Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 december 2016

Av Malin wiper - 1 december 2016 13:00


Efter gymmet i måndags gick vi förbi People Kläder och såg dessa fina tomtar som Sun tillverkat, hon har fotvård i stationshuset. Klicka här för att se hennes grantomtar förra året och även se en bild på stationshuset där hennes fotvård är inhyst                                              


  

Dom har så snyggt inrett i butiken så det känns roligt att gå omkring där. Precis som dom andra butikerna i "Vår Lilla Stad" så är dom lika proffsiga och trevliga hos People också.      

 

     

En gammal kälke hade fått bli inredningsdetalj, så snyggt. Tyvärr så måste jag lära mig att ändra ljuset på kameran för det är lite mörkare lokaler och då hjälper det inte med arbete i photoshop och blixten gör ibland bilden för gul.      

 

  

Dom är väldigt kreativa och fantasifulla när det gäller inredningen. Som här en snygg gammal resväska används till varor av olika slag. Sånt gillas. Det fanns så mycket mer jag fotade men fick ta med dom bilderna som blev bäst         

 

   

Julröd top med glitter runt halsen              

 

   

Både tufft och elegant för män. Klicka här för att se hur man knyter en fluga

 

Här kommer låten Don't Be So Shy med Filatov & Karas  som gör en cover på Imany orginal. Den har jag haft med redan så det är kul med en annan version också


  

Fluffig snygg koftjacka som är användbar till olika jumprar och toppar                

 

   

Dom har även mycket att välja mellan då det gäller smycken, som här ett läckert halsband på en grå stickad jumper

 

   

Ytterligare ett exempel

 

Snyggt med ett gammalt skrivbord antagligen 1960-talet. Såna möbler är tidlösa. Kolla in dom fina mössorna med tofs i olika färger. 


 


 

Jag köpte en tröja åt min man som var nedsatt till endast 100 kr. Märket är Jacks Denim co. Dom har en hel hängare med nedsatta fina kläder

 


  

Så här ser den ut på nära håll. Jag köpte även en till mig själv men i blått och grått.  


#People #Tomtar #Inrett #Kälke #Resväska #Top #Tufft #Shy #Koftjacka #Halsband #Skrivbord #Tröja

Av Malin wiper - 1 december 2016 08:00

    

Vi åkte förbi Molidens Nostalgimack en dag och det är en upplevelse och en njutning. Som synes var det lite gråtrist ute och hade regnat. Klicka här för att komma in på Stig Anderssons fb, det är han som är upphovet till denna fina nostalgi-bensinstation, en verklig eldsjäl               

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev då macken invigdes. Klicka här för att se en gitarr som är gjord av en oljekanna


  

Jag skojade lite med Bensin Automaten som inte fanns där från början så macken har utvecklats hela tiden. Jag kom ihåg när jag var barn när pappa och mamma stannade vid liknande besinmackar och ut kom en man med skärmmössa, hink och fönsterskrapa. Då fick man både rutorna rengjorda och hjälp med att fylla på bensin. På dessa mackar så fanns det inte mycket att köpa förutom olja och lite tillbehör.

 

      

Nu har dom fått ytterligare ett tillskott till macken. Mot huset stod lutat en fin gammal kälke och skidor med stavar. Så kul att det utvecklas och överraskar.        


  

Jag tror inte att jag sett denna oljekanna där förut så det är säkert nåt nytt också. Essogubben känner jag väl igen.  


  

Dessutom fins två gamla cyklar i ett äldre cykelställ bredvid utemöblerna


 

Här tar Mr T tag i handtaget men det är stängt som man ser på skylten..  Dom har öppet där när dom har evenemang och folk kommer förbi för att ta sig en nostalgitripp. Det åker ofta förbi både gamla bussar och bilar

 

Klicka här för att se hur det såg ut 2014, sen dess har mycket tillkommit. Klicka här för att se vad jag skrev 2015

 

   

Min blick föll på en tändare med Shellmärke i ett av fönstren. Jag har ju själv en tändarsamling men har gjort mig av med många och har bara dom bästa kvar.  


  

Jag fick en liten suddig bild av två fordon i närheten

 

I dag skriver vi första december och nu börjar det närma sig jul. Jag håller på att göra mig iordning för gymmet och min man skall arbeta i dag. Efter lunch skall bilen in på besiktning så håll tummarna för oss. Nu är det snart helg igen och det känns som tiden bara rusar iväg. Jag äter fortfarande värktabletter men har dragit ner lite från 3 gånger/dag till 2. Nu hoppas jag ni får en fin torsdag.

 

 

 

                                        




#Moliden #Automaten #Kälke #Oljekanna #Cyklar #Skylten 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards