Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 november 2019

Av Malin wiper - 18 november 2019 17:00


 

När klockan blev 09.30 och inte strömmen kommit tillbaka så var vi så hungriga och kaffesugna så vi tog oss varsin smörgås på Hallsta Café & Restaurang. Min man tog en wraps med kyckling, fetaost, tsatziki, söt chili och grönsaker. Han tyckte den jättegod och sen träffade vi 4 personer vi blivit bekanta med så det var full disskussion om allt möjligt från politik till nöjen. Nu vet jag även vad alla heter i förnamn. Det blev en jättetrevlig och kul stund

 

animated-coffee-image-0062                                                animated-coffee-image-0062 

 

En njutbar tugga av wrapsen


 

Jag höll mig till min favorit focaccia men nu en dubbel för jag var så hungrig.


 

Fint med granris och ljung i dom stora krukorna på torget                                                              



 

Det jobbas för fullt och då är jag framme för att få bilder på arbetsfordon. 


 

Här kommer det att bli asfalterat men just nu fixar dom till en jämn gång av sandet 

 


 Jag filmade lite medans dom höll på att jämna ut sanden innan asfaltering


   

En flagga hängde utanför en balkong på vårt hus och jag funderade på vad det är för land. Googlade och såg att det är den Thailands flagga

 

                 animated-thailand-flag-image-0022                                          animated-thailand-flag-image-0022


     

Lisa Ekdahl & Ane Brun i en sångduett med låten "When". Soft, mysigt och musikaliskt. Sköt om kära besökare.

 

                               



#Hallsta #Wraps #Arbetsfordon #Flagga #Lisa

Av Malin wiper - 18 november 2019 12:00


 

Vi har haft strömavbrott från 08.00 så jag har inte kunnat få in nåt inlägg förrens nu. Vi hade ingen aning om detta för det var inte uppsatt nån lapp som det brukade göra. Pannlampan på bilden fick jag av min svåger i julklapp 2017 och den kom väl till användning nu. Jag hängde den över torkyn i toaletten och den lyste upp så bra så jag kunde både borsta tänderna, sminka mig och fixa håret. Sen har vi en nödlampa vi fick av min son till bilen för nåt år sedan och den funkade bra också. Det hann gå 2 timmar men inget hände så vi promenerade ut för att få i oss lite kaffe på Hallsta Café & Restaurang. I dag är det lika varmt som i går men inget regn än så länge. Fast luftfuktigheten är inte lika hög i dag så jag testade en jacka jag köpt billigt på second hand och den var precis lagom för detta klimat

 

 

Här kommer lite bilder jag tog i går på Åsby Hem & Trädgård men det var inte lätt för det var folk överallt så man fick parera och skynda sig och då blir det därefter. 


 

Två glansiga pingviner i vinterlandskapet som kryllar av olika pigviner men här tog jag bara en detaljbild. Klicka här för att se hela landskapet som jag fotade 28/10


   

Runt detta bord som var helt belamrat med saker och vita sprutmålade träd fick man trängas rejält. Jag hade tänkt filma en stor varg på podiet som rörde sig och gjorde ljud ifrån sig men det var så många andra som stod och filmade detta så jag gav upp till slut..  


       animated-star-image-0109          animated-star-image-0109          animated-star-image-0109          animated-star-image-0109          animated-star-image-0109          animated-star-image-0109


 

Såna här guldiga tomtegubbar med grön tomteluva fanns det ett helt bord fullt med 


   

Stora vita glänsande julgranskulor med läppar som dekoration


  

Ytterligare en modell med ansikten runtom


 

I år har dom blomkrukor i en form som man annars är van att se som julljusstakar i trä. Dessa är i porsling och finns i 3 färger. På bilden ser man den största modellen men det finns en lite mindre och dom kostar 129 kr/st


 

Till slut blev vi så kaffesugna så vi beställde in varsin smörgås med ost och skinka. Dom var supergoda med fräscht pålägg och snyggt dekorerade 


  

Det känns skönt att fira jul i det lilla och inte behöva stressa ihjäl sig. Vi blir ju bara 4 vuxna och vi skall njuta av mat, spela spel, se film, promenera och även åka ut i bil för min son har hyrt en bil under dom dagarna han är hos oss. Sånt känns lyxigt numera 

 

Jag   Önskar er nu en lyckosam början på veckan

 

Julgranskulan kommer från Fyndiq

       

Här sjunger Brian Owens i en duett med sin pappa Thomas Owens i låten A Cange Is Gonna Come. Så snyggt framfört och med stor känsla. Båda har fantastiska röster. 

 

                            


                                                                                       Etsy

 

#Åsby #Pingvinder #Tomtegubbe #Julgranskulor #Smörgås #Brian 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards