Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

budgetvarianter och lite annat second hand...

Av Malin wiper - 5 oktober 2013 14:30

  

Nu är verkligen hösten här och båtarna har gjort sitt för i år och ställts till vila. När min man går till sitt arbete på morgonen så visar termometern flera nollgrader men i helgen skall det bli ända upp till 17-18 grader och solen har inte dragit sig tillbaka på flera dagar. Fast i dag så ser det dimmigt och lite regntungt ut. Jag kände mig bättre i går så vi åkte ut med bilen men i dag så fort jag klädde på mig och försökte gå ut så tappade jag orken helt och svetten började rinna. Kollade febern och den var lite förhöjd och jag har lärt mig att lyssna på kroppens signaler.


  

Ett gammalt hus har fått stå kvar på nåder inklämt bland två modernare hyreshus. Det såg väldigt märkligt ut och det känns som det är nån som vägrat att flytta och ge plats för nya hus.  Det känns tragiskt för huset var så fint och borde ha fått andra hus till grannar istället. Foto jag tog för ett tag sen i Jönköping när vi åkte omkring och kollade. 

 

 

 

                           

 

  

Nedan förskrivet inlägg som jag tog till eftersom jag inte har nåt särskilt att skriva om. 

  

  

Jag har skrivit förut att jag köpte ett litet sidobord för 40 kr på second hand som vi ställt bredvid bäddsoffan i dator/gästrummet. Klicka här för att komma in på det inlägget. Min man klistrade på en matta som vi köpte på vårt Syntema. Vi satt lampa på bordet som också är ett second hand fynd. Sen tyckte jag att det såg lite för tomt ut på bordet  så jag satt dit lite mer saker som ni ser nedan.  


  

Nu känns bordet komplett. Köpte en fotoram på second hand för 10 kr som var helt intakt med svart plåtram. Drog ut ett foto på min man och min son till ramen. Ställde dit en liten blom- och ljusgrupp som jag köpte på Acleja Blomsterhandel för ett tag sen. Den skulle jag ha på vardagsrumsbordet egentligen men den var lite för liten så den passade bättre på detta bord. Det följde med en bricka till sidobordet som man placerade under och där har jag lagt olika kataloger.  Det enda som är lite dyrare på bordet är gruppen. Kostnad: bord 40, lampa 60 (nypris ca 800 kr, touch funktion), ram 10, matta 20= 130 kr. Det är riktigt roligt att få tag på fynd och göra nåt av det, ingen lyx men helt okay för oss som inte har samma inkomster längre. Huvudsaken är att man trivs och har mysigt och det kan man åstakomma med små medel. 

 

     

Köpte ett likadant fat men större på Acleja för att ha på rumsbordet och på det lite second hand utsmyckningar. En vas för 15 kr, ett keramikhjärta 10 kr, två lökliknande utsmyckningar 5 kr/st = 35 kr . Fatet kom jag inte ihåg vad det kostade. När det kommer lite blommor i vasen så ser det bättre ut. Sen kan man bara byta ut grejerna när man känner för det.  


Compact living möbel med två funktioner. Klicka här för att komma in på bloggen "Kvadratsmart"   

  

 

Tillägg:

 

Ha en njutningsfull kväll...    

 

   

 
 
ansepanse

ansepanse

5 oktober 2013 19:48

man kan hitta mycket fint på second hand, det blev riktigt hemtrevligt det där
krya på dig
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

6 oktober 2013 10:01

Ibland har man tur och kommer precis när dom fått in nåt bra. Kul att du tyckte det

Jag är sämre i dag så jag tar det lugnt. Tack för omtanken

Ha en fin söndag
kramar



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards