Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Malin wiper - 17 oktober 2013 16:00

 

Funny animals  om man ändå var smidig som en katt  

 

Tänk att ibland skall det jäklas och det gjorde det förut i dag. jag satt vid laptopen och skulle stiga upp och hade kameran i handen, om jag hade stigit upp som en "normal" person och inte slängt mig upp hade inget hänt. Nu gick det för snabbt och jag fastnade med foten i laddningssladden till datorn och då öppnades handen och kameran åkte iväg likt en projektil. Den flög iväg in mot hallen och hamnade på displayern till följd av att den sprack...  . Dessutom hade jag dragit med mig laptopen så den hängde farligt nära kanten men jag hann rädda den...  så ibland är det bra att vara snabb. Detta är så typiskt eftersom jag håller på att spara pengar och kan inte ta nån avbetalning just nu. Dessutom hade jag kunnat skada mig rejält med ett platt fall...  men lyckades räta upp mig. 

 

 

Safa 

 

Tur att man har en händig man för nu har han tagit reda på om man kan byta displayern och det går tydligen och kostar 135 kr. Nu kan jag inte fota på ett tag för han har öppnat kameran för att få tag på nr på displayern och sen skall vi skicka efter en. Visserligen har jag kamera i mobilen men den är inte lika bra. Min man har en 3D kamera som han fått av min son så vill jag kan jag använda den (går att fota som vanligt)  men jag känner mig lite utmattad...  Min man sa nu att det tar en hel vecka att få displayern så om jag vill kan han sätta ihop kameran igen så kan jag fota även om den är sprucken.  Det finns värre saker men jag måste få klaga lite...    


  

Glömde visa att jag fick såna här fina goda kex av Maj-Britt (som hon bakat)  på "Tjejkvällen". Dom var jättegoda även utan pålägg. Min man åt 3 st på raken...  

 



Denna låt passar bra nu...  The Beatles med "I`m so tired". Fast skönt trött och jag har just nu en filmtittardag. Jag önskar er en fin dag och kväll...  

 

   

 

 

I morgon kl 14.00 så avgörs gissningstävlingen ang kakan som Ritz döpt. Klicka här för att komma in på inlägget.

Av Malin wiper - 17 oktober 2013 10:00

  

Vi hade jättekul på "Tjejkvällen i går. Jag satt en inplastad affisch på ytterdörren med två bilder från förra tjejträffen. Nu var vi ytterligare en person med för jag bjöd in Inger också. Vi började 17.00 och den den sista gick strax efter 21.00 Tiden rusade iväg och vi hade nog avhandlat alla ämnen...  innan kvällen var slut. Eftersom endast tjejer och kvinnor var tillåtna denna kväll så slängde jag ut min man...  . Nej! så farligt var det inte utan han hade en jätteintressant kväll på Bäckalyckan där det hölls föredrag av två bröder.    

  

Här ser ni menyn och även vilka som var med. Mimmi hade inte möjlighet att komma i går.  


  

Jag fick denna fina blomma av Inger som hon satt i en rolig burk...                        



  

Av A-G ochMaj-Britt fick jag denna  blomma...  


  

Sen fick jag en  blommande kaktus av Barbro..  


  

Jag hade bakat Skrivmosters Slåihopkaka som alla tyckte var jättegod och till den lite grädde.   


 

Jag hade även bakat en päronkaka med mandel och sen hade jag gjort två sorters snittar. Sesamtilltugget som jag skulle göra till drickat efterråt blev helt misslyckat så det var tur att jag hade både godis och blandade nötter. Man skall aldrig göra nåt nytt i sista minuten utan testa innan.  


  

Vi gick sen och satt oss i soffdelen och pratade och drack olika slags drycker med tilltugg. Här finns inte Helene med för hon fick ett samtal.

  


           


Maj-Britt tog en bild på mig men jag ändrar min hela tiden och fick en tråkig min  så jag gjorde ett montage istället   Vi satt inte nåt i "Likörhörnan" denna gång för vi var för många för att kunna rymas.


    

Jag hade en liten gissningstävling också. Dom fick gissa på summan i denna burk där det låg enkronor och några andra mynt. Det var 144 st och Helena kom närmast och sen Barbro. Dom vann då ett pris och fick välja mellan några olika saker. Jag glömde helt bort att jag skulle ta några bilder på Helena till veckans "glasögonmodell"...   

 

     

Här sitter Inger och skiver sin gissning. Nästa gång skall jag vara mer noggrann när jag fotar och testa lite före. 

        

John Lennon med den härligt tidlösa "Woman"

 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards