Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 november 2019

Elbil, Västerås, cyklar, Skogsavverkning och mopedbilar

Av Malin wiper - 14 november 2019 10:00

 

Så här kan man känna sig ibland när man varken vet ut eller in. I går morse kändes det som jag inte sovit alls och trötthetens slöja låg över mig. Jag tänkte att kan det ha varit fullmåne och jag hade rätt. Var även rastlös så vi hyrde elbilen igen i 5 timmar och åkte ut lite planlöst. Först hade vi Jimmie och Micke här som kollade upp så vi inte hade en vattenskada i vardagsrummet som vi misstänkt. Det visade sig vara helt torrt så vi blev jättelättade. Två trevliga män från Hallstahem


 

Vi promenerade lite i Västerås centrum men när vi hyr bilen nästa gång så skall vi åka till nån annan stad i närheten så vi får lite omväxling men nu orkade jag inte det på grund av för lite sömn. Jag är extremt känslig för fullmåne


 

En herrcykel med en rejäl trälåda framtill istället för cykelkorg

 

 

Detta var verkligen ett rejält kedjelås på en gammal cykel

 

En cykel med en vindsnurra i form av blomma på ena handtaget. Snurran stannade till då jag stod i dess vindriktning för att fota


  

Varje gång jag ser detta hus "Klövern" så får jag automatiskt nostalgikänslor förstår inte varför men det är nåt med teglet som tar mig tillbaka till början av 1960-talet. Det kan även vara husets form men det går inte att helt förklara men ni kanske känner igen känslan 


 

Vi stannade till vid en parkering där jag såg denna gamla slitna lastbil med dess märkliga motivmålning. Det skulle jag inte ha gjort för det var blött och lerigt där jag stod och fotade så mina kängor var helt nerlerade och det såg ut som jag gått i en bajshög. Det tog tid att få bort skiten men hittade en vattenpöl i regnvädret där jag doppade ner fötterna och sen tog jag pappernäsdukar och torkade av. Vad gör man inte för en bild..  


  

Efter detta dök en läcker mopedbil upp som jag fotade från bilfönstret. Klicka här för att se en gul mopedbil. Klicka här för att se en cykelbil. Klicka här för att se världens minsta bil

 

     

  

Vi åkte även på några små vägar och där höll dom på med skogsavverkning. Tyvärr var vädret så grått, regnigt, dimmigt och trist så jag fick ljusa upp bilderna lite, och även fixa till rätt färger

 

     

Vi åkte förbi detta ställe där dom samlat en del av allt virke. Jag tog lite fler bilder men dom kommer i ett annat inlägg

 

Vi har sovit till 08.30 och det är lite sent för dan går så fort då. Nu har vi ätit frukost och skall ut på en stärkande promenad igen. I går lämnade vi bilen på en parkering och fick då en rejäl promenad. Man hinner rätt mycket på 5 timmar. I natt har jag sovit bättre än om jag haft märkliga drömmar. Jag går i valet och kvalet om jag skall ta influensavaccinet för nu har jag inte haft en enda förkylning på 3 år. Har heller inte tagit sprutan på den tiden. Före det tog jag vaccinet i tre år år i rad och på dom tre åren fick jag jobbiga förkylningar 3 gånger/år som höll i sig 3 veckor åt gången. Innan dess hade jag varit förkylningsfri i 12 år. . Nu önskar jag er en skön torsdag och snart är det helg igen!!!

 

                

 

#Trötthetens #Västerås #Herrcykel #Vindsnurra #Mopedbil #Skogsavverkning #

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards