Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Malin wiper - 7 oktober 2013 09:00

 

osa Bandet 2013  


Det är inte klokt vad många som drabbas av cancer. Såg skådespelerskan Regina Lund i tv i går  och man får en inblick i hur hemsk denna cellgiftsbehandling är. Christine Meltzer har ju gått igenom samma sak. Vi har en person i vår närhet som just nu går igenom en av flera cellgiftsbehandlingar och vi känner oro än om personen tycks klara detta rätt bra. Min son miste sin pappa i cancer 8 februari 2012, och det gör ont än och känns väldigt tomt, jag är så ledsen att min son mist sin pappa alldeles för tidigt. Min svärfar dog också i cancer för 16 år sedan i dagarna. Han blev 74 år. En av mina ungdomsväninnor dog i cancer endast 40 år gammal, hon var gift och hade två små döttrar. Jag kom ihåg när åkte för att överraska henne efter många år då jag bott långt ifrån henne. En man öppnade dörren som visade sig vara hennes svärfar och talade om att hon dött. Det kom som en chock eftersom jag pratade med henne några månader tidigare. Jag har aldrig tyckt att tiden läkar alla sår. 

 

    

Klicka här för att komma in på cancerfondens hemsida.  Under min livstid så kommer inte cancern att besegras men många fler överlever numera och det känns hoppfullt, tack och lov för forskning och förebyggande som jag fick en kommentar om. Det verkar inte bara vara arv och miljö som påverkar eftersom många inte har några förut i släkten som haft cancer men ändå drabbats. Klicka här för att läsa om cancer. 

 

   

Min son och hans pappa på 70-talet.   


Arne hade sån livslust och var en äventyrare som in i det längsta planerade saker, han hade nyss köpte ett nytt hus på landet och hade många saker på gång.  

  

             

 

           

Min sons pappa och min man när han och sonen var hit. En dag beökte vi A6 köpcentrum i Jönköping. Den dan besökte vi även Tändsticksmuseet och många andra ställen och var ut och åt. Det var en jättefin och lyckad dag som sitter i vårt minne. Mr T och Arne kom jättebra överens och gillade varandra.  Jag hade väldigt svårt för att skriva detta inlägg...   

 

Regina Lund med Rainbow Star. Klicka här för att höra en låt som jag tror är hennes nya. Hon är väldigt andlig av sig och håller på med både healing och annat. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Klicka här för att läsa om henne. Klicka här för att komma in på min vän Kristinas blogg. Hon håller på med healing och har en naturlig fallenhet för detta. Jag har själv fått healing av henne flera gånger med bra resultat. Hoppas ni får en  fin början på den nya veckan. Själv väntar jag bara på att förkylningen skall släppa så jag kan gå ut och promenera igen, men det finns som sagt värre än en förkylning än om en sån också kan vara hotfull i sin värsta skepnad. 

      

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards