Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av Malin wiper - 20 oktober 2013 14:30

  

Här följer lite bilder som jag tagit när vi åkte utefter en fin liten väg för ett tag sen. 

 

  

     



        


  

    


Av Malin wiper - 20 oktober 2013 10:30

  

Denna bil kom utrullande från en gård i fredags. Härligt att se dom gamla godingarna fortfarande men det är ju också en varm vacker höst. Fast nu ser det tunnt ut med löv på träden och dom sjunger på sista versen. I dag vaknade vi inte förrens 10.00 och det såg så blött ut ute så det hade nog regnat på natten.


  

I fredags orkade vi inte fixa lunch så vi gick till vår eminenta Spis Restaurang. Det var ett tag sen vi var dit sist. Sen är det ju härligt att gå ut och äta emellanåt. Man blir så väl mottagen på denna restaurang där ägarna och dom andra går runt och ser så gästerna har det bra.  


  

Två fräscha goda sallader på salladsbordet. Allt är lagat med omsorg och känsla.  


Jag tog vatten till maten och min man lingondricka. Denna fredag hade dom även after work.


  

Vi valde långlagad (i ungnen mellan 5-10 timmar med lägre temp) fläskytterfile som var så mör och god så man fick gåshud. Såsen till detta var en höjdare med många goda smaker som gifte sig med köttet. Tillbehören stekta små potatiskulor och ungsrostade rotsaker...  Som jag skrivit förut så försöker dom bara ha närproducerade råvaror och inga halvfabrikat. Det känns verkligen när maten är gjord från grunden.  


Här pratar min man med krögaren (ägaren) om långkokt kött för min man är intresserad av sånt och fick lite tips. Nu har Mr T köpt hem ett kött och skall långkoka det i ugnen. Han har gjort det förut men med ett annat kött.


  

Efterråt blev det jättegott kaffe med en njutbar hembakad kaka.  

 

I dag skall vi städa lite och jag har lite pappersarbete som kommer att ta tid. En promenad kommer jag också att lägga in i schemat. Hoppas ni alla har en skön söndag. 

 

 

Här kommer min sons nya musikvideo som som jag tycker är jättevacker med dom tjusiga höstbilderna till.. Just nu håller han på med ett lite större projekt som även inbegriper en kvinnlig musiker han känt i många år.  Han komponerar i ett musikprogram men kan själv spela dom flesta intrument. Han började spela fiol när han var 10 år och har varit med i två symphoniorkestrar tills han var 20 år.  

 

     

 

 

 

 #Spis #Krögaren #Musikvideo

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards