Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 april 2015

Grillad fläskkarre hos syrran och svågern...

Av Malin wiper - 27 april 2015 08:00

  

På fredag eftermiddag blev vi bjudna på grillat hos syrran och svågern. Min svåger Mr K är en van och duktig grillare och här ser ni fläskkarre på grillen 

 

Här kommer en låt med Status Quo till grillmästaren själv Mr K som även sett denna grupp live i Göteborg några gånger

 

  

Axa passade på att stretcha  mellan sina lekar med bollar och annat...   


  

 Här visar Mr K upp den färdiggrillade fläskfilén. Vi är inte bortskämda med grillat så vi såg fram emot detta och det luktade ljuvligt...   


  

Katten Pip-Larsson satt och njöt en stund utanför altan innan han gav sig ut på äventyr. Katten Nisse fick jag ingen bra bild på och sen fotade jag inte så mycket som jag brukade. Måste lugna ner mig lite, jag är bara för mycket...   


  

Då var det dags att sätta sig till bords


  

Till köttet serverades otroligt god klyftpotatis


  

Här har jag fotat av min mans tallrik och till allt fick vi även en tomatsallad, kokta ärter blandade med stekta champinjoner och en kall sås gjord på färskost, citron och cremé fraiche som var jättegod, den skall vi göra själva plus ärtblandningen    

 

   

Jag blev så sugen på vin och dom hade en liten flaska med rött vin som hette Tomasi  Graticcio. Mr K och min man drack öl och syrran vatten för hon går på värkmedicin. Vinet var otroligt gott till köttet, sammetslent så det kan jag rekommendera.  

 

Det blev ingen bantning precis för efterråt fick vi glass med hemmagjord chokladsås. Den smakade verkligen choklad och sån som jag gillar lite mörkare 


  

En kruka som stod en bit från en blomsterbutik i Kinna 

 

Välkommen till en ny helt fräsch vecka med nya upplevelser. Ta hand om er därute i verkligheten...   

 

 

#Grillat #Fläskfilé #Vin #Pip #Axa

 
 
Ingen bild

petra

27 april 2015 08:51

Oj,så,gott!!

Malin wiper

27 april 2015 09:20

Det var verkligen njutbart

Ha en skön och solig dag
kramar

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

27 april 2015 12:17

Jag har läst flera av dina inlägg men hinner inte skriva på varje sida så det blir här. Du har så intressanta bilder och mycket som är vackert. Trevligt besök hos din mor och din syster. En bit av livets blandade sidor. Trevligt att sova på hotell tycker jag. Älskar hotellfrukost!

Ha en fin vecka! Det blåser väldeliga här och solen kommer och går. Kram!

Malin wiper

27 april 2015 12:52

Tack snälla du, själv har jag inte hunnit bloggvandra för jag har fullt upp med mina inlägg och sen är jag så trött just nu så jag har inte ens klätt på mig.

Ingen fara man kan inte kommentera allt som skrivs. Jag har själv blivit urdålig på detta så jag måste ta och organisera bättre. Kul att du gillar bilderna. Det ser ut som vi gjort så mycket men man åker ju bilen och sätter sig sen och bara njuter.

Det är verkligen skönt att ligga på hotell och frukosten är som du säger jättegod.

Ha en fin vecka själv. Här skiner solen men det blåser nog lite här också

Kramar

 
helga

helga

27 april 2015 15:55

Åh det där ser verkligt gott ut!

Vi grillade också fläskkarré i helgen och drack exakt samma vin som du. Lustigt va! Jag tyckte också att vinet var ovanligt gott!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 april 2015 19:44

Vilket sammanträffande ;) samma mat och vin ;) kul

Det var verkligen passande vin till köttet

Ha en skön kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards