Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Humberto Guandinango!

Av Malin wiper - 20 maj 2011 10:04

  

 I går när vi gick omkring i östra delen av jönköping så hörde vi fantastisk gatumusik på långt håll så vi gick dit och lyssnade. Det var toner från Equador och killarna som spelade var häftigt utstyrda i fjädrar och färgstarka kläder. Dom sålde drömfångare, skivor och annat. Klicka här för att se en blomsort från equador som heter "Masdevallia hirtzii"


Klicka här för att komma in på en sida och lyssna på musikerna. När vi såg dom så bestod gruppen av fler personer och lät bättre i verkligheten. I klippet är det för mycket diskant. Gruppledaren heter Humberto Guandinango och han bor i Angered, Göteborg. Jag bodde själv i Angered, Hjällbo när jag flyttade till Göteborg 1975.


    


Klicka här för att läsa om Equador. Klicka här för att läsa om när dom uppträdde på marknad i Lekeberg. Klicka här för att läsa när dom spelade på marknad i Vimmery/Hultsfred. Dom åker tydligen omkring och spelar lite överallt.


  

 Dom troligen ättlingar till Incaindianerna eftersom huvudstaden låg i Equador.


  


  

Jag köpte en cd av dom som heter "Meditation" har inte hunnit lyssna på den än men skall så fort jag kan.

 

  

Här lite av vad dom sålde.


  

  


 
 
Maya

Maya

20 maj 2011 15:26

Åh, jag har ju ett par indian-CDs...meditiationsmusik...nånstans! Nu påminde Du mej att jag faktiskt har sådana, förmodligen nedpackade sedan vi flyttade till huset...undrar var man ska börja leta?? Vore roligt att lyssna på dem igen, det är rogivande. Men leta får jag göra en annan dag när jag inte har sån värk som idag! Ligger ner med laptopen och kikar bara in lite snabbt.

Hoppas Du har en finfin dag! Här skiner solen och man blir iallafall glad!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

20 maj 2011 17:21

Vad kul att du har såna cd. Det är toppen när man vill varva ner och slappna av. Det är så trist att du har sån värk. Jag hade en lång period för ett tag sen som jag skrev om och sen blev jag bättre av övningarna men nu har det inte hjälpt riktigt eftersom jag har röjt och ansträngt mig för mycket. Hade ständig värk i höften innan jag fick en ny höftled så jag vet hur det känns.

Vi har inte så varmt i dag men sol

Sköt om dig vännen
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards