Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Malin wiper - 11 december 2012 17:10

  

Jag har i alla fall hunnit med att göra flera nåldynekoppar och känner att jag kan lägga in ett inlägg. Dom ser stora ut på bild men dom är mycket mindre i verkligheten som moccakoppar. Dessa ser lite 70-talet ut och jag lägger en liten sked på varje kopp plus lite olika saker på faten ex måttband, sax mm.


  

Här har jag lagt en tygsprättare på fatet.  



  

Här har jag lagt en liten sax på fatet. Nåldynekoppen blir även en fin inredningsdetalj. 


    

Jag hittar både små skedar och annat till kopparna på second hand. Även kopparna är köpta där.  Dekorationsnålarna köper jag på olika ställen bl.a Acleja Blomsterhandel, Gretas Butik, ICA och second hand.  


  

På en kopp har jag satt knappar i en tråd runt örat 



Sist jag var på second hand så fick jag tag på dessa fina små skedar.  


    

Jag har ett antal såna här lite 50-60-talet skedar också.  


  

Här ser ni materialet jag använder när jag gör nåldynorna till kopparna. Jag har gjort mallar i olika storlekar och former. Gör nåldynor även i skrin med lock och då blir det två funktioner. Tyget är trikå velour. Skumplasten är från svampar jag köper på Eko Hallen där dom är jättebilliga på såna.  Har en mall som jag lägger på svampen och ritar efter och sen skär jag till med en kniv. 


  

Här får Mr T hålla upp en ytterligare en färdig kopp.


  

Såna här porslinsburkar som innehållit stiltonost är användbara också. Då sätter man nåldynan i locket. 


     

Jag tog brun och vitrandigt tyg till lockets dyna. Jag skall dekorera kopparna lite mer innan jag är nöjd. Eftersom nåldynan sitter i locket så kan man ha nålar, knappar och annat i själva burken.

      

Denna som jag gjorde 2011 tycker jag är den finaste jag gjort. Går att ha på 3 olika sätt. Den tillverkade jag 2011.   Jag har helt glömt bort vem jag gett den till.

Av Malin wiper - 11 december 2012 08:30

 


  


På söndag skall jag ha bord på Stockaryds Julmarknad men har inte hunnit göra klart det jag skall sälja så nu är det kris. Måste ta en hel bloggfri dag för att få ihop lite mer för jag måste ta pausar eftersom nacken inte är ok!. Det är dessutom bara 1,5 vecka kvar tills vi får besök och jag har inte planerat klart för det heller och så är det när man inte är som förr. Det kan hända att jag måste ta två dagar bloggfritt men då lär ni märka det.







Julfavorit i repris: Tony Bennett med "Winter Wonderland". Klicka här för att komma in på Tony Bennetts hemsida. Med sig har han Count Basies orchestra men utan Count Basie för han gick ur tiden 26/4 1984.

   



 


 



Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafees hemsida

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards