Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Aqua restaurang i Jönköping!

Av Malin wiper - 20 maj 2011 12:57

 


I går var vi och åt på ett ställe som heter "Aqua" som ligger på Banarpsgatan på västra sidan om stan. Det är ett ställe vi inte testat förut. Dom har en fin uteservering.


  

Det var inte så tokigt inne heller med möbler som gick i turkos, vitt och mörkbrunt. En häftig bar där man beställde maten under lunchtid.


  

Vi fick in en skål sallad var först och den var fräsch och fin med en jättegod dressing.  


  

Sen tog det roliga slut när maten kom in. Fläskfilén var lite torr och såsen var som en vanlig brunsås med dålig kryddning. Under filén låg nåt som skulle vara potatisgratäng men den var bränd, sönderkokt och var helt smaklös. Det var heller ingen trevlig stämning därinne, lite dött och glädjelöst. Vi önskade verkligen att vi gått till "Åtta glas" istället där allt är på topp från personal, miljö och mat. Ibland vill man ju testa nåt nytt.


      


  

Vi kände oss så otillfredställda så vi gick runt kvarteret till Café Lakatos för att få i oss nåt förstklassigt. Maria föreslog deras små moussebakelse från gårdagen för endast 15 kr och till tog  vi varsin urgod cappuccino. Inte nog med det utan vi slog på stort och tog varsin chokladtryffel också...   Vi har inte ätit sötsaker på längen men nu brydde vi oss inte.


   

Dom bygger så det knakar i Jönköping. Här två nya hus på en sidogatan (östra sidan) centrum. Bredvid det röda huset på höger sida låg förut ett hus med biograf i. Nu är det också rivet och ett grått nybyggt trähus tornar upp sig med butiker i. Mittemot det vita huset låg också en biograf.    


Bredvid dom andra nya huset byggs ytterligare ett. På dom 10 år vi bott i Småland så har mycket hänt och förändrats. 


  

Min son tipsade mig om detta klipp. Anna Hedemo från "Agenda" snubblar. Hon fann sig verkligen och jag är glad att hon inte skadade sig. Att jag tar in det är därför att det är sånt som hände mig jämt förr. Jag var så snabb och stressad så jag gick på saker, snubblade, hade blåmärken ständigt. Det hände många dråpliga situationer på alla mina arbeten som jag nu skrattar åt... 


  


Klicka här för att kolla på roliga plåster


En gång fastnade jag med en plastpåse i cykeldäcket så jag åkte på huvudet och hade kunnat skada mig illa. När jag styrde en traverslåda som satt runt min midja på ett jobb för många år sedan råkade jag sätta stropparna runt bänken också fast bara stålmaterialet skulle av bänken. När jag sen tryckte på lyft så följde hela bänken med och skruvar och allt flög omkring. Det tog rätt många timmar för reparatörerna att fixa detta...  Före en semester ett år så gick jag med en uppsvullen haka och en skadad näsa p.g.a att jag trodde en grind var öppen på en maskin och vände mig om och gick rakt in i den med ansiktet. Till saken hör att jag alltid haft hög fart...  Sen jag blev utbränd så har jag fått arbeta i flera år med mitt beteende. Jag har en broskfraktur i vänster knä p.g.a snabbhet. Min nackskada har jag för att jag krockat med en truck på arbetet och åkte in i rutan så både den och jag blev skadad. Ingen hann varna mig om det var fara på färde...  Jag skulle kunna skriva en bok i detta ämne.

  

 
 
Sussi

Sussi

20 maj 2011 22:36

Vad tråkigt att det var en så trist känsla när ni gick dit. Tråkigt med inte så god mat heller. Men ibland kan det vara värt att prova ändå. Ibland hittar man en guldklimp! Inte den här gången bara..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

21 maj 2011 07:40

Ja det var trist men som du säger så vet man ju inget om man inte testar

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards