Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Malin wiper - 16 december 2011 17:11

 


Vi har fått massor gjort i lägenheten i dag och även fått ner lite kartonger i förrådet som är lika stort som ett av rummen i lägenheten med egen ingång så alla har varsitt stort rum till förråd där. Hallen slutar med en liten hörna som man kan möblera och jag har fått dit en tvådelad liten möbel som jag köpt på second hand som nu kommer till användning. Öltunnan ( en gammal raritet) skall få en glasskiva eller träskiva ovanpå. Sen finns det uttag i taket för belysning där. Den avlånga breda hallen är för sig själv så detta är ett extra utrymme innan vardagsrummet. När man sätter sig i den lilla soffan så ser man hela vardagsrummet framför sig för öppningen är 3 meter bred så det är ingen dörr till vardagsrummet. Det är så svårt att förklara hur det ser ut i lägenheten. Framför extramöbeln ryms även några stolar.  Jag skall  köpa några kuddar  till den lilla soffan och så småningom kanske klä om och måla benen. Det kommer att bli toppen när vi får upp belysning och tavlor.


  

Det kommer att ta tid att få det som vi vill men det gör inget och jag känner att vi kommer att trivas där. Efter att vi tapetserat sovrummet så skall vi måla köksväggarna.


  

Jag hittade ett litet foto på mig i en kartong där jag hade en röd peruk på mig...  Förr brukade jag skoja och spexa rätt mycket. Denna gång skulle jag chocka mina föräldrar och hade denna på mig när det skulle bli kalas hos dom. Det var tydligen så kul så hela familjen tog på sig peruken och blev fotade men jag har inte fotot här utan det sitter i mammas fotoalbum. Jag hade ofta en massa upptåg för mig och var uppe i varv och fick mycket uträttat. Det var innan nackskadan och utbrändheten.  Jag tror att det var nån gång i mitten av 80-talet, bilden är lite otydlig eftersom jag fotade den från en ram. 


  

Vi var in och fikade på Ritz konditori och jag tog deras jättegoda skinksmörgås med en härlig senapsdressing och granatäppelkärnor på toppen.


  

Här en jättegullig tjej som jobbar där. Hon har varit med förut i ett klipp från Betelkyrkan där hon sjöng med i en kör. Tyvärr så fick jag lite fel vinkel på dom två bilderna jag tog men denna var bäst. Hon håller i Cupcakes som har massor av godsaker på toppen


Nu skall vi bara slappa så vi orkar gå dit och fortsätta sätta upp saker och spackla sovrummet före tapetseringen på söndag. Jag hoppas ni alla får en härlig fredagskväll. Det har regnat som vanligt hela dan 



Klicka här för att komma in på Cheryl Crows hemsida



 
Av Malin wiper - 16 december 2011 08:46

  

Min sons pappa är allvarligt sjuk och har fått cellgifter i flera omgångar   Han är en stark person med stor livslust. För några dagar sen hamnade han på intensiven och min son åkte dit med tåg i går. Det är därför han har varit hos sin pappa så mycket på sista tiden. Jag har varit så orolig och allt känns så overkligt och hemskt. Vi tycker även så synd om hans fästmö och hans andra son plus resten av släkten. Nu ringde min son och talade om att han har vaknat upp ur koman och kunde prata med min son och det känns så skönt för jag har varit så ledsen och orolig så det går inte att beskriva. Tydligen så hade han inte tålt dom sista cellgifterna så han hade hamnat i schok. Jag mår inget vidare just nu och det är tur att vi hade så mycket folk omkring oss i går så man slapp tänka tråkiga tankar hela tiden. Stort tack till min sons vän Miss M (du vet vad jag menar) som är fantastisk  och jag tycker så mycket om henne....   även till hennes toppenkille...  

 


Här kommer en låt som jag vet att min sons pappa tycker om. Han är själv musiker och har mest spelat saxofon i olika storband och mindre band under åren. Dessutom fyller min sons pappa år i dag...   Mr t och min sons pappa har alltid gillat varandra så det har inte varit några problem under åren.


  

Här kommer en av hans favoritgrupper Crusaders  med Randy Crawford. Min man och jag tänker på dig och din familj.


Klicka här för att komma in på The Crusaders hemsida


 


Klicka här för att komma in på Randy Crawfords hemsida


Av Malin wiper - 16 december 2011 08:19

 


När vi hade flyttat det vi skulle i går så åkte vi och köpte färdiggrillad kyckling på ICA och flera sorters sallad. Vi åkte sen till min mans arbete där hans arbetskamrater då befanns sig som hjälpt oss med flytten. Här sitter vi och förlustar oss vid deras konferansbord. Det var så skönt att få koppla av en stund och få umgås.


  


Mr M hade svetsat ihop två hästskor på ett kul sätt så det blev en hängare till slangar i verkstadsdelen. Företaget har två vånigar plus källarvåning. Kontoret och toaletter är en trappa upp.


 


  


Här en annan variant med hästskor.


    


Tusen tack för era härliga och omtänksamma kommentarer. som ni förstår så hinner jag inte komma in på era bloggar just nu för det är för mycket att göra. Jag besöker er så fort jag kan.


Ha nu en skön och fin fredag... 

 



Comments by ZingerBug.com


Klicka här för att komma in på The Rolling Stones hemsida





Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards