Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Malin wiper - 3 december 2012 17:30

Häromdan var vi in en tur till vårt City Skor för att kolla lite hur dom julskyltat och se om det kommit hem några fler skor och väskor. Gillade denna tomte som höll i en marschall. 


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild.    


 

En tuff boots som jag inte sett förut med lite glitter baktill.  


 


Denna gillade min man.            


    


Rebecka hade gjort så fint i den lilla utställningshörnan.    


Förr var det så för då skulle alla kunder tas om hand och ha hjälp med att ta av och på skor. Jag vet för jag har jobbat i skobutik på sommarlov när jag gick i skolan och ibland på helger. Man var även tvungen att visa upp skor på ett visst sätt genom att lägga en sko i handen och hålla upp. Det var full service som gällde.   Nu vill man helst vara ifred och kolla själv och ta kontakt när man vill ha hjälp. 



En liten vy in i skyltfönstret som hade blivit större in mot skobutiken.


   

  


    


Skor som syns och kan användas av dom som inte har en massa skador i kroppen. Själv skulle jag snubbla och slå mig halft fördärvad....   Jag har alldeles för bråttomt för att gå i såna. Det är inte bara yngre som har dom vad jag sett.



Här har vi en mer lagom klack till en högvarvare...  Den var jättefin i vinröd mocca. 

   


      


  

Väska med döskallar.       


    


Vilken kitschig väska....                  



Arctic Monkeys med "Dancing Shoes". Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är en brittiskt indierock-band bildat i Sheffield, England 2002

Av Malin wiper - 3 december 2012 13:15


I Borås hade dom även en utställning som vi kollade runt på lite och det var lite folk i farten fast det var söndag.             


 


 

    

Klicka här för att komma in på en hemsida som handlar om detta.  Buddy Bears stödjer barn i behov. Buddy Berars är en serie målade, i naturligt storlek glasfiber skulpturer som ursprungligen utveckldes i Berlin, Tyskland.  Den första Buddy Bears skapades av den tyska företagaren Klaus och Eva Herlitz, i samarbete med skulptören Roman Strobi 2001. Buddy Bear är i första hand ett budskap om fred, internationell förståelse och tolerans bland nationer, kultur och religioner i världen. Jag har aldrig hört talas om detta men känner igen skulpturen.


 

 Klicka här för att komma in på en sida och läsa om utställningen i Borås som är en världsutställning som invigdes i lördags på stora torget i Borås. Björnarna representerar olika länder och dom står på lappen under björnarna men jag kunde inte dokumentera allt, då hade jag inte kommit därifrån.  


                            


 

     

Vilken land denna syftar på kan ju ingen ta miste på.                


    


 Denna stod på sidan om och var lite större.


  


 

Såg denna fina hun också som satt så snällt och väntade på husse eller matte eller båda....    Jag skulle inte kunna ha hund för jag skulle inte kunna lämna den kopplad så där. Visserligen så var nog ägarna i närheten men jag skulle bli alldeles för orolig.



Så passande kommer här Elvis med "Teddy Bear". Klicka här för att komma in på hans hemsida.



  

     


Dom hade en liten marknad runt torget också och en del butiker var öppna.  


Av Malin wiper - 3 december 2012 08:30

  

Vi åkte över Borås när vi åkte hem också för att leta efter ett matställe som var söndagsöppet. Det var inte så många utan mest pizzerior eller hamburgerställen och vi äter inte sånt numera. Till slut hittade vi detta fina ställe vid vattnet som heter "Restaurang Kök´et.



Klicka här för att läsa lite om Restaurangen.  Klicka här för att komma in på en annan sida och läsa mer. Fast maten tillagas á la minut så fick vi in maten jättesnabbt.

      

Här ser man den inbyggda altanen där det var jättefint både ute och inne. Tyvärr kunde jag inte fota inne där för det var för mycket folk så det får jag göra en annan gång.


 

Vi fick in menyn av den trevlige och humoristiska hovmästaren men vi hade bestämt redan att äta deras matförslag som stod på en pelare utanför restaurangen. Dom hade mat från  ca 89 kr till flera hundra.


 


Vi tog varsin lättöl till maten i fina glas

   


 

Jag tog kycklingpasta med pepparsås och det var fantastiskt gott och såg så fräscht ut. Kycklingen var jättemör och jag gillade såsen till tusen. Eftersom vi krympt ihop våra matsäckar genom att äta mindre portioner så fick vi inte i oss allt så vi var tvungna att lämna resten och jag åt ingen smörgås.      

   


    

Min man tog kassler med svampsås och stekta potatishalvor och han sa att det var superbt. Han orkade inte äta upp båda kasslerskivorna och det hör verkligen till ovanligheten så hans nya medicin hjälper verkligen och han har blivit rörligare i kroppen och känner sig piggare.   


     

Här ser ni den fina och trevliga hovmästaren som jag fick ta kort på bakom baren som låg före matrummet. För mig är det viktigt att det är en trevlig och inbjudande stämning på en restaurang och det var det verkligen här.  Det märktes att folk trivdes och hovmästaren var väldigt omtänksam mot sina kunder för det kunde bli lite kallt mot ytterväggen på verandan så han sa att man kunde flytta på sig om man ville.    


    


Det var så festligt för på toaletten hade dom små fint hopvikta tvättlappar att torka sig på istället för papper.  Sen slängde man dom i en tvättkorg och det var lite festligt och annorlunda.    



  

Det var så rent och fint på toaletten och det snygga svarta tunga toalocket glänste som en spegel. Ett sånt lock skulle jag vilja ha på vår toastol. Skall kolla ute om dom finns, såna hade dom förr men dom var inte så blanka.


  


Dom hade kvar några utemöbler och det såg så mysigt ut. Där kan man nog ta en varm glögg.



Jag var uppe tidigt i dag och vi båda känner oss rätt pigga, och det beror nog på att mamma var så pigg och glad och det blir man så positivt påverkad av.

 


Nu är det en ny vecka igen och vi har snö och kallt. Hoppas att ni får en fin start på veckan. Må så bra och sköt om er.



I högtalarna på restaurangen strömmade 60-talsmusik ut i lagom volym. Här är en av låtarna man fick höra "Tell Laura I love her" med Ray Peterson. Han föddes 1939 i Denton och var en amerikansk sångare. Tyvärr dog han 2005. Peterson var aktiv åren 1958-1972 och sjöng bland annat låtarna Corinne, Corinne, The Wonder of you och denna låten som jag satt in. Han blev senare baptistpastor. Han avled i cancer och begravdes i roselawn Memorial Gardens Kyrkogård i Murfreesboro Tennessee.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards