Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Canon IXUS 155- och Leonard Cohen...

Av Malin wiper - 22 oktober 2014 15:00


  

Det blev ingen promenad i går för min man ville att jag skulle följa med honom till Jönköping. Han såg att Elgiganten sålde Canon IXUS 155 camera för endast 699 kr och det gällde bara i går sen är det samma pris igen som förut. Jag är fast för Canon eftersom jag är så nöjd med den röda jag haft nu i snart 4 år men har inte råd att köpa en ny fullprisare så nu tog vi chansen. Det är en Canon IXUS 155 med 10x zoom, förut hade jag 5. Dessutom har den 20,0 pixlar och jag hade förut 12,1. Den nya kameran behöver man inte ställa in macro på utan det går med automatik. Jag tog en svart denna gång, den fanns också i silver. Annars kostar en sån kamera mellan 1.168-1.430 Min röda kamera kostade 2000 kr ny. Min första digitala kamera var guldfärgad och såg lite "James Bond" ut. Skulle också vilja ha en systemkamera men det får vänta eftersom vi flyttat och det kostar mer än man tror, och vi håller på att spara till nåt i framtiden.

 

 

 

Gamla kameran  


Min gamla kamera har varit med om en hel del och åkt i marken flera gånger men ändå klarat sig. Den kommer vi att ha som en reservkamera när min man fixat upp den. Det blir lite fläckar på bilderna ibland men dom har jag fixat bort i fotoprogrammet. Min man köpte en likadan röd kamera för 60 kr på nätet som det var nåt fel på men han tror det bara är en kontakt eller nåt annat. Han skall nu öppna den och se om den går att laga annars använder han den som reservdelskamera till den gamla röda.

 

 

Funny Camera. Jag kom så väl ihåg dom gamla Instamatic kamerorna där man hade en kub med blixtar uppepå kameran.... . När man knäppte och blixten gick av så roterade den så en ny oanvänd kom fram. Då tyckte man det var så supermodernt...  . 

 

 


Leonard Cohen med You got me singing. Otroligt att han nu fyllt 80 år. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klicka här för att se vilken bra recension han fick för sitt senaste album "Popular problems". Klicka här för att höra flera av låtarna på skivan 

 

 

Popular problems

  


#Canon #IXUS #Instamatic #Reservkamera #Leonard

 
 
arvidochlydia

arvidochlydia

22 oktober 2014 17:12

Musiken är sååå underbar. Tänk att han fortfarande är så bra. :-)

Lycka till med din nya kamera. Det verkar som att du gjort ett riktigt klipp. Kameralampan och också riktigt fin. :-)

http://arvidochlydia.wordpress.com

Malin wiper

22 oktober 2014 19:16

Håller med dig, han är fantastisk.

Tack för det, jag har nog gjort ett fynd och det känns bra. Ja du det finns så många kul saker på nätet som man skulle vilja ha.

Ha en fin kväll

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 oktober 2014 18:09

Still going strong. Han är en legend.
Grattis till klippet. Man måste passa på. Jag vill också ha en bra systemkamera. Trevlig helg

Malin wiper

24 oktober 2014 19:40

Han är verkligen en legend.

Ja du ibland har man tur och den funkar ju bra

Ha en trevlig helg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards