Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 november 2019

Av Malin wiper - 9 november 2019 16:30

                          

  

Vi fick spader och hyrde elbilen från Hallstahammars elbilpool i 5 timmar. 


  

En fika på IKEA Erikslunds Shoppingcenter

 

 

Här fick jag lite retro-vibbar från 1960-talet

 

 

Ny luftig klädförvaring 

 

 

Erikslunds Shoppingcenter andra våningen har fått en skulptur med Non-Violence Art Project. Konstnären är Carl Fredrik Reuterswärd

 

 

På lite närmare håll. På plattan står det Det händer överallt nu, briserar som bomber. Klicka här för att komma in på en annan sida som handlar om detta

 

 

Hund i duggregn. Är det nån som vet vilken ras det är?

 

 

En giftgrön VOLVO 244 från 1975 stod på ett ställe och lyste upp i det annars grå väder 

 

      

 

Här skulle jag inte vilja bo men det kan ha varit jättefint en gång i tiden. Nu var det lite spöklikt så jag fick rysningar. Det är så sorgligt när ett gammalt hus är på väg att rasa ihop

 

     

City of the sun med Another Time. Det är ett amerikanskt akustisk experimentell rock-trio från New York City. Deras ljud påverkas av flera genrer, inklusive zigenarjazz, flamenco och indierock 

 

Jag tror aldrig att jag tagit så lite bilder som i dag och det på grund av duggregn och grått. Det var ändå skönt att komma ut med bil lite för vi saknar det så otroligt mycket. Vi är så glada för att Hallstahem har denna elbilspool. Vi hadlade ingenting alls utom på ICA Matkassen då vi kom hem igen så det var bra gjort av oss. Vi räknade ut att det hade blivit nästan lika dyrt att åka bussen fram och tillbaka som att hyra elbilen och då hade vi bara kommit till Västerås och det 3 timmar men med elbilen kan man åka runt och det i 5 timmar. Nu skall vi njuta av lite god mat och sen se en film. Hoppas ni har en härlig lördagskväll att se fram emot

 

      


Ett sånt här paraply skulle jag ha eftersom jag älskar bananer och har det till och med som pålägg på kex. Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Jag har ju ett paraply i form av en vinflaska sen förut. Klicka här för att kolla in det 

 


#Elbil #IKEA #Retro-vibbar #Violence #Carl #Hund #Volvo #City

Av Malin wiper - 9 november 2019 09:00


Här följer lite blandade bilder som jag inte fått med i mina inlägg. Bilder från promenader och lite annat. 


  

Den sista sommarfikan ute har nu passerat och frosten breder ut sig


 

En vy från Skantzsjön och på höger sida ser man Skantzö Bad & camping med med husvagnar och husbilar


  

 

En fin liten trapputsmyckning i form av två grodor som hälsar "Välkommen"                        


 

Utanför Ankis Fyndbod Loppis stod lite möbler som antingen skall lämnas in eller är köpta där. Fotöljen ser läcker ut i sin 1970-talsstil. Sängen ser modern ut


 

Snart är det dags för inflyttning i detta hus i närheten av centrum. Första december närmare bestämt. Då är jag på plats för att fota och filma


 

Tips på en god hembakad morotskaka dom har på Hallsta Café & Restaurang


 

Deras vaniljbulle är också nåt extra och innan man får den så värmer Siba den lite och strör sen över lite florsocker.

 

 

En bild från 10 november förra året en regnig dag i Västerås. Vilken läcker mopedbil vi såg då


 

Avslutar med min favorit Rosenkallan nu i sin helhet och inte bara blommorna

 

I går kollade jag på hela Idol men annars brukar jag inte titta live utan zappa förbi det jag inte gillade men denna gång gjorde alla bra ifrån sig. Idolerna fick sjunga duett med en etablerad artist och det uppstod magi och det gick knappt att säga vem som gjorde det bäst men jag är inget fan av Carola. Även programledaren med en tillfällig sidekick gjorde ett suveränt jobb. 

 

                        

 

I går hade vi regnblandad snö i dag bara regn och lite grådaskigt. Vi kommer inte att gå på bio i morgon som jag skrivit för jag läste recensionen över filmen och den hade bara fått 2 plus. Jag kände på mig detta när jag läste manus och huvudrollsinnehavaren är inte min favorit. Skådespelet var tydligen mediokert och övertydligt. Vi får vänta tills nästa film dyker upp på Sagabiografen. Nu har det gått 30 år sedan Berlinmuren föll och man trodde inte att några fler murar skulle byggas men nu har det tyvärr besannats och ni vet vad jag menar

 

      

En av duetterna var denna med Albin Lee Meldau & Astrid Risberg  Ha en härlig och njutningsfull lördag

 

                                            

 

#Promenader #Skantzsjön #Grodor #Ankis #Morotskaka #Berlinmuren #Astrid 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards