Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Tapetseringen avslutad!

Av Malin wiper - 20 december 2011 11:49

 


Nu är vi tillbaka till huset och har tömt hela vinden så vi kan städa ur. Vi har fått hjälp av en jättetrevlig man Mr A med att tömma vinden. Nu åker min man bort med saker vi inte skall ha kvar till sitt arbete där dom kan ha nytta av allt som blir över. I dag är jag rätt pigg men i går var det zoombievarning...  .


  


Nu är tapetseringen klar och det blev så ljust och fint så vi bestämde att ändå ha detta rum till sovrum för då får vi plats med mer. Så här ser tapet och bord ut och mycket snyggare i verkligheten för det är så högt i tak så det ser lite pampigt ut. Borden har som lite silverglitter nedtill och upptill som inte syns på bilden.

 

  

Här fick vi hjälp av smidiga och smala Mr I som satt upp tapet ovanför garderoberna.  Sen hjälpte han Mr T med hela borden i går och jag servade killarna med fika. 


  

Det är endast en bred balkongdörr från detta rum men då är det en avlång balkong utanför så det känns inte så instängt ändå. Hade vi tagit en mörk tapet så hade det blivit för instängt. 


  

Här borden i närbild som vi köpte hos vår färghandel "Syntema". Klicka här för att komma in på deras hemsida


  

På Syntema köpte vi även denna praktiska sak för toarullen som man även får plats med 3 rullar extra nertill, det kostade en bit över 300 kr. Den som satt på väggen går inte att använda utan att man bryter armarna av  sig och får nackspärr...  Det fanns flera sorter att välja på även såna som hade tidningsställ. Jag kommer att skriva ett inlägg senare om vårt "Syntema" som har massor av fina saker

  

Så här ser kaklet ut i badrummet. det är vitt och lite turkos. Vi är väldigt nöjda med badrummet som är fräscht och stort och har ett fönster.  


  Jag var ner till Mimmis Magasin och köpte detta set från "Cult design" som har en turkos rand i samma som kaklet. Ljushållaren hade jag sen förut. Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida


  

Jag köpte även denna lilla ljushållare som jag satt på bänken bredvid spisen.


   

Jag som tomtemor förra julen åt fina Thyra som nu är 4 år gammal. Mr T och jag skall även vara tomtar i år till den lilla flickan...   Hon tyckte det var så roligt för ingen annan hade både en tomtemor och en tomtefar...   


  

För en stund sedan så körde jag ett helt lass med kläder till lägenheten. Vi har väldigt många garderober så allt får plats.


 


Tack för era kommentarer mina härliga bloggläsare...  Jag kommer in till er så fort jag får datan på plats och det blir nog inte förrens i morgon. Vi måste få dit sängen så vi slipper ligga i bäddsoffan. Sen har vi ingen hjälp mer i dag så vi kör bara kartonger och andra småsaker själva.


 
 
Lillan

Lillan

20 december 2011 13:09

Hej min vän!

Jag har inte varit aktiv med bloggandet på ett bra tag men nu ska jag försöka bli litet duktigare. Kom ihåg att du skulle flytta i december så jag är så klart nyfiken :)

Vad fint ni får det! Och vilka snygga saker du köpt från Cult. Jag har också en del därifrån.

Slit nu inte ut dig! Jag vet ju hur sånt här tar på våra krafter. Du får inte vara sängliggandes på julaftonen!

Varm vinterkram från mig

http://silfverstinta.blogg.se

Malin wiper

21 december 2011 11:07

Jag är inte så aktiv just nu eftersom vi flyttar. Ja du Cults saker är jättefina och praktiska. Jag är helt slut men det blir ju så när allt är kaos. Tack för din omtanke.

Ha en fin dag goa du
kramar

 
Helene

Helene

20 december 2011 15:35

Det blir ju kanoners!! Härligt med lite smidigt hjälp det underlättar massor.....Ha en bra kväll vännen! Dags att åka och jobba.........
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

21 december 2011 11:04

Kul att du tycker det. Ja du man behöver hjälp när man är stel som en pinne ;)

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Monica

Monica

20 december 2011 21:29

Vilka fräscha och snygga tapeter ni valt till rummet. Verkar bli ljus och fint! Det var en smidig och smärt killa som kom sig upp på garderoben, tur det finns såna också hihi...
Du har så fina Cult design saker, tycker det är så snyggt och stilrent. I mitt nya hem ska jag försöka satsa på att inreda med en del Cult prylar, de är både praktiska och snygga!
Den du köpt till badrummet passade så bra där med kaklet...
Jag kan tro att ni är populära som tomtepar, ni verkar så goa och gulliga till ert sätt :)
Önskar dig en fortsatt fin vecka med alla era bestyr, kom ihåg att försöka vila lite mellan varven också :)
Kram Kram

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 december 2011 11:04

Tack! Den passade bäst där eftersom det bara finns en balkongdörr så krävs det en ljus tapet. Ja du han är verkligen smidig. Jag gillar verkligen Cult men men sen kan man ju blanda lite. Tack för dom snälla och gulliga orden ;)

Ha en fin dag goa du
kramar

 
Cattis

Cattis

20 december 2011 21:50

Jättefina tapeter och vad härligt det ser ut att ha en balkong i sovrummet.
Det där med toahållare känner jag igen.
Förstår inte varför de alltid ska sätta den på helt fel ställe, ungefär som skärbrädan alltid gör i ett kök.
En sådan hållare hade jag med behövt här.
Just nu står min rulle nästan alltid på badkarskanten. :)))

Kram och sov gott.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

21 december 2011 11:02

Kul att du tycker det också. Det måste vara ljust där eftersom det bara finns en balkong i det rummet. Fattar inte heller varför dom sätter toarullen bakom toalettstolen ;))

Ja du ibland så blir det så ;)

Ha en härlig dag goa du
kramar

 
Ninz

Ninz

20 december 2011 22:26

Vad fint det blev, super snyggt! Ni kommer att trivas som firren i vattnet efter ett tag, det är jag helt säker på :) Det tog en liten stund för mig att komma till rätta. När jag väl fann mig till rätta, så var det det absolut bästa jag har gjort, så skönt utan alla måsten som var utanför :)
Kramar om massor!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

21 december 2011 11:01

Kul att du tycker det vännen. Vi trivs bättre nu man jag hade ångest i början för det kändes så främmande. Härligt att det blev så lyckat för dig.Ja du man slipper alla måsten som du säger

Ha en jättefin dag
kraaaaaaaaaaaaaaaam

 
Annelie

Annelie

21 december 2011 07:43

En riktigt snygg tapet,, å jag gillar bårdar. Blir ju kanoners för er del när allt är på plats, känns det okej..??

Ha det allra bäst goa du och ta hand om er nu.. // Stor varm julig kram Annelie

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR..!!!!

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 december 2011 10:58

Kul att du tycker det. Vi måste ha en ljus tapet i det rummet eftersom det bara är en balkongdörr och inga andra fönster. Det känns okay för mig men så synd att jag inte hinner gå i på era bloggar men jag kommer så småningom

Ha det allra bäst själv också

Varm julig kram från oss till dig och din man

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards