Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Hedvigborgs handel, solhatt, pysselgrej och Bleck-Knallen...

Av Malin wiper - 27 april 2014 13:00

  

En tjusig solhatt hängde snyggt över en fotölj och bakom ser man den inglasade stora balkongen på mammas boende. Dit tar dom ut dom boenden på sommaren men även ut på gården  

 

Lite sommarkepsar och hattar för männen 


  

En personal kom och visade upp en tårta som toppats med hjortron, det var en boende som fyllde år när vi var dit sist


  

Här ser ni Hedvigborgs Handel som ligger ett stenkast från där mamma bor. Klädbutiken ligger vid järnvägen och har funnits där rätt länge. Dom har en stor sortering av kläder vad gäller storlekar och annat som inte finns överallt. Folk kommer resande iblad för att köpa extra stora storlekar. Sen har dom även mindre men spännvidden är stor. Det var där jag köpte byxorna till mamma som var lite större och vi har köpt till henne förr där. Dom är väldigt hjälpsamma och på hugget där. 

 

Dom verkar inte ha nån hemsida eller fb så adressen är: Järnvägsgaran 3 51161 Skene 


  

Vi blev lite faschinerade av en pedagogisk tärningspussel för äldre att pyssla med. Den som gjort denna har tänkt efter lite mer och när man håller på med den och vrider och vänder så kan man få fram 6 olika mönster och färger. Den är hosydd på ett sätt som gjorde mig snurrig men så bra.


  

Här håller min man på att trixa med tygtärningarna


Klickas här för att se vart jag hittat denna bild på tärningar som fungerar både som lampor och bokhylla 


Ett nybyggt högt hus i Borås som såg så märkligt ut på håll. Balkonerna är som lådor som sticker ut från husfasaden 


  

En liten Igelkott på en stålkonstruktion utanför en butik i Ulricehamn


  

Här ser ni en skulptur som står på Ulricehamns kullerstens-gågata. Den föreställer Bleck-Knallen.


Klicka här för att läsa om Bleck-Knallen och andra skulpturer i Ulricehamn   


Summer sun med Koop. Klicka här för att komma in på bandet koops hemsida 

 

 

Gammalt talesätt: Barka åt skogen som betyder: Det kommer garanterat att gå illa. Gamla uttryck har snart nått sitt sista före datum och nya börjar komma till.         



#Solhatt #Bleck #Ulricehamn #Balkonger #Borås #Igelkott #Hedvigborgs #Koop #Talesätt

 
 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

27 april 2014 15:16

Hej igen! Om du vill ha fler läsare till din blogg länkar jag gärna också till "Öppen ridå" på min blogg :-)

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

27 april 2014 15:34

Det får du gärna göra. Tack snälla du

Ha en fin dag
Malin

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

27 april 2014 17:16

Nu finns din trevliga blogg i min bloggs länklista. Svarade dig även där så här: "Om bägge har wordpress-blogg ser man också kommentarerna - annars inte. Ja, om man ber om att få mejl varje gång nån kommenterar, förstås.
Därför gör jag ofta som du :-)"

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

27 april 2014 19:08

Kul att få vara på din länklista. Du är på min nu också.

Jag har gjort så med kommentarer jämt

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

27 april 2014 17:18

Tittade för övrigt nyss på "Sonens video Nostalgia" som du har länkat till här. Så vackert! Trodde först det var nåt på finska för det finska ordet nostalgia är nostalgi på svenska :-)
Jag är ju finlandssvensk med fullständigt tvåspråkig och har bott i Finland hela livet.

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

27 april 2014 19:07

Vad kul att du gillade hans låt och bilder. Härligt att vara tvåspråkig. Jag har varit till Finland många gånger och som yngre även med färjan över till Vasa. Då var det sån båttrafik men det är helt borta nu såg jag när jag var dit sist tyvärr

Ha en skön kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards