Öppen Ridå

Alla inlägg under mars 2011

Av Malin wiper - 31 mars 2011 22:13

 

 

Här en häftig låt med Jasmine Kara som heter "In the basement"

 

 

 

Klicka här för att komma in på Jasmine Karas hemsida


Av Malin wiper - 31 mars 2011 14:36

 


Nu var det ett tag sen jag tog en fika på Ritz konditori så det kändes så bra och smörgåsen var som vanligt jättegod. Dom har ett nytt bröd som har lite flingsalt ovanpå och det passar så bra till smaken på brödet.


 

Blomma som jag fotat på ICA i Vaggeryd 


I dag är mina tankar hos min väninna  som går igenom en operation och jag håller tummarna för fullt att allt skall gå bra. Hon skall ringa mig så fort hon kan.

 


Jag gick förbi Mimmis Magasin och det ser så härligt ut med tyger, garner och annat som står utanför butiken. Jag får gå in och fota lite nästa gång jag är i krokarna för nu har nog lite påsksaker kommit hem.       


 


Här lite av garnerna och det är alltid nåt som är nedsatt i pris 


 


Fotade dessa höga stora gröna vaser från ett av deras skyltfönster. 


 


Utanför Akleja blomsterhandel prunkade det av sommarblommor. Klicka här för att komma in på Aklejas hemsida 


  

Blomma från ICA i Vaggeryd



 


Så här står det på en skylt i Aklejas ena fönster. dom har tydligen en blogg också.  Klicka här för att komma in på den bloggen. Det finns mycket fint att se där


  

Saker till trädgården i svart och grå toner


  


Detta läste jag i Aftonbladet och det är precis min mans humor... 


   


Detta skall föreställa en tulpan...     Ha en fin kväll...

Av Malin wiper - 31 mars 2011 11:46

   


Klicka här för att kolla på roliga och halvgalna solglasögon.


Jag trodde det skulle bli en strålande solskensdag i dag men vi vaknade till ett tunnt lager pudersnö på marken och solfritt. Min man har åkt på kurs igen med sina projektvänner till Eksjö. Det är nog fjärde gången dom är där. Man måste kunna en hel del för att driva ett företag än om det är ett socialt. Min man hade inget val efter att han blev arbetslös för vem anställer en äldre person med en massa krämpor?. Hoppas bara att detta kommer att gå bra så vi kan försörja oss fram till pensionen. Klicka här för att läsa om sociala företag som är en företeelse som kommer från Italien ursprungligen och där har det varit framgångsrikt och även några i Sverige. Det är mycket som inte stämmer när man läser för min man har haft arbete i hela sitt liv.


  


Jag har i alla fall lyckats göra en nåldyna av koppen jag köpte på Bosses second hand sist. Det är en jätteliten kopp än om den ser jättelik ut på bilden. En av Kajsa Vargs tovade prydnadsnålar fick pryda i mitten av dynan. Dynan är mer lila än på bilden.


  


Jag blev helt faschinerad av två äpplen som min man inhandlat...  trodde nästan att dom var i porslin. Jättevackra och synd att äta upp...  Undrar om det är såna som är preparerade att hålla hur länge som helst.        


  


Tog en bild på mannen vid bilen när han var på väg i morse. Dom blir 4 personer i bilen.

 






Av Malin wiper - 31 mars 2011 07:50

 


Jag har sett en del filmer uder tiden jag varit dålig och detta är en av dom "Powder blue" som är en sorglig och svart historia men vilket skådespeleri. Man ser Patrick Swayze i en rollkaraktär så långt ifrån honom som man kan tänka sig. Sen har vi Jessica Biel, Liza Kudow, Kris Kristoffersson, Forrest Whittaker och suveräna Ray Liotta. Det är ett drama från 2009 i regi av Timothy Linh Bui.


 


 

     

I Los Angeles skuggsida - lång från neonljus och berömmelse - kämpar fyra stycken separata människor en kamp mot ett ensamt och tröstlöst liv. En erotisk dansare med skådespelardrömmar försöker tjäna ihop tillräckligt med pengar för att betala sjukhusräkningen för sin son som ligger i koma. En sörjande präst har förlorat viljan att leva. En cancersjuk, tidigare lönnmördare står för döden och en ung begravningsentreprenör sitter fast i en skuld. Under extraordinära omständigheter korsas deras vägar och genom en rad våldsamma och hjärtskärande sammanträffanden, där döden alltid är en möjlig medspelare, gör de fyra förtvivlade existenserna upp med sin historia och upptäcker att rädsla och mod tillsammans kan öppna dörren till nytt hopp.


 


Jag tycker att filmen var så sevärd så jag ger den 4 megafoner av 5 möjliga. Det behöver inte skrivas mer än vad jag skrev inledningsvis. Se den, men inte om ni är deppade

  

           


  


Ha en underbar dag...  



Av Malin wiper - 30 mars 2011 17:25


    


Hej allihopa! Nu känner jag mig mycket bättre till mods. Jag fick en ung manlig läkare som var jättebra och trevlig. Han undersökte mig väl och ville att jag skulle åka in till Värnamo för att röntga höften. Han misstänkte fraktur eller avlossning av höftledsprotesen. Jag blev naturligtvis rädd eftersom jag har en ny höftled sen 4 år tillbaka. Jag frågade honom hur blir det om det skulle visa sig vara så. Då sa han att det blir en ny operation...  Jag blev jätterädd för inte vill man göra om nåt sånt och gå igenom samma sak igen.

 

      

 

När röntgen var klar så fick jag med mig ett kuvert tillbaka till läkaren och det visade sig inte vara nåt som helst fel på min höftled...  Han sa då att det kan vara en muskelutmattning för jag har suttit vid datan så långa stunder. Nu måste jag dessutom underkasta mig att äta mer värktabletter. 2 alvedon 4 gånger/dag och ibemutin 3 gånger/dag. Dessutom får jag inte sitta vid datan lika mycket utan kortare stunder så nu blir det bara 2-3 inlägg/dag så länge jag har det så här. Blir jag inte bättre så skall jag komma tillbaka till läkaren för fortsatt utredning.

 

OBS!

 

Jag glömde en viktig sak när jag avslutade tävlingen ang Liten design. Svaret var att dom hade 4 namnsmycken på sin sida. Alla 8 som var med i tävlingen svarade rätt och var med på dragningen.

 

  

 

När jag kom hem så låg denna skiva med ett brev till i brevlådan från min väninna ia. Unchained Melody är min mans och min låt. Han hade den med David Allan Coe när vi träffades. Hon har spelat in 22 versioner av låten till mig...    Det var ju hur gulligt som helst. Jag kan inte ringa och tacka henne nu för hon las in på sjukhus i går så jag får prata med henne sen. Det finns hur många versioner av denna låt som helst. Den mest kända versionen är med Righteous Brothers. Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

   

 

Här en version av låten som jag inte hört förut med Sam Cooke. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Sam Cook föddes 1931 i Missisippi och dog 1964 i Los Angeles, Kalifornien. Han var en amerikansk sångare och soullegendar.



 


Nu är jag för trött så jag kommer in på era bloggar i morgon. Ha en fin kväll och tack för era omtänksamma kommentarer...  

  

Av Malin wiper - 30 mars 2011 09:27

 


Nu väntar jag bara att tiden skall gå fort fram till 13.00 då jag skall vara på vårdcentralen. Det är ett helsike att få på sig strumpor och skor så det är tur att man har en man. Vi ser ut att få ett toppenväder här i dag och det är 0.7 varmgrader. Det känns på nåt vis som om allt kommer från ryggen och jag törs inte göra mina stretschövningar med gummiband förrens jag får detta utrett. Jag har inte nåt att skriva om så det blir bara ett kort inlägg men det har tagit sin tid.

 

 

  Ha en fin dag och sköt om er... 

 

 

 

Här sjunger Nancy Sinatra "You only live twice" ledmotivet från bondfilmen med samma namn från 1967. Klicka här för att komma in på Nancy Sinatras hemsida   

  

Av Malin wiper - 29 mars 2011 08:37

 


Nu börjar det kännas jättetrist och man undrar vad i hela friden är detta som inte släpper. Alvedon och IBEMUTIN tycker jag inte har nån verkan alls. Bäst är att lägga på Voltarensalva och sen värmedyna. Mitt bak på kotorna så blir det bättre med kyla och jag har en kota som är svullen och det trycker neråt på ett obehagligt sätt. Min blogg är inte mycket att hurra för nu och det känns nästan som om jag borde lägga ner den och börja på nytt om det skulle gå så småningom. Jag får ge mig till tåls tills i morgon när jag skall till läkaren. Jag gnäller lite för mycket nu men jag blir så uttråkad och less att det inte släpper.


  


Här har ni mig Mrs "Gnällspik" Jag tyckte faktiskt det räckte mer än väl att ha nackbesvär, magbesvär och lite annat smått och gott...  Det är så trist att jag inte klarar att stå här så länge så jag kan gå in på era bloggar. Vet ju inte alls hur ni alla har det. Nu skall jag går och behandla mig lite innan jag gör mig iordning. Det är ju inte klokt att björnungarna håller på att svälta ihjäl medans mydigheter utreder. Tiden håller på att rinna ut. Byråkratin har gått överstyr.


 


Ha en fin dag kära ni...  

      


Av Malin wiper - 28 mars 2011 18:41

 


Hej allihopa! Hoppas ni har det bra. Jag bara vilar och tar det lugnt. Jag har ett tryck på en kota som känns svullen också så jag skall begära en röntgen när jag träffar läkaren på onsdag. Tack för era tips och råd dom uppskattas verkligen...     Det händer inte mycket här men jag känner att jag kan lägga in ett kort inlägg.


  


Vi var ju till Bosses second hand häromdan och då blev jag nostalgisk när jag såg denna plansch. Såna hängde lärarna upp när jag gick i skolan när dom undervisade om växter, människokroppen mm.


  


Klicka här för att komma in på ett ställe där jag hittade denna plansch. Klicka här för att kolla nytryckta skolplanscher.


  


En härlig bild som jag tog på ägartjejerna till vår spelbutik "Konfekthörnan" för några dagar sen. Dom ser så fina ut i sina V75 tröjor...   Hela butiken lystes upp...  



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards