Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Malin wiper - 10 december 2012 17:15


Det var länge sen jag var in på Selmas klädbutik men i går var jag in dit för att kolla om dom hade en silkig tunn blus eller jumper som jag skall ha under en kofta men det fanns inget som passade men jag hittade en blus för halva priset istället. 


 




Blusen jag köpte hängde på denna halva priset hängare. Blusen var så svår att fota för det är en sån där skrynkelblus i lite cerice/vinrött med mönster och lite rysch vid knapparna. Den sticker fram lite på bilden och är den tredje från vänster.  

  

  


 

Den här blusen gillar jag men det är nog inte min färg. Jag har inte råd att köpa lika mycket kläder som förr utan får jag bestämma varje månad om jag vill köpa nåt till hemmet eller till mig själv. Förut kunde jag köpa bådadera.


 

Denna kofta gillar jag också för den skulle passa ovanpå en klänning jag har som jag bara använt några gånger. Den är lite rödare än på bilden.


 


    

Jag har en liknande mössa men grön.  Fast denna var supersnygg och lite mer bearbetad.


   

Detta var också en silkig fin blus.



 

Denna jacka hade lite Mary Quant över sig. Det var en modeskapare som ni kan läsa om här. Jag har själv haft såna  kläder och då skulle man ha vita och svarta op-stövlar (optiska) till som det hette.


   


 

En riktig varm myspyjamas.      


  

Här ett lite mer sensuellt nattlinne 


 

Såna här kragar passar jag bra i och gillar.


    

Den här jumpern hade ett kraftfullt och snyggt mönster och snyggare färg live.


    

 


Av Malin wiper - 10 december 2012 12:45

 



Vi hade mycket på agendan i går för vi gick på bio också. Nya bondfilmen "Skyfall" gick på vårt Folket Hus och då passade vi på att se den. Det kostar bara 60 kr att se den där. Klicka här för att komma in på Folkets Hus hemsida.




 


 


 



Här ser man filmaffischen i deras fönster. Min son tyckte inte filmen var så bra men jag har hört många som säger att det är den bästa av dom nya bondfilmerna, tyckte också den var rätt bra.




 



 



Folkets Hus har en väldigt aktiv och närvarande ordförande och i går satt hon i kiosken där man köper biljetterna och godis. Hon sa att detta är den sista filmen dom visar på rulle för nästa gång så har dom gått över till digitalt. Hurra! då blir det toppenbild.

Tyvärr så var färg och kvaliten på kopian dom fått på skyfall inget vidare så jag antar att nåt är utslitet och då är det toppen att dom förnyar. Fast samtidigt känns det lite sorgligt när nåt går ur tiden.


 




 




  

   



Vi blev glatt överraskade när vi kom in i salongen för det var nästan fullsatt. Det var en salig blandning av olika åldrar och sånt är kul.  Jag tyckte att filmen var den bästa av dom nya Bondfilmerna som spelats in med Daniel Craig. Denna film är mer lik  dom äldre James Bondfilmerna med dom vanliga ingredienserna. Fast det var lite för många och långa jaktscener och det blev lite tröttande. Daniel Craig är som vanligt bra i sin roll och jag var beredd på att den skulle vara usel men det tyckte jag inte.




    

 


Den får 3 skjutvapen i betyg av 5 möjliga av mig. Av MovieZine har den fått 5 i betyg. Klicka här för att komma in på deras sida och läsa. Jag tycker ändå inte att dom nya slår dom gamla Bondfilmerna.



   



     



  



  





Jag har haft inne soundtracken till filmen med Adele förut men den är så bra så jag tar in den igen. Klicka här för att komma in på Adeles hemsida.




 

Av Malin wiper - 10 december 2012 08:45

Dessa stjärngossar sjöng otroligt bra i stämmor och deras röster var njutbara


I går såg vi Vaggeryds Lucia med tåg på torget 16.00 och jag filmade en sekvens men klippet blev för långt så jag skall sätta in det på Youtube så jag kan ta in det hit senare i dag. Jag måste först läsa in mig på hur man gör. Jag sitter här med min kaffekopp och kollar på nyheterna och adventsljusstakarna är tända för det är fortfarande mörkt. På andra sidan gatan där vi har en fin skola är det fullpackat med barn ute på skolgården. Dom leker för fullt i snön och verkar ha jätteroligt. Känslorna och minnena från barndomen dök upp en stund och jag kom ihåg hur roligt man tyckte det var när snön kom. Jag gillade att åka längdskidor och konståkningsskridskor. Då åkte man skidor till en stuga för man hade matsäck med sig bestående av smörgås och en termos med mjölchoklad.  


    

Det gick lite trögt för tjejerna men sen kom dom igång och då lät det jättebra. Dom visste inte riktigt hur dom skulle stå på scenen men sen kom deras ledare och dirigerade dom.



Sen blev vi lite hungriga i den karga kylan som härjade i går så vi tog varsin korv som smakade jättebra. Jag antar att det var Vaggeryds charks korv som fått pris igen för bästa korv så vi har en egen korvfabrik här. Klicka för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att se vilket bra betyg dom fått på rejta.se. Förut var det bara vi som hade deras produkter i våra vanliga butiker och korven gick att köpa på specialbutiker i landet men jag tror att det nu går att köpa korven på en del vanliga matvarubutiker numera.


        


 

Vår gran på torget har fått ett uselt betyg i år med bara en tändsticka av 5 i betyg. Fast jag tycker att granen var ännu sämre förra året. 


 

En vy över torget på kvällen och dess fiskdamm för barn.   


    

 


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards