Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Malin wiper - 22 oktober 2013 14:00

  

Klockan 10.00 hade jag bestämt träff med min väninna A-G på torget. Vi skulle gå och fika först på Ritz Konditori och sen kolla lite på butikerna runtomkring. Det var folktomt och regntungt ute men varmt för årstiden.


Klicka här för att läsa om vem som uppfann paraplyet


  

Här satt vi och myste rätt länge. Jag tog en smörgås med ost för jag har sötförbud nu fram till jul. Min väninna tog en muffins med hyvlad vit choklad på toppen. Det var så härligt att sitta där och bara njuta ett tag när det är så grått ute.  


    

Sen gick vi utefter butiksgatan där dessa butiker fins: Koola Kidz, Acleja Blomsterhandel, Gretas Butik och Selmas klädbutik. Vi var inne och kollade och jag fotade lite också men det kommer i ett annat inlägg.

 

  


    

Mittemot dessa butiker ligger City Skor och just då kom Rebecka ut och hängde upp skyltar som visade att dom öppnat. Som ni ser så regnade det rätt mycket. 

 

 

City skor  

 

  

Acleja hade dom gjort så fint i skylten. Deras fantasi tar aldrig slut  

 

  

Acleja Blomsterhandel


Björn Skifs med "Det regnar, regnar  



Vi skildes åt utanför Gretas Butik  (hon skulle köpa garn) och sen började jag tänka på att vi skulle kanske ha promenerat lite också...  Nu blev det bara fika och butiksbesök.  Vi hade i alla fall trevligt. Min man har ändrade arbetstid i dag så han började 10.00-14.00 eftersom dom skall ha nån slags utbildning. Det blir därför sen lunch bestående av kött (fläskcarré) som är långkokt över natten på svag värme. Det brukar bli jättemört så jag behöver bara fixa grönsaker och sås. Ha en fortsatt fin dag. 

  

  

Jätteläcker och kraftfull mindre cykel som stod utanför Bibliotekt när vi var dit i går igen. Det är en Skeppshult, jag har själv haft det märket fast en svart vanlig cykel. Dom cylarna är lite tyngre än andra. 

  

 

#Konditori #blommor

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards