Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 november 2019

Av Malin wiper - 20 november 2019 14:35

 

I dag var vi in och åt lunch på vår nya sushirestaurang Dala Sushi och det var en härlig upplevelse och trots att vi var där så tidigt så kom det in folk hela tiden. Många köpte med sig mat hem och det finns en lång bekväm skinnsoffa där man kan sitta och vänta. Har hört att en del inte tror att det skall fungera med en sushi i Hallsta men det tror jag det kommer att göra för dom har fullt upp redan. Det behövs lite mer blandning och inte bara en sorts mat. 

 

                Graphics                Graphics               Graphics                Graphics     

 

 

Jag fick skynda mig fota för det kom in folk hela tiden så bilderna blev inte optimala. Jag skulle ha fotat med blixt också men hann inte

 

 

Det fanns både bord för två och för 4 personer

 

 

Min man tog misosoppa före maten men min mage tål inte sånt. Han tyckte den var supergod. På borden stod en kanna med soya och några skålar. 

 

 

Här hugger min man in på misosoppa och han använder vanliga ätpinnar

 

 

Snyggt hänge in till köket 

 

                    animated-japan-image-0013                     animated-japan-image-0013                     animated-japan-image-0013


 

Min man valde av dagens rätt detta läckra fat med fantastiskt fint upplagd sushi. Det finns även varm Japansk mat om man inte vill ha sushi eller vill variera sig lite.

 

                                              

Kombinerade bestick och ätpinnar från Prylkoll.se 

   

Några på lite närmare håll

 

Jag valde vegetarisk sushi och både min man och jag tyckte sushin var den godaste vi någonsin ätit. Fast vi ätit sushi i många år så slog denna rekordet med smaker som fyllde munnen med njutning. Dessutom var riset perfekt och det är viktigt när det gäller sushi. Allt såg så fräscht ut så tandvattnet började rinna..   

 

   

Här ser ni mig i ett montage där jag håller upp en rund nigri sushi framför min mun.

 

Allt var perfekt från inredning, vänligt bemötande och suverän sushi. Magen mådde verkligen bra resten av dagen av sushin och man blev mätt och tillfredställd. 

 

     

Alphaville med låten Big In Japan. En låt som passar in här. Klicka här för att höra Alphaville med samma låt 2017. Det är ett väldigt långt intro men håll ut. Alphaville är en tysk synthpopgrupp som bildades 1982 under namnet Forever Young, men 1983 tog dom namnet Alphaville. Marian Gold är sångaren i gruppen. Klicka här för att läsa lite mer om gruppen

 

             animated-japan-image-0027   

 

 

#Dala #Vegetarisk #Sushin #Alphaville

Av Malin wiper - 20 november 2019 09:15

            

I dag vaknade vi till "Londondimma" så vädret är väldigt varierande och överraskande. Vi skall vi äta sushi på vårt nyöppnade Dala Sushi till lunch. Efter det så skall jag till frissan och min man skall till Vårdcentralen för att ta Influensavaccinet. Efter det så blir det den sedvanliga promenaden för jag har blivit beroende. Vi tog en långfrukost och nu är dimman borta och vi skall göra oss iordning för dagens övningar. Jag har inte så mycket att komma med just nu så jag återkommer då jag har mer material


     

I dag hyllar Google Maude Rose 'Lores' Bonney, som gjorde historia som första kvinna som flyger solo från Australien till England på en häpnadsväckande 157 timmars resa. Hon föddes för 122 år sedan idag.

 

                    animated-aeroplane-image-0278 Hoppas ni får en flygande start på dagen         

 

    

Den här låten passar bra för den har ordet "aeroplane" i början. The Box tops med The letter. En nostalgisk tillbakablick. Den var med på många fester under 1970-talet. The Box Tops var en amerikansk popgrupp som bildades i Memphis, Tennessee 1963, då under namnet The Devilles. 

                         


#Vädret #Dala #Maude #Box

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards