Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 december 2016

Av Malin wiper - 3 december 2016 14:00


  

För ett tag sen var jag in på Salong Hon & Han för att köpa en julklapp. Då passade jag på att fota lite där dom gjort julfint.           

                 


  

En läcker väggklocka

 

   

Trähjärtan i dominoeffekt

 

Så häftigt! sånt skulle jag vilja se In real life  

 

   

Julklappen ligger nu bland dom andra julklapparna i påsarna jag köpte hos Syntema för endast 10 kr/st. Vi blir 3 eller 4 st på julafton. Vi har en viss summa vi köper till varandra för.              


   

Här kan man se hur öppettiderna är i "Vår Lilla Stad" under julen                                  

 

   

Sist vi var till Jönköping så såg vi denna stora mjuka nalle på Åhlens. Den hade ett litet nallebarn i famnen  



Ett av soundtracken till filmen Ted. Sjungs här av Norah Jones.  Klicka här för att se vad jag skrev om filmen efter att jag sett den. Ingen nådig recension...  men för mig får inte nallar utmålas som skitstövlar..  höll på att få kaffet i vrångstrupen..  

 

 

                                         

 

 

#Salong #Stearinljus #Trähjärtan #Syntema #Öppettiderna #Nalle #Ted

Av Malin wiper - 3 december 2016 08:30



                          


  

Jag har fått bekymmer med pekfingret och tummen på höger hand så jag kan inte använda dom vanliga tesilarna längre. Jag får blåning på tummen och ont i pekfingret. Så jag hittade en jättebra tesil på Cervera som ni ser ovan, och den kostar ca 129 kr


Man lägger i teblandningen i den plastade håliga underdelen     

 

   

Sen är det bara att sätta ner tesilen i koppen.

 

   

 

Sen finns det denna som heter flytande tesil. Det finns hur många sorter som helst att välja på


    

Dom två sista åren har jag blivit känslig för värmeljus men nu finns det såna med 100% stearin och dom varken luktar eller ger ifrån sig ångor som kan irritera. Bäst är dessa som man kan köpa på Åhlens. Dom brinner dubbelt så länge som andra värmeljus av likande sort och dom lyser upp bättre och är större på höjden.  


 

Dom ser inte ut som andra värmeljus av 100% stearin och dom har en rund kant ovanpå, och inte samma yta som andra i den varianten.

 


Här kommer Jose Feliciano med Light my fire. Han är en sångare jag lyssnade på mycket förr och alltid har gillat. Klicka här för att höra hur han låte i dag med samma låt. Jose Feliciano föddes 1945 i Lares i Puerto Rico men är uppvuxen i New York. Hanär en puertoricansk sångare och gitarrist. Jose är blind sedan födseln och gjorde sin scendebut redan vid sex års ålder. I början av 1970-talet hade han flera hits på Tio i topp. Genom åren har han även spelat in många covers och tolkat låtar av andra artister såsom The Beatles, Elvis Presley, Elton John, The Doors, John Lennon och The Mamas and the Papas. Nu önskar jag er en härlig lördag i snöns tecken. Vi har lite att pyssla med i dag i och med att vi får besök av våra vänner A-G och L-G på eftermiddagen. Det skall bli kul



#Tesil #Värmeljus #Jose 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards