Öppen Ridå

Alla inlägg under augusti 2010

Av Malin wiper - 31 augusti 2010 19:40

Free Clipart

 

Jag kommer in en kort stund här sen måste min man fortsätta att jobba med datan. Han har lyckats rädda många kort som nu går in på den externa hårddisken. I natt kommer datan att få stå och jobba för att få tillbaka viktiga dokument som jag sparat ner. I morgon skall han sätta in en ny hårddisk i min data för att kolla om det var den som det var fel på. Om jag inte kommer ut i morgon så vet ni att det inte är klart än och jag vet inte hur länge detta kommer att ta. Det känns frustrerande och jobbigt och min man kan ju inte heller nyttja sin data nu när vi använder hans till att reda ut allt.

 

                                     

 

Jag har inte gjort nåt i dag för jag känner mig så trött och frusen. Jag hade lite mer saker att skriva om som vi gjort men korten är ju borta och det tar tid sen att sortera allt i mappar igen. I morgon skall jag på akupunktur igen och på torsdag skall vi åka till min mamma för det är den enda dan som är helt fri från alla åtagnaden som både jag och mannen har. I dag har i alla fall min man hunnit klippa gräset mellan databestyren nere vid vattnet och det känns bra för det höll på att växa igen helt.

 

  

I går när jag var till vår terapiaffär "Knuten" så köpte jag en sån här träbärkasse som jag brukar använda till presentförpackning ibland när jag skall ge bort nåt. Dom gör alla olika och denna såg läcker ut. 

                 

Min mans tandläkarbesök var ingen höjdare för dom får inte ordning på hans rotfyllning. Han har en extra rot i tanden och den sitter inte som dom brukar utan den har satt sig innanför dom andra så han kommer inte åt att rensa. Nu är han remitterad till odontologen och kön är lång så det kan ta några månader innan han får kallelse. Tandläkaren hade aldrig sett nåt liknande.

 

 

Av Malin wiper - 31 augusti 2010 14:15

  

 

Klicka här för att komma in på Ella Fitzgeralds hemsida. Den här låten har Susan Boyle spelat in på sin nya cd efter att hon var med på talang.

 

     

 

Ella Jane Fitzgerald, född 25 april 1917 i Newport News, Virginia, död 15 juni 1996 i Beverly Hills, Los Angeles, Kalifornien, var en amerikansk jazzsångerska.

Hon gick under hedersbenämningen The First Lady of Jazz. En av USA:s absolut största sångerskor under 1900-talet inom jazz och populärmusik

 


Av Malin wiper - 31 augusti 2010 13:20

     


Min man är just nu hos tandläkaren så jag hinner lägga in ett inlägg innan han börjar arbeta med att lösa problemet. Det känns konstigt om det inte går att återta alla mina bilder för då är minnena borta som jag samlat på mig under sommaren. Dessutom är alla kort jag tagit på mig, mannen, mamma och alla andra borta...  hur dum får man bli som inte sparade ner allt i externa hårddisken direkt?...  Det är lätt att vara efterklok.

 

  

 

Här är korten min man fått av släkten och en massa trisslotter. Han fick en slant av sin mamma förut. Övriga släkten bor så långt uppe i norr och vi brukar inte uppvakta varandra på ojämna födelsedagar.         

 

    

Han hade tänkt köpa återinspelningsbara skivor men nu behöver han inte för han fick såna av syrran och svågern. Tyvärr vann han inget på alla dessa lotter han fått av brorsan med fru och svärmor. Han ringer efter att han kommit från tandläkaren. Men det är ändå spännande att få skrapa lotter för man vet aldrig..

 

        

Jag måste få visa paketet som vinsten låg i som jag vann hos Sussi. Det är så kul inlindat och med en sån fin gummibandsgrej...  Hon har en härlig humor den tjejen... .    


 

Som ni kanske förstår så blev det inte nåt extra gott till födelsedagskaffet...  nu när vi skall viktminska. I dag såg jag på min man att han gått ner för tröjan han hade på sig i dag hängde hur lös som helst motför förut då den satt åt runt magen. Jag själv har också gått ner men just nu står det lite still. Jag skall villigt erkänna att jag slarvat en gång på 30 dagar och det med en godispåse från videoaffären...     men det var bara för 15:- så det är inte så mycket. Nu är jag på "G" igen än om det är kämpigt och suget sätter in ibland.

 

        Klicka här för att komma in på stället där jag hittade denna skål. Den är till för två personer och går att ta isär. Skrolla ner en bit på sidan ni kommer in i för att se skålen.

Av Malin wiper - 31 augusti 2010 11:36

  


Min man kom hem med dessa hemodlade tomater som han fått av ordf. i Museieföreningen. Om ni visste vad goda dom är, vi bara njuter...  Tack snälla du....  . Nu skall vi ha några av dessa till maten.

 

  

 

Nu kom min vinst i Sussis tävling och jag har satt ut dom på mitt soffbord som är i glas. Dom är supersnygga och passar ypperligt att stå på soffbordet. Tack snälla du...   

 

           

 

Jag glömde helt bort att om min pappa hade fått leva så hade han fyllt år i dag också eftersom han fyller på samma dag som Mr T. Min pappa hade då blivit 86 år. Han dog för 5 år sedan och saknaden går aldrig över än om jag inte sörjer som dom första åren. Nu finns han väl förborgat i mitt minne.

 

         

 

Jag kommer inte att kunna gå ut på datan på flera timmar och kanske inte alls mer i dag. Min man skall nu försöka hitta datafelet och även försöka återställa lite bilder med hjälp av ett återställningsprogram.

 

          

 

Ha en fortsatt bra dag därute i verkligheten...  

Av Malin wiper - 31 augusti 2010 09:17

  

 

Här en liten snabbinformation hur stress påverkar kroppen. Jag själv lyckas stoppa min stress nu på morgonen genom att fokusera som jag lärt mig på KBT så det går aldrig så långt längre. Nu skall jag göra mig i ordning i lugn och ro.

 

   

 

Det blev nog lite fel när jag satt in detta klipp. Det är inte menat som nåt bot mot stress utan bara lite information om hur stress påverkar kroppen. Har man en utbrändhet eller annat så måste man ha proffshjälp. Själv gick jag hos psykolog efter att jag fått min utmattningsdepression och det hjälpte mig enormt mycket för jag kunde bearbeta och sen lägga saker bakom mig. Jag lärde även känna mig själv lite bättre. Detta ämne klarar man inte av att lösa på en kafferast så ta detta klipp med en nypa salt.


Av Malin wiper - 31 augusti 2010 08:27

  


Tyvärr har allt kört ihop sig i dag. Min data började krångla i går. Den går igång men har ett konstant blåsande läta och skärmen slocknar så nu på morgonen så har jag fått låna min mans databurk och han satt även in min hårddisk där. Tyvärr så har alla bilder gått förlorade men han kan kanske rädda några för han har ett återställningsprogram. Nu blev det stressat för om 30 minuter skall han vara hos ordf. för museieföreningen och dom skall arbeta med en sak. Nu sitter jag här och har inte ett enda kort eller animering kvar så jag får börja från noll. Dessutom fyller min man år i dag men jag har i alla fall hunnit fira honom. Det är inte jämna år utan det blir nästa år. Han hann inte koppla in mitt msn och WWR så om du ia ser detta så kommer jag in  senare i dag.      

 

       

 

            Grattis Älskling...           

 

Så här såg det ut när vi fikade och han ser inte riktigt vaken ut...  Han har bara fått lite småsaker av mig för jag kom på detta i sista minuten i går. Kort, dubbeltriss, tidning "Classiic motor", en ljushållare från vår terapiaffär knuten som han sen skall ha på sin byrå. Köpte även en ny firarflagga i trä.

 

   

   

Nu håller min man på att göra sig i ordning och 13.00 skall han även till tandläkaren så det blir väldigt stressigt i dag. Jag skulle gå med promenadgruppen i dag men får börja i morgon istället för jag skall även hinna göra lunch tills Mr T kommer hem igen. Jag kommer in på era bloggar senare i dag. Han har inte fått koppla av nästan nåt på morgonen utan fixat till det så jag kan använda datan...  Jag kan tyvärr inte sitta i hans rum för jag har ett specialbord som jag ställt in så det passar min nacke.

 

          

Vi satt upp vinstället i går som vi köpte hos Mimmis Magasin på Vaggerydsdagen. Jag ville ha det i vardagsrummet men det fanns ingen plats där det passade. Det blev perfekt i köket mellan kylskåpet och ytterväggen. Vi har ett litet utrymme där som blev kvar när vi byggde om köket. På vänster sida sitter det ena fönstret. Vinstället syns väl och blir en fin inredningsdetalj också. Vi hade bara en flaska vin hemma så vi får åka in och handla lite så stället blir fullt...   

    

 

Jag önskar er alla en jättefin dag. Här skiner solen just nu...  

 

         

Av Malin wiper - 30 augusti 2010 13:57

             

Förra onsdagen var vi tillbaka till det lantliga caféet "kaffe & kackel" som var stängt sist vi var där. Hon sa att dom bakar på fredagar. Dom har annars väldigt bra öppettider. Synd att vi inte kom dit senare för det skulle ju bli underhållning. Det verkar nu som att säsongen är över och man får se fram mot nästa år igen.

 

   

Klicka här för att komma in på deras hemsida.

 

   

Väldigt passande namn för dom har både tuppar och höns vid sidan av caféet.             

 

          

Här en av dom ståtliga tupparna.               

 

   

Här en bild när jag står framför huset. Det går både att sitta under tak och i det fria.                  

 

           

Denna läckra bänk i järnsmide stod på gården och det är bara att sätta sig från varsitt håll.          

 

           

På huset hängde så passande denna gamla rejäla kaffepanna.

 

    

På sidan om huset fanna man denna lilla berså där dom sålde ut lite trädgårdsprydnader.

 

        

 

Vad sägs om en välkommenspade fint dekorerad.

 

      

 

En vattenkanna i samma serie fanns det också. Den hade kostat 129:- och nu 99:-

 

   

 

Ytterligare en bänk.        

 

   

Sen var det dags att gå in på Caféet och där fanns det hur mycket saker som helst att handla.

 

  

 

Dom hade safter, sylter mm i långa rader.

 

  

 

Här lite fina muggar som dom tillverkade så dom skall se slitna ut.  

 

   

Även dessa tovade äpplen kunde man inte undgå för dom lyste verkligen upp.

 

   

Det fanns hur mycket som helst på hyllorna.

 

  

Deras kaffebröd var inte att tänka på så vi tog oss en skinksmörgås som vi alltid gör numera..

 

 

  

 

Om man inte vill sitta ute så kan man sitta här under tak. Det är ett hopplock av gamla möbler i alla former. 

 

        

 

I en monter fanns en utställning av gamla dockor.

 

     


 

Dessa gulliga dockskor är i nåt slags plast (tror jag)   

 

  

 

Fåren som förut var och betade i en annan hage var nu placerade nere vid vattnet.

 

       

Av Malin wiper - 30 augusti 2010 07:59

            

Vi var och såg filmen "Inception" i går och det var en bra filmidé men alldeles för förvirrande. För snabba klipp som gjorde att man tappade tråden och inte hängde med helt. Handlingen kom helt ur balans och jag hade svårt att koncentrera mig. Dessutom blev både jag och Mr T uttråkade trots sån action som filmen innehöll.    

 

Filmen var mer som ett tv spel. När dom försätter sig i flera drömnivåer så är det svårt att hänga med. Jag trodde att det berodde på att jag är äldre och även har skador som gör att min koncentration inte är på topp men när jag kom ut från filmen så hörde jag två unga tjejer säga: Jag fattar ingenting, måste nog se om filmen. Tekniken var fantastisk och DiCaprio är en bra skådespelare. Det datoranimerade var också bra. Tyvärr var det ingen film som roade mig. 

 

        

Dom hade i alla fall goda popcorn som min man kommer med här... . Det var rätt mycket folk trots att filmen gått ett tag.           

 

För regin står Christopher Nolan. I rollerna ser vi: Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Tom Hardy, Ken Watanabe, Dileep Rao mfl. Filmen är från 2010 och är en mystery, ci-fi, thriller.

 

                     

 

HANDLINGEN

 

Handlingen kretsar kring två män som arbetar med att bryta sig in i människors drömmar för att därigenom få deras undermedvetna att avslöja hemligheter. En dag får de i uppdrag att istället få en mäktig affärsman att agera på ett visst sätt genom att påverka honom i en dröm.

 

Av mig får den bara 2 filmklappor av 5 möjliga.

 

     

 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards