Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 maj 2024

Park Food Court Erikslund, Enköpings hamn och Kelly Clarkson & Alicia Keys

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 08:45

Detta är en lånad bild från Restaurang Guru. Vi åt lunch på detta ställe i söndags med min son. Det heter Park Food Court och ligger på Erikslund. Det är ett ställe med många små restauranger och det ser ut som man sitter på ett torg utomhus fast det är inomhus. Bilden är bara en liten del av stället, det är bara att välja mat från nåt av ställena

Min son har ju blivit vegetarian så han valde en Pannoumi från Ribhaus. som synes så är den extra tjock och han tyckte den var supergod, även pommisen var en höjdare och såsen till

Min man och jag valde sushi från Iko Sushioch den var också en höjdare. Sushin på bilden var en blandad tallrik och den valde min man, jag valde lax och avokado men fick ingen bra bild för det väldigt dämpad belysning där.

Det var så pyntat och mysigt där med droppformade lampor i olika färger lite överallt. Det var så mycket som jag hade velat fota men det var så mycket folk där så det var omöjligt

Det var pyntat med allt möjligt från retro och som här en väl använd scooter

Min man tog en sån fin bild på min son och mig när vi gick omkring i Enköpings hamn på söndagen. Synd bara att jag inte hade på mig min båthatt i jenastyg, vi har likadana min son och jag.

Denna fina träbåt höll dom på att sjösätta

Här ser man den fina båten snett framifrån

Fotade en silvertärna i hamnen

Vi gick omkring i hamnen ett tag men vi hade många regnskurar i söndags. Min son har haft några båtar genom åren och han har själv haft båtplats där i Enköpings småbåtshamn. Han är ju lika förtjust i båtar som hans pappa var. Han har seglat med sin pappa hela uppväxten. Min son tycker det är svårt att vara utan båt så han kanske skaffar en segelbåt igen, vi får se

Här två segelbåtar som jag fotade vid en brygga i småbåtshamnen

Vindsnurra i form av segelbåtar

En närbild på den andra båten

Eftersom min son blivit vegetarian så bjöd vi på smarrig morotspasta i lördags men jag glömde fota. Den åt vi mycket förr och den är både god och lätt att tillaga. Sen satt vi och såg serier på Disney Plus och myste med godsaker, öl och kaffe. I går kom vi upp till 11 grader varmt och solsken. I dag på morgonen har vi 6 grader varmt och regntyngt

Kelly Clarkson & Alicia Keys med Feeling Good

Med dessa tulpaner som jag fotade i går önskar jag er en dag fylld med bra upplevelser.

#Park #Pannoumi #Sushi #lampor #son #träbåt #silvertärna #segelbåtar #vindsnurra #Kelly #tulpaner

Gunilla

Onsdag 8 maj 10:54

Vilken fin dag ni hade.Roligt att se alla olika ställen ni hittar att äta på ser så mysigt ut med färg. Sonens hamburgare låter intressant vad den var gjord på, såg god ut. Sushi har jag aldrig ätit men när man tittar på makens tallrik så blir jag hungrig.

Älskar fisk så bör väl prova. I dag blir det torsk i ugnen som jag skall laga så det blir gott då sonen kommer med sonhistrun och skall stanna några dagar.

Trist att det regnar inte mycket men kallt.

En fin dag skall ni ha och må så gott!

Varma kramar!

Malin wiper

Onsdag 8 maj 13:21

Hej Gunilla!

Vi hade verkligen två härliga dagar tillsammans. Min sons burgare var gjord av Halloumi ost. Första gången jag åt sushi var i Jönköping och jag fick testa med en sushi för jag var lite rädd ;). Det behövdes bara en för att jag skulle fastna för sushi som inte var alls som jag trodde. Det finns ju även vegetarisk sushi. Det var länge sen jag åt torsk så nu blev jag sugen ;)

Vad kul att sonen och hans fru kommet till er några dagar. Förstår att det känns bra

Vi har regn hos oss också nu men det känns inte så kallt för det blåser inget i dag

Ha en jättefin dag själv

Varma kramar från Malin

Micke

Onsdag 8 maj 13:24

Spännande restaurang där, verkligen.
Är man van vid att ha båt så är det nog rätt så naturligt att man skaffar en ny i framtiden, lite av ett beroende det där ju.

Ha nu en fin eftermiddag Malin.

Malin wiper

Onsdag 8 maj 13:52

Det var verkligen en annorlunda upplevelse. Jag ser ju att han längtar igen efter en båt så det blir nog så. Det är verkligen som ett beroende

Ha en jättefin eftermiddag själv Micke