Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 november 2019

Av Malin wiper - 4 november 2019 13:00


 

I dag var det helt underbart att promenera för vädret är så fint. Vindstilla, soligt och det var nollgradigt då vi begav oss ut. Det blev en rätt lång promenad och sen träffade vi Kristina med väninna och pratade bort en stund innan vi handlade lite som fattades i matväg. Vi skall gå ut ytterligare en promenad efter lunchen


En jättefin plåtlykta utanför Körkortexpress


  

Dom har ofta ett bord och två stolar utanför där också. Glömde räta upp bilden så den får vara lite på sniskan..  

 

 

I lördags var vi även inne på Stadsmissionens second hand i Västerås. En stor karta hängde mitt i lokalen. Min man älskar kartor så han har alltid förut haft en stor karta på nån vägg men numera finns allt på nätet

 

                                    


Själv har jag haft en del jordglober och då med belysning. Den på bilden kommer från Jordglob.se. Dom jag har haft har stått på min öltunna som följt med genom åren. Nu har jag en vanlig lampa där men det passar inte lika bra så jag skall spana efter en jordglob med belysning först på second hand för ibland dyker det upp fynd. Klicka här för att se en svävande jordglob

 

      

Earth Wind and Fire med That's the way of the world


 

Vi gick förbi Sagabiografen och såg att dom visar en film nu på fredag och söndag. Filmen heter Jag kommer hem igen till jul. Vi funderar på att gå och titta på filmen på fredag men bestämmer inget i förväg utan köper biljetterna samma dag. Klicka här för att komma in på MovieZine för att läsa en recension. Filmen  har fått 4 plus i betyg av 5 möjliga av dom

 

     

Trailern till filmen


 

Stadsmissionen. Ha nu en fortsatt fin dag i det vackra novembervädret

 

                                            

 

 


#Promenera #plåtlykta #Karta #Earth #Sagabiografen #Stadsmissionen

Av Malin wiper - 4 november 2019 08:30


 

I lördags var jag även in på Ohlssons Tyger på Erikslunds Shoppingcenter. Det var länge sen jag var dit sist på grund av att vi inte har bil längre. Min man var på lite andra butiker under tiden men vi behöver aldrig ringa varandra för vart vi än är så stöter vi plötsligt på varandra så det känns som vi har en inbyggd kompass. Tyget ovan till vänster har mönster av hunden Pluto. Det längst till höger Mimmi Pigg

 

                  animated-mickey-mouse-and-minnie-mouse-image-0268             animated-mickey-mouse-and-minnie-mouse-image-0268             animated-mickey-mouse-and-minnie-mouse-image-0268


 

Lite höstiga tyger

 

                         


 

Ytterligare lite varmare färger

 

       

  

Kul tyg i mitten med mönster av Mumintrollet. Mumintrollet är skapat av Tove Jansson. Hon dog 2001 86 år gammal. Jag har själv alltid gillat hennes figurer och läste ur hennes böcker för min son när han var barn. Min son var väldigt förtjust i Björnen Paddington också så jag har verkligen läst sagor för min son och några gånger så länge så jag nästan tappade rösten. Om jag läste på kvällen när han skulle sova och jag hade läst en stund så utbrast han "mera"..  . Han som skrev böckerna om Paddington hette Michael Bond. Han dog 2017 i en ålder av 91 år. Jag köpte även några Paddingtonfigurer till min son på en leksaksbutik i Sundsvall

 

                                      

                                                        Marikes Hantverksbod              


 

Det enda jag köpte var denna bordslöpare i lite juligt grön, grå och guldkanter som gnistrade men inte syns på bilden. Den kostade förut 69 kr men nu drog dom bort 50% så den kostade 35 kr. Den skall vi ha på i jul men på julafton blir det en hel bordsduk 

 

                             animated-weather-image-0110                                         animated-weather-image-0110                           

Vi verkar vakna 07.00 varje morgon nu och i dag har vi inte regngrått utan sol och mycket ljusare ute. plus 2 minusgrader. Det skall bli underbart att gå en extra lång promenad i dag. Hoppas helgen varit till belåtenhet för er alla. Önskar er nu en härlig början på en ny oskriven vecka.

 

     

Macy Gray med You are the sunshine of my life. Jag gillar hennes lite raspiga röst och hur hon framför låten. Hon har gett ut sex studioalbum och hon har även medverkat som skådespelare i ett antal filmer samt producerat skivor så hon är mångkunnig

 

Klicka här för att läsa om hur vi förstör våra hav. 


#Ohlssons #Mimmi #Mumintrollet #Bordslöpare #Macy

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards