Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Malin wiper - 6 oktober 2014 18:00

  

Detta är en CHEVROLET CAPRICE 1BN35 från 1977 som svängde upp framför oss en dag. Det var en lång elegant bil i en snygg lila färg.  


Klicka här för att läsa historien om Chevrolet Caprice. Klicka här för att se en Caprice från 1968 

 

Billie Jo Spears med 57 Chevrolet. Billie Jo Spears föddes 1937 i Beaumont, Texas. Hon dog i december 2011 i Vidon, Orange County, Texas. Hon var en amerikansk countrysångare och hon nådde topp 10 på den amerikanska countrysingellistan fem gånger mellan åren 1969 och 1977 med Blanket on the Ground från 1975 som enda listetta. Hon var känd för sin bluesröst 


  

Den svängde in så man kunde få se den lite närmare.   


      

Här ser man hur lång den är. Önskar att jag fotat den framifrån också men föraren satt kvar. 

 



#Chevrolet #Billie #

Av Malin wiper - 6 oktober 2014 13:37

  

Innan min väninna och jag gick ut på en promenad i morse så fikade vi hos mig med kaffebröd och smörgåsar. Jag är så duktig nu så jag äter inte sött och det går jättebra. Vi satt och pratade ett bra tag innan vi gick ut. A-G är en sån trevlig, fin och behaglig person så det är så lätt att umgås med henne

  

Jag och min man fick en inflyttningspresent av A-G och hennes man tekoppar med text på, tesil och tre kartonger med te och kaka.  Det var så lyckat för vi har varit ute efter varsin tekopp i samma modell och dessa var helt perfekta...  Inte nog med det utan hon hade bakat en mjuk pepparkaka också som jag frös in. Jag har inte orkat baka på ett tag så det var också väldigt lyckat


  

Sen promenerade vi ner mot nya bostadsområdet som byggts där gamla folket park legat. 

 

  

Det går en gata in där nu som inte funnits förut utan det har bara varit en stor äng. På ena sidan två höghus och på andra sidan nybyggda villor. Det ser lite rörigt ut för dom är inte helt klara än med husen. Fick tyvärr inga bra bilder. 


  

  

En liten avskalad mysplats utanför en villa 


  

Sen gick vi stigen ner till Strandpromenaden men jag tog bara denna bild för jag har fotat där så mycket förut och lagt ut.


 

Sen kom vi upp till en väg där dessa funkisliknande hus tornar upp sig, dom är jättesnygga. Dom fanns inte när vi flyttade hit för 14 år sedan


En barnboll låg och blåste runt av vinden 


  

En koja i slutet av en tomt


     

Läcker El-moppe från Kina med barnstol längst fram. Märket är Fushida. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit om samma elmoppe och lite annat.


 


Jag gillar när blommor sticker ut från öppningar i staket. Det är nåt poetiskt över det.


Efter promenaden så gick vi hem till mig och läskade oss med mousserande svartavinbärs-dryck från Rudenstams odlingar. Jag hade i isbitar också för då blir den som en alkoholfri drink, så supergod och mustig

 


Vårt internet funkar nu men det är fel på bloggplatsen för jag blir utslängd härifrån titt som tätt och får skriva om allt. Det är som en glappkontakt så jag har fått skriva inlägget i omgångar. Jag hade tänkt sätta in musik och pynta ut mer men det tar för lång tid när det inte funkar. Ha en skön kväll 

 


#Rudenstams #Park #Strandpromenad #Tekoppar #Elmoped  #Koja #Boll

Av Malin wiper - 6 oktober 2014 08:00


 



  

Rosariet i Jönköping börjar nu rosorna tjusa oss för sista gången i år. Dom har ändå hängt sig kvar länge.


     


  

  

  

  

      



  




 En lågmäld finstämd och avslappnande  version av La Vie en Rose med Melody Gardot    

 


I dag 09.00 kommer min väninnan A-G hit och fikar och sen skall vi ta en promenad utefter strandpromenaden och även kolla på alla nya hus på gamla "Folkets Park" området som nu är belamrat med både höghus och villor. Fattar inte att allt fått plats på den lilla plätten. Min man är lite halvförkyld men det är inte säkert det bryter ut fullt. Hoppas ni får en bra början på veckan, det skall tydligen bli kallare nu.

 

 

              


      


#Rosariet #Rosor #Melody

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards