Öppen Ridå

Alla inlägg under juli 2021

Av Malin wiper - 31 juli 2021 14:30

 

Vi promenerade tidigt ner till centrum i dag för att först ta en fika på Hallsta Café & Restaurang. Det var så länge sen sist men efter fikat så tog vi en promenad. Det blev inte så lång promenad för vi måste få upp flåset efter lång inaktivitet. Vi tar istället ytterligare en promenad på eftermiddagen


 

Här sitter jag och väntar på kaffet som dom kommer ut med när allt är klart


 

Som ni ser så ler min man lite konstigt och det är en biverkning av operation och strålbehandling. Det kommer att gå bort så småningom men det kan ta 6 månader upp till 1 år. Det är fortfarande bedövat och svullet i munnen men inte alls så mycket som förut så läkningen har gått över all förväntan. 


 

Här har har vi fått serverat vårt kaffe med dopp av Rabi. Min man tog vanligt kaffe med en morotskaka som dom bakar själva. Morotskakan är hans absoluta favorit där. Jag tog cappuccino som är supergod med ett krämigt skum. Till kaffet åt jag en blåbärsmuffins som var jättegod och är min favorit

 

                      

Clipart Library 

 

Bredvid Cafét ligger Hallstahammars Livs och där passade vi på att köpa detta. Det är bara där dom har såna gröna små Zuccini och dom är jättegoda. Jag skivar dom och kokar dom tillsammans med potatis, morötter, palsternacka, spetskål fint skuret. Grönsakerna skivar eller tärnar jag och kokar i buljong. Det blir en vitamininjektion. Jag har själv aldrig behövt äta några näringstillskott för äter man ordentligt och varierat så får man inga vitaminbrister. Jag gick på detta en gång och köpte mig en burk med vitamintillskott och jag fick sån klåda och mådde inte alls bra. Det är som att slänga pengarna i sjön för mig i alla fall. Min man köpte även en aubergine, en apelsin som han skall pressa och två bananer till mig. Jag äter ju för det mesta fullkornskex med skivad banan till mitt kaffe hemma. På bananen kan jag även ha skivad avokado, tomater, keso eller annat. Det är faktiskt godar än många tror och nyttigt

 

      

Ronnie Lane med Ooh la la. Ronnie Lane var en engelsk musiker, låtskrivare och producent. Han är mest känd som basgitarris och grundare av två framstående engelska rock and roll band: Small Faces (1965-1969) och därefter Faces (1969-1973). Efter deras uppbrott och ombildning som Faces fick han smeknamnet "Three-Piece". Han dog redan 1997 i en ålder av 51 år. Redan 1977 fick han diagnosen multipel Skleros 


 

Tyvärr skall Expo Skor lägga ner så det är total utförsäljning. Just nu är allt nedsatt med 30%. Det känns verkligen trist för vi behöver en skobutik här och när butiker försvinner så blir det ett dött centrum. Vi har köpt dom flesta skor hos dom sen vi flyttade hit för 4,5 år sedan. Mitt första sommarjobb var på en skobutik i Sundsvall. Då hette skobutiken Tre Rosor men sen bytte dom namn till Wedins Skor. Jag arbetade där i flera omgångar och trivdes förträffligt bra. Jag skulle arbeta på lagret men jag ville mer så till slut stod jag i butiken och sålde skor och fick även ta betalt. Jag var 14 år första gången jag arbetade där. Hon som lärde upp mig är borta för länge sen för hon var äldre redan då. Tänker ofta på henne och några till som jag arbetade med där. Wedins Skor i Sundsvall la ner butiken 2010

 

                              

 

Chefen var en toppenman också som jag träffade igen på 1990-talet då min man och jag var till Sundsvall. Han kände igen mig och jag honom och det minnet glömmer jag aldrig. Klicka här för att se när Tre Rosor invigde sin klädbutik. Jag och några till fick gå mannekäng (gammal benämning) åt butiken. Jag har så många minnen nu så jag känner mig som en historiebok

 

                              

Clipart Library 

Klicka här för att se när vi var till Expo Skor sist del 1. Klicka här för att se del 2. Klicka här för att se när jag köpte mina kvalitetskängor där som även stod emot regn. Klicka här för att se när min man köpte sina kängor

 

                         


Skoblock för att töja ut skor. Dom kommer från Skolyx

 

Vi fortsatte sen runt centrum och gick igenom denna lekpark bredvid ICA Matkassen. Då såg jag att rutchbanan som fanns där förut var borta. Det såg så tomt ut men dom kanske skall förnya eller laga

 

 

Dom hade satt dit en ny leksak som såg ut som en scooter

 

 

Såna här krukor med fullt utslagna blommor står på Hammartorget i rad mellan flaggstängerna.

 

 

Framför vårt Kulturhus och Bibliotek står en rad med såna här blomsterarrangemang

 

 

Sen har vi då Åsby Floristen som alltid bjuder på ett fint synintryck 

 

     

Lee Brice med Memory I Don't Mess With. Nu har jag bara att önska er en fortsatt fin dag 

 

                                         

Clipart Library                               

 

#Café #Morotskaka #Livs #Ronnie #Expo #Zuccini #Lekpark #Krukor #Åsby #Lee

Av Malin wiper - 31 juli 2021 08:30


              
 

Jag såg en film på SVT Play i går som heter En Fantastisk Kvinna. Det är ett drama från 2017 i regi av Sebastian Lelio. I rollerna ser vi Daniela Vega, Francisco Reyes, Luis Gnecco, Aline Küppenheim, Amparo Noguera mfl

 

                             

Handlingen


Marina, en ung transkvinna i Santiago de Chile jobbar som servitör, men hyser sångambitioner. Hon har en relation med Orlando, en betydligt äldre man som plötsligt går bort efter att de har firat Marinas födelsedag. Istället för att få sörja sin älskare behöver Marina kämpa för sin rätt att vara sig själv, både mot myndigheterna och Orlandos familj som inte kan acceptera henne.

 

 

Daniela Vega som har huvudrollen i filmen.

 

Recension

 

Jag blev väldigt berörd av filmen och Daniela Vega som spelade huvudrollen var lysande. Vi gick flera steg framåt ett tag vad gäller acceptans och medmänsklighet men nu har vi tyvärr gått flera steg tillbaka. Filmen känns väldigt aktuell och man ser ju hur det börjar bli i många länder där personer inte får vara den den är utan blir förföljd för sin läggning. Även här börjar det eskalera. Jag skulle ha sett filmen på dan istället för jag blev så drabbad av känslor så tårarna rann. Att se vuxna människor så utan empati och medmänsklighet behandla en person som är i svår sorg på detta vis var gripande och tragiskt. Klicka här om ni vill läsa en fullständig recension som jag kan skriva under på

 

Jag ger filmen 4 stjärnor i betyg av 5 möjliga. 

 

         


       

Trailern 

Nu kära vänner skall vi ta en promenad innan klockan blir för mycket. Det är som skönast ute på morgon och förmiddag. Nu har vi lördag igen och veckorna rusar iväg så det gäller att ta vara på tiden. Hoppas ni har en fin helg hittills och den är ju inte slut än men juli är snart slut för detta år. Sköt om er och njut av lördagen 


#Fantastisk #Sebastian 

Av Malin wiper - 30 juli 2021 16:45

 

I dag hade jag tur att få sen en sån här tjusig CADILLAC FLEETWOOD 1956. Den var som en juvel i sin snygga form och färg. Dom stod på macken Ingo för att tanka och jag sprang dit med kameran i högsta hugg. En trevlig och fin kvinna kördet bilen och hon var så vänlig och lät mig fota innan dom åkte därifrån.


 

Snygg från alla håll är denna bil och grillen är inget undantag. Jag gick ordentligt upp i varv av glädje. Förra året såg man många veteranbilar men i år är det tunnsått

 

      

En närmare koll på bilen

 

   

På bakrutan stod det Westmanland


   

Här hann jag ta en bild då bilen åkte iväg igen. Den var så välskött så man bara suckade av hänförelse 

 

      

Elvis Presley med Bossa Nova Baby 

                             

Elvis Presleys rosa Cadillack Fleetwood på Big Bad Toy Store

 

Nu passar det in med lite gamla bilder jag samlat på mig men inte fått klara förrens nu. En gammal snygg rullbandspelare av märket Tandberg. Tandberg var ett kvalitetsmärke

 

Klicka här för att se en likadan rullbandspelare som gick för 350 kr på Aktionsverket


   

En kudde med mönster av en skivspelare passar ju in här också 

 

 

Ett väckarur som jag antar är från 1950-1960-talet. Tungt gedigen och stilfull


 

Detta är väl läckert med ett herrbälte med ett bältesspänne där det står Corona Extra. Det är reklam för ölen Corona Extra. Corona Extra är ett av mina favoritöl sorter. Min man såg detta på second hand

 

Det är ett ljust lageröl som produceras av Mexikos största exportbryggeri, Grupo Modelo. I en del länder säljs även Corona på burk eller ölfat

 

                               

Klicka här för att se en Cafeteria från 50s-60s i London. En härlig tillbakablick. En tidsresa vore inte helt fel

 

 

Hallsta Café & Restaurang hade Corona Extra som Månadens Öl i augusti 2020. Nu var det så länge sen vi var dit och fikade så vi skall gå dit nån dag nästa vecka.

 

I dag har vi haft flera regnskurar och mellan dom har solen tittat fram. Just nu är är luften så skön så jag mår lite bättre och svettas inget i ansiktet just nu. Vi skall bara mysa för oss själva och äta nåt gott och sen se nån film eller serie. Min man har fått flera kallelser till undersökningar nästa vecka så vi har fått boka om elbilen från onsdag till fredag för att träffa min son. Hoppas ni har en fin dag och får en festlig kväll vad ni än skall hitta på

 

                               


Clipart Library 

 

#Cadillac #Elvis #Rullbandspelare #Kudde 

Av Malin wiper - 30 juli 2021 09:30

 

Jag har så lite att komma med just nu ang bilder och annat för orken är dålig av värmen. Det har regnat och varit lite svalare nu och då känns det så mycket bättre. Det är så skönt att slippa fläktljudet en stund för det påverkar både ögon och hals och jag hörde att min son påverkades lika som mig av detta. Bilden ovan tog jag på Erikslunds Shoppingcenter 2017. Då hängde paraplyer i taket lite överallt på nedre våningen och det såg så häftigt ut. Vilken fart det var på det centrumet före Corona och ett av dom snyggaste i Sverige. Högt i tak med mycket ljusinsläpp. 

 

        

Ray Charles med Somewhere over the rainbow


 

En bilträff jag besökte på Lövudden 2017.  Där såg jag denna bil med lite utsmyckning i bakluckan. Det var lite nyare bilar som visades upp där. Fast bilden ovan var en VOLKSWAGEN 1200 LIM 117 från 1965. Den var lite omgjord 

 

   

I Köping har dom ett bilmuseum som vi inte besökt än trots att vi bott här i 3,5 år. På sidan om museumet så finns det en liten gammal bensinstation, en gammal bil och en motorcykel. Det ser ut som en installation


 

Sen vi flyttade hit har vi även varit med om ett antal slussöppningar. Det är intressant att skåda


   

En snygg båt vi såg när vi var till Strängnäs med min son i augusti 2017. Vi var ute på så mycket då när vi hade egen bil.


  

Den här häftiga synen hade vi varje gång vi gick förbi ett hus när vi var på väg ner till centrum av Hallstahammar. En balkong som var överhopad med blomster. Jag har funderat på om det var äkta blommor för det såg så perfekt ut eller om det var nåt färdigt arrangemang för balkong. Så här såg det ut i flera år men förra året så försvann detta. Klicka här för att se ett klipp med ett liknande arrangemang

 

     

Denna bild på mamma har jag på en av sovrumsväggarna. Glasögonen hon har på sig på bilden ligger nedtill på kanten av fotoramen. Jag brukar säga god morgon till henne varje morgon och ibland pratar jag med henne. Hon hade vackra bruna intensiva ögon och hon var så sprirituell och snäll. Saknar dig jättemycket mamma. Om mamma hade levt fortfarande så hade hon fyllt 98 år i går. Jag återkommer när jag har lite mer att skriva om. Ha en skön fredag och sköt om er

 

      

Leonard Cohen med Bird on the wire från 1979. Kom ihåg en gång att mamma helt plötsligt sa: Jag har hört en sångare på tv som sjunger så bra med en hes mörk röst som tilltalade mig. Det var just Leonard Cohen hon menade och jag tyckte det var så häftigt och log för mig själv. Mamma gillade rosa och lila färger 

 

                             


Clipart Library 

 

#Paraplyer #Volkswagen #Bilmuseum #Slussöppningar #Mamma #Leonard

Av Malin wiper - 29 juli 2021 17:30


   

Det blev så tryckande i luften till slut i dag så svetten bara rann i mitt ansikte. Då helt plötsligt så kom ett skyfall med åska och regn. Efter det så slutade jag svettas i ansiktet och det är stor lycka. Nu har vi sol igen men det känns friskare i luften och det blåser lite. Min man har gått till Ankis fyndbod för att lämna in saker vi rensat bort. Det är så skönt att bli av med saker som bara ligger. Vi har ju inget förråd i källaren längre för vi fick en lapp att allt skulle tas bort i och med att det inte går att ha förråd längre i källare. Det är risk för inbrott så nu har dom fixat säkrare förråd men då måste man hyra ett och det kostar mellan 300-400 kr och det har vi inte råd att lägga ut varje månad. Känns lite konstig för förråd ingick ju i hyran. Nu har vi bara ett kallförråd på balkongen så det gäller att ha lagomt med saker. 

 

  

Jag hittade för ett tag sen på Myrornas second hand ett tidningsställ som jag sett förut som då kostade över 300 kr. Nu kostade det 99 kr och eftersom vi inte har nåt tidningsställ i vardagsrummet nu så slog vi till för ett tag sen. Det är i kraftigt plåt och vi skall sätta det under vår långa spegel i vardagsrummet. Det kommer att stå på en liten pall eller låda

 

Tidningsstället kommer från Maze Länna Möbler och kostar där 695 kr så jag har gjort ett fynd. Klicka här för att se ett likadant tidningsställ fast svart

 

                                     

 

Det är så stabilt så det går även att ha till stora böcker och större tidningsmagasin. Jag satt tidningarna fel dom skall stå på högkant

 

     

The Blue Moon Boys med låten Good rockin' Tonight'. Gruppen som spelar heter Matt and the Peabody Ducks

 

  

En jättelång motorbåt jag såg i Västerås Hamn 22 maj i år. Båten stod framför Kajplats 9 som är en restaurang

  

Häromdan hittade jag ett skräp jag inte sett förut. Nån har ätit upp en kebabrulle och sen bara slängt den på marken. Det är så korkat  så man blir ställd

 

  

Min man fotade en Volvo Amazon nere på OKQ8 häromdan. Den var från 1959 men tyvärr har han ingen vidare kamera i sin mobil och han behöver en ny så småningom. Det är inte ofta man ser en svart med beige tak så det var roligt att få se den. Det ser även ut som orginalfälgar

 

Nu har det börjat regna igen och det behövs. Jag hade inget att skriva om men fick ändå till slut ihop ett inlägg. Nu har jag bara att önska er en härlig kväll

 

       

Nu har jag lånat ett klipp från min Youtubevän Paola igen. Det heter On the road again. Hon får alltid ihop det så det blir intressant och medryckande. Sångaren är Eddie Meduza

 

                            


Clipart Library 

 

#Regn #Tidningsställ #Matt #Motorbåt #Skräp #Volvo #Paola #Eddie 

Av Malin wiper - 29 juli 2021 09:30

 

När vi var ute med elbilen sist så fikade vi på Brynolf Bagare Hälla. Det var så länge sen vi var där


 

Dom har dom godaste leverpastejsmörgåsarna. Leverpastejen är skivade tunt och av bästa sort. Sen är brödet smakrikt och precis som rågkaka skall smaka. Sen är det lagomt tjockt och massor av grönsaker ovanpå

 

               

Eskilstuna

 

Detta var den första gången sen han gick igenom strålbehandling som han kunde äta en vanlig smörgås ute på café. Fast han måste dela den i bitar och äta med gaffel men det funkar bra. Sen kan han inte äta grönsakerna ovanpå än så dom fick han ta bort


 

Vi köpte med oss 3 rågkakor hem men det är bara två på bilden för jag hade redan skurit upp den ena och fryst in


 

En jättefin tårta med massor av hallon och röda vinbär på toppen. Det finns även ett Brynolf Bagare på Erikslund och vi har varit dit många gånger. Bra stämning och bra kaffebröd så vi har några höjdarfik att välja mellan. Jag fotade mer där men det är svårt när ljuset är lite mörkare och gulare. Jag skall försöka ställa om kameran nästa gång.

 

 

Vi åker alltid på dom mindre vägarna när vi åker hem för man ser mer man kan fota. Jag gillar att dom bevarar dom gamla mjölkpallarna som nu har fått bli utsmyckning.

 

 

En traktor svängde in på en liten väg och den var full av höbalar

 

  

Vi följde efter en bit på den lilla vägen och sen svängde traktorn in och vi fortsatte.

 

Sen åkte vi förbi ett hus alldeles intill vägen

 

 

Det var full rulle för jordbruksmaskinerna. Klicka här för att komma in på en sida där det finns balpressar

 

     

 

Klicka här för att höra en gammal låt med Bröderna Djup som paassar in i detta inlägg

                   

                                 

Clipart Library 

 

Jag gillar arbetsfordon och när man får se dom i action så blir jag glad

 

      

ZZ Top med All Your Lovin'. Jag såg att. Jag såg att Dusty Hill gått ur tiden i en ålder av 72 år. Han var basist och låtskrivare i rockbandet ZZ Top. Han startade bandet 1969 tillsammans med trummisen Frank Beard, som han tidigare spelat med i American Blues, och gitaarristen och sångaren Billy Gibbons. Hill valdes in i Rock and Roll Hall of Fame som medlem av ZZ Top 2004. Sånt skägg som dom hade då dom började såg man sällan. Nu är det högsta mode

 

                             

Clipart Library 

Det verkar bli en het sommardag igen så jag får se hur jag mår lite längre fram på dan. Just nu svettas jag inte men det kan slå om snabbt. Det har verkligen varit turbulens när det gäller händelser för oss men jag hoppas det snart blir lite svalare så man mår bättre och även kan bjuda hem nån så det händer lite mer än att man bara åker ut med bilen. Min mans bror har kommit hem från semestern som han tillbringat med släkten i Piteå så vi skall träffa honom så småningom också. Hoppas ni besökare har det bra och får en fin dag som blir till belåtenhet. 

 

#Brynolf #Leverpastejsmörgås #Rågkakor #Mjölkpallarna #Traktor #Jordbruksmaskinerna #Top 

Av Malin wiper - 28 juli 2021 15:00


  

Min man ville ha en stekpanna i gjutjärn så för nåt år sedan skickade han efter en sån från Järnia Kungsholmen. Den kommer från Ronneby Bruk. Den hade kostat 723 kr men var då nedsatt till 587 kr. Tyvärr så var den för tung för mig i och med nack- och ryggbesvär. Fast min man kan använda den och han tycker den är jättebra. Vi är tvungen att köpa en lättare till mig  


Klicka här för att få tips ang stekpannor. Klicka här för att höra lite Stomp Kitchen music

 

Min man hittade en på Lidl som bara kostade 149 kr men dom sa där att den var av bra kvalitet ändå. Vi köpte den tills vi har råd att köpa en dyrare för vi har alltid haft så bra stekpannor som möjligt. Min man har lagat mat för det mesta men nu när vi inte kan äta samma mat så har jag fått laga min egen mat. Det har resulterat i att jag kommit ur min ringrostighet och börjar tycka det är roligt igen. 

 

                      

Clipart Library 

  

Den kommer från Ernesto och den är i återvunnet aluminium frying pan. Nu har jag testat stekpannan och den var bättre än jag trodde. Sen gillar jag återvinning för miljöns skull.

 

Klicka här för att läsa vad som stod i Aftonbladet i dag ang Klimatförändringarna. Jag är inte förvånad för det har man kännt på sig en längre tid

 

   

Vår förra stekpanna köpte vi på ICA i Köping april 2018. Det var en Jamie Oliver i Stainless Steel och den var helt fantastisk men höll bara i 2 år så nåt fel har vi gjort när vi stekt i den. Min man tror att vi haft för hög värme. Den hade kostat 499 men det var extrapris då vi köpte den så den var nedsatt till 299 kr

 

                           

Clipart Library  

           

Lee Brice med Songs In the kitchen. Lee Brice är en amerikansk countrymusiksångare och låtskrivare


 

Nu kan min man dricka lite öl igen. Han testad denna Vega Docklands Session Ale. Den kommer från Bryggeriet på Ringön. Han köpte ölen på Lidl. Klicka här för att se ett klipp från en engelsk pub på 1950-talet,

 

Min berättar här vad han tycker om ölen: Mitt smaksinne är inte på topp nu efter operation och strålning men nu kan jag känna en del smak och doftsinnet är ok. För mig smakade denna ale lite åt Falcon Bayerska hållet och jag tyckte det var gott. Är lite känslig för kolsyran så jag fick vispa ur lite. Roligt att kunna testa igen men om nåt halvår kanske jag kan känna mer.

 

                 

 Fungadget 

       

Jag hittade ett härligt klipp från Västerås centrum. Överallt där dom filmat har vi promenerat och klippet är så nytt så en bit in i filmen så ser man även det rosa pianot som jag hade med i bloggen i går

 

                     


Clipart Library 

Nu är det lika tryckande väder igen så jag har inte gått ut och promenerat i dag heller. Längtar tills jag kan sätta igång med mina härliga promenader igen. Det är lugnt och stilla ute och just nu tomt på gården. Annars händer inget speciellt utan vi går och fixar lite härhemma och min man skall flytta över vår rosenkalla till nya krukan så det finns alltid nåt man måste göra hemma också. Ha nu en fortsatt fin dag 


 

#Stekpanna #Lee #Ernesto #Öl #Centrum

Av Malin wiper - 28 juli 2021 10:30

 

På en parkering i går så såg jag en PONTIAC CHIEFTAIN från 1958

 

  

Så tjusig och lång med snygg färgkombination

 

     

   

När jag var ca 14-15 år så fick man åka med i raggarbilar för jag kände några som hade såna bilar. Man stod på torget i Sundsvall och tyckte det var så häftigt med alla snygga bilar som åkte runt torget för då fanns det inga gågator. Bilar fick åka överallt men det var en lugnare trafik då. För det mesta stod man bara och kollade och lyssnade på all musik som strömmade ut från bilarna och spanade in snygga äldre killar. Sen köpte man en god korv med bröd från nån av alla korvstånd på torget. Jag hade lite pengar för jag började tidigt att sommarjobba och även hjälpa till på andra ställen för en liten slant. Jag och min kompis var ju rätt mycket yngre än raggarna så det tog inte lång tid förrens man var först mods och sen hippie (ville vara) i alla fall så man klädde sig så.


 

Färgen på dessa kläder passar till bilen. Jag har lite bilder sen förut från Myrornas second hand som jag kan ta till 

 

 

Hemma i Hallstahammar såg jag en röd CHEVROLET CAPRICE från 1966

 

                                                  

ebay 

  

Framifrån med en vit rand. Glömde att kolla vad det stod där


 

Vi mötte en CHEVROLET IMPALA CONV från 1966 i går

 

                                   

Hus & Hem

 

En gammal termos kan också passa in här


 

Även en ishink av modell äldre            

 

 

I går dök det igen upp en sadellös cykel och den saknade även framdäck

 

I dag mår jag lite bättre för det började åska och störtregna i går och då blir luften skönare och torrare. Vi tar det lugnt i dag och jag hoppas jag kan gå ut på en promenad än om den inte blir så lång. Jag önskar er en härlig onsdag (Lilla lördag) som den betraktades förr. På onsdagar skulle man ha lite festligare och man gick ofta ut och dansade eller gjorde nåt annat kul. Sköt om er ni härliga besökare och tack för era fina kommentarer. 

 

     

The Box Tops med The Letter. En nostalgitripp till 1967. The Box Tops var en amerikansk popgrupp som bildades i Memphis, Tennessee 1963.

 

#Pontiac #Chevrolet #Termos #Ishink #Sadellös #Box

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards