Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Malin wiper - 25 december 2012 20:15

På söndan åkte vi in till Jönköping för att kolla runt och äta lite gott innan julafton. Vi hamnade på Radhuni Indiska Restaurangen som vi varit på förut och blivit nöjd med både mat och servicen.  Det är en härlig stämning och man blir servad så proffsigt, och maten är jättegod.


Klicka här för att komma in på deras hemsida.


 

Vi satt mitt i på ett halvplan upp.  


    

Innan maten kom så fick vi in två såna här läckra sallader. Det bruna är chutney som smakade himmelskt. Dressingen var också helt suverän.


  

Till maten fick vi in ett bröd som var så otroligt gott med smak av cocos, smör, mango, indiska kryddor mm. Det var varmt och jag har aldrig ätit så gott bröd i hela mitt liv, brödet heter "peshawar". Vi kunde knappt prata för vi njöt så otroligt. Min mans bror bjöd oss alla på mat...  Varje gång vi varit dit så har maten kommit ut så snabbt.


  

Jag tog Tikka Masala som jag tycker är jättegott. 


  Min man och hans bror tog lamm, men min man "Vindaloo" och hans bror "Radhuni lamm". Min mans brors mat var superstark men jättegod.

  

      Vi åkte sen till A6 Köpcentrum, och på ett ställe där fanns en fotölj med plats för tomten under en viss tid. Min man och hans bror spexade lite runt stolen, och då passade jag på att fota.

Toni Braxton med "The Christmas song". Klicka här för att komma in på hennes hemsida.

Av Malin wiper - 25 december 2012 16:15

 

Vi har det toppen och njuter av julen. Just nu är det tyvärr lite töväder ute och en plusgrader så snön är nog borta om det fortsätter så här. Härligt ändå att vi fick en vit julafton. Hoppas ni alla haft en händelserik, njutbar och härlig julafton. Jag hade tänkt ta bloggfritt så länge vi har besök men sen tog dom båda upp sina lap top:s och satt som i trans...   så jag bestämde mig för att lägga in nåt inlägg då och då.


  

När vi bara hade hallen kvar att städa i lördags innan vårt julbesök kom så gick dammsugaren sönder...  Vi som har en lång röd hallmatta i vår "filmhall" som ofta måste dammsugas. Jag greps av panik och hjärnan gick på högvarv...  . På bilden ser ni "Likörhörnan" som hann bli städad.


  

Här ser ni vår dammsugare som bara är ett år gammal. Min man åkte iväg till Netto för att köpa en billig som vi kunde ha över julen. När han sen packat upp den och vi dammsugat färdigt så testade vi i alla fall vår egen dammsugare och tror ni inte att den gick igång. Nu står vi här med en reservdammsugare...    som vi får ställa ner i källaren. Han bad inte om öppet köp och vi hade hunnit använda den så det är inget att göra nåt åt.   


   


Vi  gick ner till Ritz Konditori för att lugna våra "Franska nerver" (gammalt uttryck) bakom disken stod denna glada fina tjej som fick upp vårt humör flera grader. 


  

En bild på en av deras läckra jultårtor. 


  

Sen dök min son upp och min mans yngre bror och det var dags för mat.


   



Fortsättning följer....................


 


  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards