Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Malin wiper - 22 oktober 2014 15:00


  

Det blev ingen promenad i går för min man ville att jag skulle följa med honom till Jönköping. Han såg att Elgiganten sålde Canon IXUS 155 camera för endast 699 kr och det gällde bara i går sen är det samma pris igen som förut. Jag är fast för Canon eftersom jag är så nöjd med den röda jag haft nu i snart 4 år men har inte råd att köpa en ny fullprisare så nu tog vi chansen. Det är en Canon IXUS 155 med 10x zoom, förut hade jag 5. Dessutom har den 20,0 pixlar och jag hade förut 12,1. Den nya kameran behöver man inte ställa in macro på utan det går med automatik. Jag tog en svart denna gång, den fanns också i silver. Annars kostar en sån kamera mellan 1.168-1.430 Min röda kamera kostade 2000 kr ny. Min första digitala kamera var guldfärgad och såg lite "James Bond" ut. Skulle också vilja ha en systemkamera men det får vänta eftersom vi flyttat och det kostar mer än man tror, och vi håller på att spara till nåt i framtiden.

 

 

 

Gamla kameran  


Min gamla kamera har varit med om en hel del och åkt i marken flera gånger men ändå klarat sig. Den kommer vi att ha som en reservkamera när min man fixat upp den. Det blir lite fläckar på bilderna ibland men dom har jag fixat bort i fotoprogrammet. Min man köpte en likadan röd kamera för 60 kr på nätet som det var nåt fel på men han tror det bara är en kontakt eller nåt annat. Han skall nu öppna den och se om den går att laga annars använder han den som reservdelskamera till den gamla röda.

 

 

Funny Camera. Jag kom så väl ihåg dom gamla Instamatic kamerorna där man hade en kub med blixtar uppepå kameran.... . När man knäppte och blixten gick av så roterade den så en ny oanvänd kom fram. Då tyckte man det var så supermodernt...  . 

 

 


Leonard Cohen med You got me singing. Otroligt att han nu fyllt 80 år. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klicka här för att se vilken bra recension han fick för sitt senaste album "Popular problems". Klicka här för att höra flera av låtarna på skivan 

 

 

Popular problems

  


#Canon #IXUS #Instamatic #Reservkamera #Leonard

Av Malin wiper - 22 oktober 2014 08:30

 

In the groov 

 

Min man ringde i går efter att han varit till Värnamo Sjukhus och berättade att det var för tidigt med att få knäoperation. Dom har en ny metod när inte kortisonspruta hjälper som han skall få på Vårdcentralen, och han blev ordinerad att cykla för det är bättre för knät än promenader. Läkaren var Åke Deiver som är överläkare.  

 

 

Jag har själv haft Dr Åke Deiver när jag fick en ny höftled. Det var en speciell operation eftersom jag fick en helt ny unik höftled och operationsmetod som bara dom som har starkt skelett kan få. Rena rama "Ferrarin"...  . Jag har ett skadat knä efter en olycka och dom kan inte transplantera brosk och därför snedbelastade jag och höften tog skada. Dr Åke Deiver är en jätteskicklig kirurg och operationen blev väldigt lyckad och nu har det gått hela sju år sedan dess. När min man nämnde mig så kom läkaren ihåg detta eftersom dom fick testa nåt nytt. Jag är otroligt tacksam..  

 

 

Klicka här för att se ett klipp från Värnamo Sjukhus Café där det alltid är mysigt att ta sig en fika efter läkarbesök.  

 

Min hosta vill inte gå över men jag hoppas den är borta tills i början av november då jag skall till öron, näsa, hals som jag hittills fått avbeställa 2 gånger. I morse hade jag sån kvävningskänsla så jag fick hålla upp huvudet för att inte få panik. Sköldkörteln verkar nu störa stämband och struphuvud mer än förut. Kommer nog igång senare i dag men i går tog vi i alla fall en tur i bilen när min man kom hem från arbetet. 

 

   

Betyder: Jag önskar er en fin onsdag på Italienska 

 

 

 Mia Mrtini med La nevicata del'56. Hon dog 1995 endast 48 år gammal.

 

 

Mia Martini som ung

 

 

 

 

#Deiver #Värnamo #Knäled #Höftled #Café #Mia

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards