Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Malin wiper - 5 december 2011 14:15

   


I dag var vi uppe tidigt och satt och myste med levande ljus och god frukost. Min man är nu ute på arbete och gruppen har fått in rätt många olika uppdrag. Dom har även fått in den nya mattan i ett av rummen i sina lokaler så jag skall dit och fota lite mer nån dag.


       

  


 


Nu har jag sytt klart dom fyra klädnypeklänningarna som jag lovat bort. Jag har två kvar som jag skall ha själv för att ge bort. Jag hade tänkt sätta nåt snyggt band nertill på förklädena eftersom jag tyckte det blev lite för mycket vitt, men det blev inte alls bra och det beror nog på mönstret på klänningarna. Broscerna som sitter nertill och upptill är alla från second hand. Jag har även satt ett tygmärke på en av klänningarna som gick att stryka fast.


 


 


Detta lite glittrande band hade jag tänkt sätta nertill på förklädena men när det sen kom på klänningen så blev det för mycket och skar sig


 


 


Här ser ni en av dom i lite närbild


            


  


I lördags besökte vi även Stockaryds loppis och jag hittade denna stjärna som nu sitter i ett av köksfönstren. Den ser ut som en brandvarnare i mitten...   Vi har andra stjärnor som vi brukar ha i fönstret men jag gillar att blanda gammalt och nytt för det blir lite speciellt. Den lyser otroligt fint med alla stjärnor runtom, den kostade 40 kr. Snyggare i verkligheten som nästan allt blir. Stjärnan är tung och rejäl men jag vet inte från vilket årtal den kommer ifrån.


    

  


Här en stjärna från 60-talet i liknande form. Klicka här för att komma in på Tradera där jag såg den


  


Denna retrostjärna gick för 325 kr på Tradera. Klicka här för att komma in på sidan.


 


  

 


Så här snöigt var det utanför vårt ena köksfönster förra året i mitten av november


  


I morse vaknade man äntligen till lite snö men det blir nog inte kvar för det är för soligt och varmt. 

    



Av Malin wiper - 5 december 2011 07:15

    


Vi var ju på födelsedagskalas i lördags och här ser ni Tyra riva upp paketet som hon fick av oss. Tyvärr så har jag fått för få bilder eftersom jag bytte batteri och det funkade tydligen inte för batteriet var tomt när jag skulle köra in bilderna. Jag fick i alla fall dom viktigast och det är ju på lilla Tyra 4 år. Egentligen fyllde hon i går men då skulle bara släkten och dom närmaste komma.


Jag hade glömt att skriva att det inte är mitt barnbarn utan min mans arbetskamrats dotter.




Happy Birthday! - Images and gifs for social networks


 


Hon får verkligen slita med sitt paket och begär ingen hjälp


   


 

Här har hon nu fått upp presenten som var en keyboard med microfon till och en massa ljud. Hon verkade gilla presenten och även den fina hemstickade tröjan som hon fått av nån i sin släkt. Den ville hon inte ta av sig...  


 


  


Dom hade så fina julstjärnor i sina fönster.


  


  Här en present hon fått av nån och det är en dockservis med färger till så man kan måla servisen som man vill. Ingen dålig början till att bli porslinsmålare.


                  


  


Här ser ni en som slarvat och åt en tårtbit...  det är inte jag så då förstår ni nog vem det var...  Han fick ångest efterråt  och jag kan inte mamma honom.


  


  Här sitter Tyra vid datan med en god klubba hon fått. Hon är så fin och snäll


  


  En sån här present skulle man ha varit glad för som barn. Då fick man ett paket kritor och ett block men här är det hur många sorters kritor och pennor som helst, plus ett block att rita i.


    


På databordet hade hon spritt ut leksaksmat och godis...  


  


Fönstret i deras sovrum med ytterligare en fin stjärna i samma färg som elljusstaken. Dom hade skira fina gardiner i vitt och på sidorna lite vintrött.


  


Tyra har ett jättefint rum med massor av saker och denna fina säng full av gosedjur

 

Hennes gulliga mamma har målat denna kista i denna härliga rosa färg som förut var brun. Där har hon sina andra gosedjur.


 


  


  Hon har en stor fin helikopter i plast i sitt sovrum


  


Hennes pappa har också en helikopter men en fjärrstyrd...  som flög omkring i rummet så man fick ducka...  


 


  


Hon höll på ett tag och lekte med datan som har massor av spel och annat för små barn. Hon har hållit på några år så hon är jätteduktig. Man häpnar av vad en sån liten tjej klarar av och jag fick själv en inblick i barnens värld som ser annorlunda ut numera och dom måste börja i tid för att lättare klara sig sen i livet.


              


  


Vad jag inte visste är att hennes pappa är en bra sångare och spelar även gitarr. Han drog av några låta och han har en väldigt bra röst. Det låter ännu bättre i verkligheten.


Jag filmade honom så här får ni se två klipp. Han har varit ute förr och spelat på pubar och fester.





Av Malin wiper - 5 december 2011 07:00

 

Så här ser bältet ut som min man köpte på Stockaryds loppis. Klicka här för att komma in på det inlägget


Jag fick en kommentar av min bloggvän Maya ang inlägget med det blinkande bältet som min man köpte på second hand. Hon hade haft ett sånt själv och dom finns fortfarande att köpa


 



Klicka här för att komma in på en sida som har blinkande bälte som hon tipsade mig om. Det finns även ett blinkande bältesspänne på tradera för 79 kr. Klicka här för att se


  


Ytterligare ett  led-bälte med rullande text. Klicka här för att komma in på sidan. Detta bälte kostar 900 kr...  vårt kostade 10 kr men det var väl av sämre kvalitet


 


Här ett klipp med ljusshowernas/laser mästare Jean Michel Jarre. Detta skall ju helst ses live då det kommer mer till sin rätt och musiken inte blir så dålig som på detta klipp. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1948 i Lyon, Frankrike och är en fransk musiker som var pionjär inom den elektroniska musiken. Han har gjort sig mest känd för sina stora utomhuskonserter, där den största, i Moskva 1997 lockade över tre och en halv miljoner åskådare. Han är son till kompositören Maurice Jarre. Han var gift 1978-1996 med den brittiska skådespelerskan Charlotte Rampling. Det var henne jag skrev om häromdan då hon var med i ett program på tv. Klicka här för att läsa det inlägget




I dag har jag tidsinställda inlägg som jag skrivit i förväg eftersom jag inte hinner blogga och sitta vid datan i dag. Jag skall slutföra syningen av mina förkläden till klädnypeklänningarna och även fortsätta med flyttbestyren. Sköt om er och ha en fin måndag....  




Hey, Where do you keep your dreams ? - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards