Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Malin wiper - 2 december 2011 17:01


 


Här kommer ett litet filmklipp på ett bälte som min man köpte för ett tag sen på second hand på kul...  Nu har han satt i batterier  till svångremmen och kodat in ett ord. Det går att koda in vilket ord eller mening man vill. Detta bälte får han ha på sig när han skall vara tomte....  


  


Så här långt har vår järnvägstunnelbygge kommit nu. Det är helt öppet så man ser till andra sidan. Det skall tydligen vara klart före jul. Då borde dom ha invigning med blåsorkester och bandklippning...  


 


Just nu syr jag och min man rensar i sitt rum så vi kan plocka ner hyllor och annat. Jag håller på att sy på klädnypeklänningarnas förkläden och skall snart vecka dom och sy på snedslåband. Ute är det becksvart och regntungt. Hoppas ni haft en bra och givande dag.


Snowing on Christmas Night - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


 


  Här kommer Sven Zetterberg med en låt som heter "Living on borrowed time". Klicka här för att komma in på Sven Zetterbergs hemsida.




Av Malin wiper - 2 december 2011 11:39

 


Martin som önskat musik i min blogg i dag har bjudit oss till sin dotters 4-årskalas...  Hon gillar oss för vi var tomtemor och tomtefar förra julafton åt henne. Hon går omkring och säger att hon även haft en tomtemor som delat ut klappar och det är tydligen ovanligt....   Hon är för go...  Hon vill att vi skall tomta för henne i år också. Vi var tvungna att köpa nya tomteluvor för detta ändamål eftersom vi hade packat ner dom gamla...  


           


Vi köpte en present till henne när vi var till Jönköping. Ni ser paketet ovan. Jag blev förskräckt när jag såg tjejavdelningen som var som ett glittrande inferno av barbies och rosa. Visst var det pluttinutt när jag var liten också men nu är det inte klokt vad indelat pojk och flickleksaker blivit. Jag vill inte ge nåt sånt utan hittade nåt som både tjejer och killar kan ha glädje av. Ni får se presenten senare när vi uppvaktat henne.  Jag hade inte haft nåt emot som barn att ha ett elektriskt tåg som då var så populära och det utesluter ju inte att man även kan leka med dockor och annat. Det jag gillade mest som barn det var när jag fick block och kritor i julklapp för då försvann jag i min egen värld. Min son var bättre på att rita figurer och gjorde några små tidskrifter som var rätt häftiga. Synd att allt är nerpackat....  


 


  


  Hittade detta fina kort när jag rensade i papper inför flytt. Det är min son som skickat mig ett födelsedagskort när han bodde hos sin pappa. Han ritade en raket och på den står det: Malins raket.... . Han sa ofta våra förnamn istället för mamma och pappa...   Han har alltid varit faschinerad av rymden och läst allt i ämnet. Hans stora dröm var att bli astronaut. Tjejer kan ju också bli austronater numera och det är verkligen toppen


    


  


Nu efter flera dagar så är alla 6 klädnypeklänningarna ihopsydda och klara. Här har jag nu börjat med att lägga ut förklädesmönstret för att rita ut 6 st på en gång. Jag har jättebra tygpennor som tål tvätt i 40 grader. Det är vit lakansväv som jag köpte i Jönköping fast jag har hur mycket som helst och även färdigsydda förkläden men dom är nerpackade och jag hittar dom inte....   sånt händer hela tiden nu...  


  


Det har blivit populärt med såna här gamla spetslakan igen och allrahelst bland dom yngre. Ser man några riktigt snygga på second hand så kostar dom rätt mycket. Klicka här för att komma in på bloggen där jag såg bilden. Där finns mycket matigt att kolla på också


  


Här har jag ritat upp ett förkläde och i detta fall när det är ett tyg så klipper jag bort dom bruna penndragen. Detta inlägg är skrivet i omgångar så nu har det gått ett tag och jag har alla 6 förklädena klippta och nu skall jag sicksacka dom. Det blev en liten paus och ut på samhället för att både äta och fota.


    


Vart är du vita vackra snö? jag saknar dig så och väntar och väntar, men förgäves. Då får man väl tillverka lite själv så det blir nån slags förejulstämning.



Av Malin wiper - 2 december 2011 07:00

 


Nu är det dags för punkten "Önska så spelar jag" som återkommer varje fredag. Då bjuder jag in en person som får önska en låt och skriver lite om personen och den låt han/hon önskar.


 


Han som önskar denna gång heter Martin och arbetar på min mans jobb i det sociala företaget. Han är en glad och snäll kille som gillar att fiska, umgås med sin sambo och deras snart 4-åriga dotter. Dessutom gillar han att hålla på med datorer.  Han föddes 1980 och har 4 bröder. Martin har bott på Gotland, stockholm, Växjö, Vagnhärad, Trosa, Tibro och nu i Vaggeryd. Han är utbildad svetsare och murare.


 


  Martins önskning är Drängarna med låten "Siste Mohikanen". Klicka härför att komma in på deras hemsida. Drängarna är en svensk musikgrupp (rockmusik/dansmusik) som grundades 1995 i Alingsås. Ursprungligen bestod gruppen av nuvarande medlemmar samt "Peter i Österöd" (Peter Simson, då Dahlqvist och "Lasse i Torp" (Lars McLachlan). Vill du bli min fru blev en stor succé 1995. Singeln sålde cirka 35.000 exemplar och albumet i Afton logdans cirka 100.000 ex. Andra populära stycken var bland annat Kung över ängarna. Du kära lilla snickeboa, jösses lilla flicka och den nya klassikern Raggaren. Dom firade 15-årsjubileum 2010.


       


  Klicka här för att komma in på deras fansite. Klicka här för att höra en annan version av denna låt med Little Gerhard.

     

     


 


Tack Martin för att du ville vara med och önska musik i min blogg...    

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards