Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Malin wiper - 13 oktober 2014 12:30

En rolig bakform med handtag som ser ut som en kastrull såg vi på Röda Korsets second hand på Klostergatan. Jag har aldrig sett nåt liknande och priset var 10 kr. På Tradera såldes likadan form för 50 kr. Formen kommer från Nilsjohan och heter Eivor 1,8 liter. Klicka här för att läsa om AB Nilsjohan  


 

På handtaget står märket. Väldigt bra och praktiskt med handtag när man skall ställa in och ta ut ur ugnen. Klicka här för att komma in på en nostalgiblogg och se en brödburk från Nilsjohan    


  

Detta är en Amerikakoffert i plåt. Den var en klumpig sak men kul att se för jag har aldrig sett nån sån förr  . Amerikakoffert är en väska formad som en låda och försedd med låsbart lock. Den var av trä, metall eller läder. Utvandraren till den Nya världen förvarade i den sina tillhörigheter under resan. Den är den mest kända symbolen för den stora emigrationen under 1800-talet och 1900-talets första 20 år 

 

Klicka här för att se en annan Amerikakoffert  


Ett fint soffbord med glasskiva och ben i rotting för endast 135 kr, rottingbindningsmönster i mitten av bordet. Jag kunde inte se nåt fel på bordet 


  

Knallrosa soffa som man nästan blev bländad av. Det ser ut som en IKEA soffa. Den kostade 225 kr.

 

The Pink Phanter Theme. Pink Panther facebook. The Pink Phanter 1963. The Pink Panther 2006    

 

 

Tillfört i dag: 

 

Jag får inte komma till Öron, näsa, hals på onsdag för man måste vara helt bra i halsen för att dom skall kunna undersöka stämbanden före operation av sköldkörteln. Har fått en ny tid på måndag 20 oktober och hoppas jag hinner bli bra tills dess. Annars förskjuts operationen och det känns inte bra. Vi skulle ha träffat min bloggvän och vän skrivmoster och hennes man nu på onsdag men remissen kom i slutet på förra veckan och jag glömde höra av mig till dom, är lite snurrig just nu...   Brukar inte glömma annars...   



#Amerikakoffert #Rosa #Nils #Bakform #Panther #Sam #Röda #Second

Av Malin wiper - 13 oktober 2014 08:00

 




I denna lägenhet  skall köket så småningom uppdateras till 2014. Kylskåpet är jättebra trots att det har några år på nacken men det fattas lådor  för grönsaker och då hittade vi denna plastlåda på Ekohallen för ett tag sen och i den lägger vi grönsaker, fast vi har den högst upp i kylskåpet. Så kan man ju även göra i ett modernare kylskåp om en låda går sönder eller varför inte använda sig av nån ändå för att lägga i matvaror. Lådan kostade ca 50 kr

  

Sen köpte vi ytterligare två på Coop A6 köpcentrum och dom är lite lägre. I den längst ner har vi syltburkar och konserver så dom är samlade på samma ställe och det blir mer ordning i kylskåpet. På hyllan ovanför kan man ha kött, kyckling, korv och annat som passar ihop. I vår förra lägenhet hade vi fått ny kyl och frys men det ryms lika mycket i denna så vi är inte missnöjda. Det finns många typer av lådor och storlekar att välja mellan och det finns även lådor med lock men vi vill ha dom öppna

  

Eftersom jag är doftallergiker så måste vi köpa diskmedel som är oparfymerat och då blir det alltid sånt som är svanenmärkt. Jag är inte känslig mot alla lukter men rätt många numera. Därför kan jag tipsa om detta diskmedel från Coop Änglamark som jag tycker funkar jättebra. Vi hade diskmaskin när vi bodde i huset men nu har vi under 2 års tid varit utan och vant oss vid det. Jag har köpt diskmedlet för 16 kr på Coop men ser att det kostar ca 17 kr på nätet. Klicka här för att komma in på en sida där diskmedlet finns 

 

   

Klicka här för att komma in på en sida där det finns ett märke som heter "Såklart" som skall vara jättebra och bra för miljön och är parfymfritt. Jag skall testa nån av dessa produkter innan jag köper nåt annat i serien


  

Annars använder vi också ICA Skona handdisk som är parfymfri och svanenmärkt. Det funkar jättebra. Klicka här för att se en test på handdiskmedel. Vi använder även Skonas tvättmedel och det funkar också bra. Har ni några andra förslag på diskmedel som är parfymfria och bra så hör av er med tips till mig. 

 

 

Jag kan bara sätta in förskrivna inlägg just nu eftersom jag är förkyld. Jag skall nu ringa sjukhuset (öron, näsa, hals) för att höra om man kan komma dit på onsdag då jag har tid fast man inte är bra, har hosta och ont i halsen fortfarande och får inte upp nåt slem trots att jag tar Kan Jang. Febern har i alla fall gått ner  så jag var så gott som feberfri nu på morgonen. I dag är det Londondimma ute och temperaturen är plus 6 grader. Hoppas ni haft en fin och upplevelserik helg mina härliga läsare och att ni får en ljuvlig vecka. Kram från Malin 

 

   

Jag tog en bild från vår balkong för att visa dimman 

 


 

 

#Tips #Köket #Kylskåp #Handdiskmedel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards