Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Flyttbestyr och en lätt förvirring....

Av Malin wiper - 13 maj 2014 10:00

  

Animated gifs

I dag känns det lite så här i mitt huvud...  bra bild när man skall förklara utbrändhet men då går det ännu fortare i hjärnkontoret, men kroppen står still.  Det beror naturligtvis på flytten som får en att bli lite förvirrad.  Det går verkligen upp och ner som en bergodalbana men det är nog den här väntan som är svår för mig. När nåt är bestämt så har jag svårt att vänta, allt skall ske direkt. Nu börjar det ändå att närma sig och jag har packat massor av kartonger i går. Vi har nu bara det nödvändigaste kvar så det känns inte som ett hem längre utan som nån provisorisk övernattningslägenhet....   

   

Nu har vi lika mycket kartonger i hallen igen. Dom som var där förut har vi tagit ner till källaren för det är sånt som skall till vinden. I går packade jag ner mer från sovrummet och köket. Vi har fått så mycket bortrensat så det känns lättande och nu känner jag att jag fick en pust av positivitet och enérgi.  

 

Det är lite regntungt men rätt varmt. Jag var inte ute nåt i går och jag vet inte hur det blir i dag. Hade tänkt göra ett reportage om en butik som fått en utmärkelse men jag väntar tills i morgon för jag håller på att skriva ner frågor och annat så man är väl förberedd. I går skulle vi ha gått på ett föredrag på Ritz men vi orkar inte på kvällarna nu men är det nåt på dan så går det lättare. Hoppas ni har det bra och får en fin dag. Som ni ser så har jag inte mycket att skriva om just nu men rätt som det är så dyker det upp nåt.

 

kram

 

Miss Li & Amanda Jenssen med Bourgeois  Shangri-La 

 

 

#Flyttbestyr #Förvirring #Amanda #Li

 
 
TjockMorsan

TjockMorsan

13 maj 2014 11:37

Jaha,så ni är också på väg att flytta!? Även jag och yngsta dottern ska flytta till en mindre lägenhet efter att stora syster lämnat boet. Nu behöver jag inte packa så noga då vi bara ska in i lägenheten mitt över. ;) Men jag passar ändå på att rensa och göra mig av med sånt som inte behövs längre.
Ska ni flytta till en ny ort eller bara byta bostad i samma område?
Lycka till med flyttbestyren!
KramKram! <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

13 maj 2014 12:04

Då har ni lika jobbigt som oss för det tar tid och kraft men måste göras. Vi flyttar inom samma ort men vi får lite längre till centrum nu.

Tänk att hon är så stor så hon lämnar boet, då förstår jag att ni klarar er med mindre.

Lycka till själv med flyttbestyren

kramar

 
helga

helga

13 maj 2014 12:05

Skönt att det går framåt med allt packande och grejande.

Jag älskar Amanda Jensen - en riktigt duktig artist! Denna låt med Miss Li var kanon.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 maj 2014 12:16

Ja du nu har vi inte mycket att packa ner förutom min mans byrålådor och lite i hans datarum. Jag gillar henne också för hon har en personlig och snygg röst

Ha en skön dag
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

13 maj 2014 12:50

Kan förstå känslan att det bara känns som en övernattningslägenhet nu när allt är nedpackat.
När är det ni ska flytta?
Ha det så bra nu vännen ♡♥♡

Malin wiper

13 maj 2014 13:44

Ja du det finns inget mysläge just nu ;) man går bara omkring och väntar. Vi flyttar senast sista veckan i maj.

Ha det bra själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards