Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Malin wiper - 31 oktober 2013 14:00

     

I går fick vi besök av dessa två halloweenspöken som skrämde livet ur oss...    

 

 

   

  


  

Dom hade dessutom en extra mask med sig att byta med.  


  

Det var A-G:s barnbarn som dolde sig bakom maskerna. A-G är tydligen inte bara skicklig på att virka och sticka utan hon har även sytt såna här fina caper åt pojkarna med ett spöke baktill. Dom var så fiffigt gjorda med  kant upptill och snörning.  


  

Vi hade köpt en halloweentårta i form av pumpa på Ritz och här sitter vi och njuter. A-G:s dotter var med också och hon är jättetrevlig och pojkarna gjorde så stämningen höjdes. Dom blev så förtjusta i min tändarsamling så jag fick visa upp allihopa...  Pojkarna var så fina så man smalt. Mr T och jag fick till och med kramar innan dom gav sig hemåt....  Vi satt och myste och pratade ett bra tag och det var så kul att dom kom för vi blev så uppspelta.  


  

Här har vi nästan ätit upp tårtan som var jättegod


  

Av oss fick pojkarna en burk full med kronor (som jag pyntat) och lite guldpengar i form av choklad som jag köpte på Coola Kidz. Sen sen fick dom även en godispåse med halloweengodis. 


  

Detta är den yngre pojken som är 4 år och han provar här våran ena mask som vi annars har på väggen i gästrummet. Dom är köpta på Salong Hon & Han för ett tag sen.       

   


  

Hans äldre bror som är 6 år tog den andra masken och dom gillade dom verkligen. Hade jag haft en uppsättning till så hade dom fått varsin.  

 

               

Tack för att ni kom och spökade för det gamla paret som verkligen behövde livas upp...  

Av Malin wiper - 31 oktober 2013 08:00

 


Då var det dags med "Veckans glasögonmodell" Det blir lite hipp som happ just nu så ibland hinner jag inte med att ha varje vecka men nu har jag två stycken på gång. 

 

   

Modellen för veckan är Anna Munkstiern som driver barnklädesbutiken "Koola Kidz". Kolla in hennes läckra stora glasögon som hon passar förträffligt bra i och hennes ögonfärg är så häftigt turkosblå. Hon är en glad och sprallig tjej som varit egen företagare i 1,5 år. Hon började arbeta redan som 13-åring och har haft många yrken ex inom vård, barnomsorg, nattklubb, hon är även utbildad lärare. Hon bor i eget hus i Hubbestad som ligger 2,5 mil från Vaggeryd. 


Klicka här för att komma in på Koola Kidz hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook  

 

     

Hennes  glasögon är vit och svartrutiga på insidan. Anna är närsynt och har haft glasögon i 10 år. Hon har 2 pojkar som är 5 och 6 år gamla. Själv gick hon i skola i Vaggeryd från årskurs 7 till 3:dje året på gymnasiet.  


     

Anna hade på sig ett jätteläckert örhänge i form av en svart fjälder och pärla. Bilden blev tyvärr lite suddig.  

 

   

Annas hobby är att resa och det brukar bli 2-3 gånger/år. Hon  skall snart iväg igen och ladda batterierna, och denna gång blir resmålet till Spanien där familjen har vänner. Hon har även varit till Paris, Amsterdam och rest runt på många platser i Europa.

 

     

Denna flickklänning (inför julen) finns även i svart och dom kostar bara 130 kr. Snyggare i verkligheten.  

 

   

Tack snälla Anna för att du ville ställa upp...      

 

    

Butiken ligger i ett fint stort trähus där det förut låg en sportbutik som hette Henriks Sport.

 

 

Det är inte lätt att hitta sångare som har glasögon på scenen men här hittade jag en som heter Lisa Loeb. Klicka här för att komma in på hennes hemsida.  

 

        

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards