Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Bar Prego i Ulricehamn...

Av Malin wiper - 27 april 2014 19:00

 

  

Efter att vi varit till mamma i fredags så åkte vi in igen i Ulricehamn på hemvägen. Vi gick in på Bar Prego för att få lite Italiensk känsla i mat och miljö. Vi har gått förbi flera gånger men först nu gick vi in dit. Det ser verkligen lite kontinentalt ut så man får en Italiensk känsla när man kommer in. Synd bara att solen sken så skarpt mot stället så jag fick inte så bra bilder och inga jag kunde använda från där man kan sitta ute. Få ta mer bilder en annan gång då det är skugga.


Klicka här för att komma in på Bar Pregos fina hemsida. Klicka här för att läsa om dom som driver stället. Det var en strid ström med folk som kom in hela tiden. Många köpte av deras glass så jag förstår att den var populär.  Bar Prego slog upp sina portar i Ulricehamn juni 2011. Klicka här för att läsa lite mer. Klicka här för att läsa om deras filosofi och om deras lunchbuffé som skall vara nåt extra

 

Klicka här för att se vart jag hittat denna Coffée cup lamp

 

 

Klicka här för att se deras betyg på Cafekartan

 

 

  

Här har dom upphängt vilka smörgåsar, sallader och drycker dom har.  

 

   

Min man tog "Heta Mackan" och han sa att det var den godaste han ätit. Den var grillad med en tunn spröd yta med saftigt innehåll och lagomt stark. Dom har inget kaffe som står på värmeplatta utan brygger en kopp i sänder så man får kaffet nygjort och det var så njuuuuuuuubart. 

 

   

  

Jag tog själv en "Mackan utan Mackan" en LCHF utan bröd. Det var så gott så man blev lycklig och balsamvinägern som var på salladen var så otroligt god så vi köpte en flaska med oss hem. Den gratinerade delen var lite mer stark men inte för mycket och det var ett osttäcke över dom gratinerade tomaterna och annat gott som fanns under 

 

  

Dom hade läckra tekoppar till försäljning som såg ut som en kanna 

 

  

Det sitter ett filter inuti där man fyller på med te. Dom kostar 199 kr/st 

 

   

Det är en härlig salig blandning av möbler på stället och det ger karaktär   

  

  

En trappa upp har dom både bord och stolar plus soffa på höger sida. Min man älskar kartor så han får en extra lysten blick när han ser en sån. Fast numera kollar han kartor på nätet men det är alltid kul när dom satt upp en karta som dekoration. 

 

  

Man kan köpa med sig Italienska såser, balsamico, pastasåser, kaffe, te mm

 

         

 

   

Det var denna Crema Balsamica vi köpte som även användes på salladen. Den är en dressing Dekoration och smaksättare. Märket är Monini. Flaskan kostade 58 kr och den kommer att räcka länge än om vi kommer att använda den ofta i sommar på våra sallader.

 

Vackra vyer från Ischia Italien. Det är blandad musik till detta klipp. Ishia är en vulkanö i Neapelbukten, Italien, cirka tre mil sydväst om Neapel. Ön är bergig och har flera vulkaner. Ytan är 46 kvadratmeter och antalet invånare är 58.000 personer. Huvudstaden heter Ischia 

 

 

#Prego #Italienskt #Balsamico #Ischia #Monini

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards