Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Malin wiper - 26 december 2011 15:19


Free Orkut and MySpace winter Graphics Glitters
click to get More winter's Comments & Graphics


Jag hade skrivit ett långt inlägg och sparat mellan varje bild och text. Helt plötsligt var hälften jag skrivit borta så jag är så less på bloggplatsen nu. Dom har dessutom så mycket annonser nu så när man klickar på nåt så hoppar bilden ner ett hack och man missar det man klickat på. Jag orkar inte skriva om hela inlägget...  . Vi håller nu på att sätta upp mitt tändarsamlarskåp i hallen och jag skall försöka få in tändarna om vi hittar dom för min man har gått ner med kartongen i källaren för några dagar sen. Den skulle ha varit uppe. Vi går om varandra här och ställer till så vi inte hittar nåt snart...  


  

Här några roliga tändare ur min samling. Flera av dom har jag fått av min son. Det är stormtändare som med färgade lågor. När man tänder dom så blinkar framsidorna i olika färger och mönster. Jag skall försöka få in tändarna i dag i tändarskåpet men min man var tvungen att åka till huset för dörren till skåpet ligger kvar där. Jag har aldrig rökt men man kan samla på tändare ändå. Nu har Mr T satt upp tändarskåpet i hallen och jag har fått in en stor del av tändarna (hittade dom) men långt ifrån alla rymdes. Jag skall försöka få tag på en lampa i taket i hallen eller spolights som ser lite filmaktiga ut.


  

Dessa två hyllor varav en är en cd-hylla har hängt ovanför min mans dataplats förut men nu har jag fått hans databord till sybord som har samma träslag. Han har fått ta ett tillfälligt bord som vi haft på vår inomhusaltan tills han hittar nåt som passar. Dessa åker ner till förrådet så länge. Vi har i alla fall fått lite mer gjort i data/gästrummet så det känns som att det går framåt. Jag har inte varit utanför dörren i dag men i morgon skall vi frakta över grejer från huset så det blir helt tomt.


Klicka här för att komma in på Adeles hemsida. Ha en fin kväll



Av Malin wiper - 26 december 2011 09:20

 


Så här ser det ut där jag sitter nu och bloggar och det ger ingen julstämning precis men efter flera härliga snörika vintrar så brukar det bli så här. Det är bara att gilla läget och nu kom solen fram också. Jag har inte så mycket att skriva om eftersom det inte hänt nåt särskilt. Vi har bara vilat oss för att försöka orka åka till huset i dag och köra hit resten av kartonger och annat. Bara huset är tomt så känns det bättre och på tisdag får vi hjälp med städning. Vi börjar så smått vänja oss att bo här än om man får sina stunder av separationsångest efter huset.


 


Jag köpte en drömfångare på High Chaparral för 2 år sedan som verkligen har varit effektiv eftersom jag drömt så lite mardrömmar dessa två år men nu ville jag inte ta med mig den till lägenheten utan köper en ny nästa år på High Chaparral.


  


Så här ser drömfångaren ut som jag köpte då. Klicka här för att läsa inlägget jag skrev ang detta. Jag tror på sånt när jag ser att det hjälper men det kan ju även vara en placeboeffekt men det vill jag verkligen inte tro...  . Det går ju att skicka efter en sån över nätet också men det var så mysigt när solfångarna hängde på ett gammalt trähus på området och fjädrarna blåset lite lätt i vinden. Sen jag kom hit i lägenheten så har jag drömt rätt mycket men inga mardrömmar



Klicka här för att se hur man kan göra  en egen drömfångare- En drömfångare är ett indianskt magiskt föremål som man häger upp i taket på sovrummet men jag hade min på väggen. Den sägs fånga onda drömmar. De tillverkades först av Ojibwastammen i Nordamerika men har nu snabbt spridit sig i hela världen. Klicka här för att läsa om Ojibwastammen


Hoppas ni haft en mardrömsfri natt och får en fin annandag jul




Av Malin wiper - 26 december 2011 00:15




merry Christmas
click to get More Holidays Christmas Comments & Graphics


Den här julen kan jag verkligen inte bjuda på nån julstämning i min blogg av förklarliga skäl. Klicka här för att kolla på min första bloggvän Cattis bilder från sin julafton och dagarna före. Där kan man verkligen tala om julstämning och fint pyntat.


   

I går fick jag hit symaskinen och ett bord som jag skall ha som sybord. Sen har jag en vagn med tre lådor där jag har sygrejer. Det finns ett utrymme mellan garderoberna och ytterväggen som jag yttnyttjar till detta ändamål. Jag behöver en lampa till bordet och även nåt ovanför ev skåp eller tavla att sätta saker på som har med syningen att göra men jag vet inte vad än. Det ser lite trist ut nu men blir bättre när allt är klart i sovrummet med gardiner och annat..  Vi bara slöade i går men i dag drar vi igång igen och försöker sätta upp lite saker på väggarna så vi får bort så mycket som möjligt från golvet.


Vi har satt ner en massa kartonger med sånt som vi förut hade i bokhyllan men den har vi gjort oss av med och skall köpa ett nytt system runt tv:n när vi hittar nåt som passar.  Sen måste vi till huset också i morgon för att hämta resten av sakerna som finns kvar där. I går fick jag en sån saknad efter huset igen men vet ju att vi inte kan bo kvar där när vi inte orkar sköta trädgården eller nåt annat som måste göras så småningom. Jag har bott i hus 4 gånger förut men inte känt det så här när jag har flyttat ifrån.


  


Jag har städat i min trådrullelåda men den är så opraktisk så jag skall hitta nåt bättre system. Nu är vi två som skall samsas om en data ända tills 13/1 och det verkar inte funka så bra så min man skall skaffa ytterligare ett mobilt bredband så han kan använda sin egen data. Sen får vi trådlöst bredband och då kan man även använda lap topen och sitta vart man vill i lägenheten.


Här kommer ett långt häftigt klipp. För länge sen så var det bordsservering på tåg men jag tror att det bara gällde första klass. När jag började åka tåg så drog dom omkring med cafévagnar där man kunde få bode kaffe och godis.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards