950-1960-talet

 

                     

 


Hans klädstil är ju också retro och vädigt proper och ofta bär han hatt. 

 

I dag är vi upptagna hela dan så jag får skriva om Östanbro Cruisin' Café så fort jag hinner. Vi åkte dit i går och det var en upplevelse. Jag hinner göra färdigt några bilder innan vi åker iväg på nya äventyr. Nu är det full rulle och vi går snart in i väggen..      . Säger som sonen sa ang våra utsvävningar: det är jobbigt att vara ledigt..  

 

                                       

 


#Son #Flux #Solglasögon #Leon #Östanbro

Av Malin wiper - 28 juli 2017 18:00



     


I dag på Fitness Center  var vi i sämre form för det var så tryckande i luften så jag fick nästan en kallsup av svetten från pannan och hade även svårt för att få upp pulsen. Jag framhärdade i alla fall och gick på bandet i 17 minuter på 5,5 hastighet. Min man gick runt och tränade på dom maskinerna jag visade honom sist.                                          


 


När vi skulle gå därifrån genom gallerian så passerade vi det fina cafét Coffee Tea & Fashions och kände för en kopp kaffe och dela på en smörgås

 

                                          

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg och se hur det ser ut inne i cafét


 


Här ser ni han som driver stället med den äran. Han är jättetrevlig att prata med                                 

 

 

 

 

Vi var svettiga och hade tänkt gå direkt hem och duscha men ibland behöver man en mellanlandning..  . Sen kom då både åska och blixt så fort vi kom innanför dörren och allt blev svart. Även regn och hagel i massor men sen blev luften jättelätt och skön att andas in

 

                                                                          

Virág


 


Tyvärr hade han inte smörgåsar denna gång för folk som varit dit vill äta deras goda kaffebröd. Jag sa som det var och då sa han att dom hade muffins som diabetiker brukar ta och då delade min man och jag på en men köpte två och då var han så förutseende och gav oss en plastpåse att ta den andra i som vi tar hem och fryser in. Vi har ju inte ätit varken godis, glass eller kaffebröd på 7 dagar. Jag tog ändå med dom båda på bilden och vi blev serverade vid bordet på en fin blicka men jag var för slö för att ta upp kameran igen..   



         


Klickbilder. Bild 1 han har börjat experimenterat och gör nu egen glass som skall vara jättegod. Bild 2 dom har även smoothie med jordgubb och mango. Bild 3 strumpor finns att köpa där också mm

 

 

 

Event med tivoli i helgen som monteras upp i centrum

 

 

              

 

                                                  

 

 


#Fitness #Coffee #Jättetrevlig #Svettiga #Muffins #Glass #Tivoli 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards