Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Anslagstavla!

Av Malin wiper - 13 maj 2012 10:00

 

Detta är en list jag köpt på IKEA och satt ovanför min dataplats. Jag ville ha en anslagstavla ovanför men inte nån som är färdig utan ville göra den själv lite som ett collage. Jag har gjort många bildcollage till födelsedagar, student och annat genom åren men nu fick jag ytterligare inspiration när jag för ett tag sen såg hur Helena på Mimmis Magasin dekorerat i skylten. Hon gjorde så för att visa olika tyger på ett kul sätt. Jag bestämde mig för att göra nåt liknande men som anslagstavla.

Detta är ett inlägg jag skrivit i förväg och tidsinställt.

  


Viktigt var att anslagstavlan skall passa ihop med bäddfotöljens tyg. Den står bredvid datan och fotöljen köpte vi på IKEA för många år sedan. Vi har även en annan klädsel i form av jeanstyg som vi varierar med.

 

 



Så här blev slutresultatet. Hade tänkt sätta mer grejer och utsmyckningar men då blev det för mycket.  Anslagstavlan består av porös board som jag lät min man såga till. Tyget köpte jag på Mimmis Magasin, det går lite i blågrått med lite blanka rutor. Jag klippte till och fäste tyget med häftklammer på baksidan. Det gula bandet är även det köpt på Mimmis Magasin.  Vi har så många väggar nu att fylla och innan vi flyttade så gjorde vi oss av med alldeles för mycket saker ser vi nu. Fast det är alltid roligt att förnya sig.

 

 



Blommorna i gult och turkos har jag klippt från ett band som finns på metervara hos Mimmis. Dom består av alla möjliga färger men jag tog bara några gula.

 

 


 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på dessa anslagstavlor. Håller på med en tavla ovanför syplatsen i sovrummet också och nu känns det som om den kanske blir rund. Där kommer jag att ha ett silkigare tyg. Det blir mer en tavla som skall ha med  sysaker att göra.

 


          

  

  


Almanacken som sitter till vänster på tavlan har jag fått av min bloggvän Helga som är flygvärdinna. Hon köpte den i Italien och den består av bilder från filmer med skådespelaren Gregory Peck och är jättesnygg. Klicka här för att läsa om Gregory Peck. Klicka här för att komma in på Helgas blogg



Bredvid almanackan har jag satt ett brosch från min utsmyckningssamling. Ett graciöst paraply med lite stenar och annat som dekoration 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild och läs dess historia



Ovanför mina visitkort har jag satt en stor knapp som jag köpt hos Mimmis. Blev även här inspirerad av Helena som hade satt en grov tråd i en stor knapp när hon dekorerade. Jag satt i ett silverband som bara fick hänga ner 


 



Jag har en del roliga vykort jag samlat på sig bl.a detta med ett citat. Det kortet sitter också på tavlan

Här en annan variant av anslagstavla klädd med tyg. Här är det bara att sätta in kort, minneslappar mm genom att sticka in mellan dom sidenklädda banden. Klicka här för att se vart den finns. Den är i storlek 40x50 cm  

 
 
Stintan

Stintan

13 maj 2012 12:24

Hej min vän! :)

Länge sedan jag hälsade på hos dig. Det har varit mycket med utflyttning ur vårt hus samt inflyttning tillbaka. Jag har fortfarande inte fått bort alla kartonger. Eftersom maken jobbar så blir det mest jag som får packa upp. Du förstår ju själv att det tar tid, eftersom vi har samma problem du och jag.

Vilken underbar anslagstavla du har gjort! Smart med listen. Vi har en sådan där list ovanför vår säng. Då kan man byta grejer att sätta dit. Just nu finns där foton på banbarnen. Ska visa i min blogg snart. men hinner inte skriva där än. Men sedan så..DÅ DU! *skrattar*

Vi har också en list ovanför vår stereobänk. Där sätter vi upp fodralen till våra LP-skivor som ligger på tallriken samt fodralen till CD-skivorna som är i CD-spelaren. Då behöver man inte leta efter dem :)

Kram på dig :)
PS. Härlig bild från stranden! DS.

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

13 maj 2012 13:35

Vad roligt att se dig. Förstår att ni har fullt upp nu. Jag har ju nyss flyttat själv från ett hus till lägenhet och det tar på krafterna. Ja du vi har ju samma problem så vi förstår varandra. Kul att du gillar tavlan som man bara kan ändra på som man vill. Vi har också lister med LP fodral på. Dom listerna är bra att sätta vad man vill på. Det var en fin dag vid stranden förra året

Ta det lugnt och sköt om dig

Ha en fin dag

kramar

 
Sussi

Sussi

13 maj 2012 13:12

Vilken vacker anslagstavla du gjort! Riktigt stilren och jättefina färger..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

13 maj 2012 13:33

Kul att du gillar den. Jag kan ändra den sen som jag vill. Skall sätta upp mer lappar och annat på den senare

Ha en fin dag
kramar

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

13 maj 2012 13:14

tack snälla du för din goa kommentar hos mig.
Sitter just nu och tittar på din bild / header högst upp här i din blogg
den är så mysigt, med den lilla myran :-) , kissen, getingen osv.
Jätte-mysigt gjort
många fina foton du har här i inlägget också och så fin anslagstavlan blev
Stor kram och ha en fin fortsatt söndag

http://ingermaryissa1.blogg.se

Malin wiper

13 maj 2012 13:32

Varsågod! Det är Vicke som gjort animeringarna. Han är urduktig på sånt. Kul att du gillar min anslagstavla den kan man förändra som man vill sen.

Stor kram till dig också
Ha en fin dag

 
MADDISENJ

MADDISENJ

13 maj 2012 16:36

Vad roligt att du klickade dig in hos mig från kaffehörnan :) Den vita stickade tröjan från Åhléns kostade 299:- och är underbart skön och snygg!

http://maddisenj.se

Malin wiper

13 maj 2012 22:47

Tack för att du talade om vad tröjan kostade. Trodde den var mycket dyrare. Jag skall kolla nästa gång vi är i Jönköping men den lär väl vara slut eller inte finnas i min storlek. Den ser verkligen både snygg och skön ut

Mvh
Malin

 
Vicke

Vicke

13 maj 2012 20:01

vilken fin anslagstavla du gjort, ha en fin kväll nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 maj 2012 22:46

Kul att du tycker det ;)

Då får jag säga God natt istället
kram

 
Cattis

Cattis

13 maj 2012 21:31

Du är så påhittig och duktig. Du skulle ha en egen liten affär där du kan sälja saker som du gjort själv. Eller ett galleri där du kan visa upp dina saker så folk får lite idéer och tips på sådant man kan göra.
Själv är jag urdålig på att komma på saker utan tar oftast hjälp av vad andra har. Som av dig nu. En sådan tavla där jag kan sätta upp olika saker ska jag försöka ge mig på. När jag nu hinner :))))
Shivas tar nästan all tid just nu. Och på tal om Shivas så är rasen Vit herdehund. Slå på långhårig på nätet för det är väldigt stor skillnad på utseendet på en som är korthårig mot en långhårig.

Kram vännen

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

13 maj 2012 22:46

Tack snälla du. Jag var mer påhittig förr och har även idéer nu men orkar inte genomföra dom. Jag började så sent att pyssla för jag hade fullt upp med annat i livet före och andra intressen.

Du är ju fantastisk på att sticka, virka och anlägga en fantastisk trädgård. Förstår att Shiva tar all tid för det gör dom som valpar. Tack för att du talade om rasen för då skall jag gå ut och läsa på nätet.

Kram vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards