Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Konstutställning, vintage och lite till...

Av Malin wiper - 27 april 2010 15:30

     


Denna affisch hängde på vårt ICA så nu blir det konstutställning igen men inte på Folkets hus utan Galleri Smedjan, Dalagatan 6.

 

       

 

Vi var in till vår järnhandel för att köpa två stycken krattor. Den på bilden är av märket "Fiskars" och den skulle jag använda medans min man köpte en annan sort. Vi gick ut för att hjälpas åt att kratta bort löv och kottar men jag kände av det i nacken direkt och fick lägga av. Det funkade förra  sommare för mig att klippa gräset om jag tog en sida i taget och sen vilade. Min man får nu kratta själv och det kommer också att ta sin tid för han har också skador och ont i kroppen....  Vad less man blir.

 

          

När vi ändå var på järnhandeln så tittade vi på spisar och denna induktionsspis skulle vi inte ha nåt emot att äga. När vi flyttade in i huset så fanns en gammal spis från 70-talet. Vi bytte den mot en vi köpte på nätet för 500:- och den är från 90-talet och har nu funkat bra i 4-5 år men vi skulle behöva en nyare och miljövänligare som gör av med mindre energi.

 

      

 

  

Vi såg en bil vid ICA med jättesnygga fälgar. Det var en volkswagen.  

 

Klicka härför att komma in på en häftig blogg som jag själv länkat till. Det är en tjej som klär sig i "Vintagekläder" av hög kvalitet.

 

  

 

klicka här för att komma in på sidan där jag hittade dessa häftiga vintage style radio.

 

    

 

 
 
-Nena-

-Nena-

27 april 2010 19:12

Jag älskar att kratta löv men min kropp säger också ifrån dirket så jag måste sluta.
Maken får ta det men det tar tid då man har stor tomt mitt i skogen och han jobbar heltid.

Jag är lite dålig på det här med att kommentera just nu eftersom jag inte mår så bra för tillfället men jag vill att du ska veta att jag är in hit och läser var dag.

Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

27 april 2010 19:36

Jag har haft en farbror...som även han jobbade på SJ i Vännäs. Han var lokförare. Var kanske i samma ålder som din morbror, Han dog för ca 5 år sedan..
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

27 april 2010 19:39

-Nena- Ja jag förstår att du inte heller kan kratta löv och man saknar att göra såna saker i trädgården för det ger motion och man mår bra av det men vad gör man...?

Det är ingen fara kära du man kan inte kommentera jämt och jag själv hinner inte med riktigt så jag kommenterar inte varje dag överallt men precis som du så läser jag bloggarna ändå och du är en av dom 4 bloggvänner som jag känt längst. Du är en jättefin och gullig vän och jag hoppas du får känna dig bättre snart.

Sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

27 april 2010 23:30

Vintagekrukorna skulle passa ypperligt bra här hemma hos mig :) Men jag vill plantera själv i krukorna och det såg ut att vara färdiga grupper i.
Inte kul när du inte får hjälpa till något hemma för din dumma kropp. Finns det inget som kan lindra smärtan eller få bort den? Jag har själv smärta nästan konstant men du ska ju inte behöva lida så här!
Hoppas du får en bättre dag imorgon. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

28 april 2010 07:44

Vad tråkigt att du inte klarar av att kratta. Jag förstår varför!! Det är riktigt ansträngande..
Som tur var så slipper även jag krattandet. Jag brukar gå och klippa ner buskar och sånt istället så krattar sambon ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

28 april 2010 08:17

Godmorgon vännen =))
Ja man får ta allt pö om pö och vila mellan varven numera...ibland blir man så less , men det är som det är och det är bara att göra det bästa av det hela =))
Jag älskar vintage ! =)
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

28 april 2010 09:14

Vad trist och jobbigt det måste kännas när kroppen inte vill vara med... Jag förstår att ni blir förbenade...

Kul med konstutställning... jag var också på utställning igår i Helsingfors...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

28 april 2010 10:00

Sussi: Ja det tycker jag också och blir så besviken men vad gör man?

Tur att det finns lite annat i trädgården som man klarar av

Ha en fin dag
kramar

Betith: Ja du så är det och kommer att bli och som du säger så får man ta lite i sänder och det man klarar. Kul att du älskar vintage. Jag börjar också gör det sen man sett allt snyggt.

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

28 april 2010 23:05

Helga: Ja det är ingen höjdare men man har blivit van. Ja jag såg att du varit på konstutställning och det var en fantastisk lokal.

Ha en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

28 april 2010 23:09

Sanna: Jag tror att alla dom krukorna är färdigplanterade men jag skall kolla igen i morgon och återkomma till dig. Det finns inget som kan hjälpa mig mot att jag har dessa skador i kroppen utan jag får låta bli vissa saker bara.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards