Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

flaskskepp och en flaska....

Av Malin wiper - 27 april 2012 07:00


Den här flaskan hittade jag på second hand för rätt länge sen och gav som en rolig grej till min svåger när han fyllde jämna år. Han fick naturligtvis en riktig present också. Den är antingen i nåt slags järnplåt och rätt tung. Nu såg jag att dom hade den som prydnad på en hylla


Dom är så fiffiga och roliga så dom har satt en etikett på flaskan föreställande deras katt Nisse och orden "Håll tassarna borta"....  

    

et bästa med flaskan är att den är gängad på mitten så det är bara att skruva lös så kan man sätta i en vinflaska eller annan flaska men dom var så påhittiga så det är godis i den just nu....    

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Klicka här för att komma in på flaskskepparna

Ett flaskskepp är en skalmodell av ett segelfartyg i en flaska. Rent praktiskt bygger man först en hopfälld segelbåt eller annat slags fartyg, som man sedan försiktigt petar in i flaskan sedan reser man masterna med hjälp av linor eller tunna trådar. Källa wikipedia


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild   





Stackars lilla instängda Flaskskepp...  .  Det är en rolig text på denna låt. Klicka här för att komma in på Johanna Evensons facebook. Klicka här för att komma in på hennes Myspace 

 
 
Vicke

Vicke

27 april 2012 07:16

det var fina flaskor, ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 april 2012 09:35

Den är kul och ser lite gammal ut

Ha en fin fredag själv
kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 april 2012 08:10

Godmorgon Wiper. Ja tänk så mycket roliga saker det finns numera att införskaffa. Flaskan du gav bort var ju med rolig och påhittigt med etikett och godis. Jag har haft en virkad pudel som överdrag på en spritflaska det gjorde min mormor till mig för många år sedan hon är borta sen m ånga år nu men jag minns så kul det var när hon kom med den det var dåtidens grejor. Numera är det mer avancerat. En trevlig fredag till dig hoppas vi på.

http://.se

Malin wiper

27 april 2012 09:35

Häftig med en virkad pudel som flaskomslag. Duktig din mormor var. Dom gjorde verkligen andra grejer förr som man kom ihåg med glädje

Ha en fin fredag själv
kram

 
Cattis

Cattis

27 april 2012 08:33

Vad smart av dem att ha den som en godisflaska.
Den är jätteläcker och jag förstår att dem vill ha den framme.
Riktigt present? Den här hade säkert räckt för det är ju alltid tanken bakom en present som räknas.

Kram vännen och ha en toppendag och säkert hittar du på något nytt och spännande idag med. :))))

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

27 april 2012 09:33

Dom är påhittiga ;) Den är mycket större än den ser ut och man tror nästan den kommer från skeppet Vasa ;)

Tack för dina fina ord. Vi är bortbjudna i kväll på mat
kram

 
Ingen bild

-Nena-

27 april 2012 08:33

Vilken rolig flaska.
Du hittar så mycket kul saker när ni är på loppis =)

Ha en fin fredag och helg
Kram!

Malin wiper

27 april 2012 09:32

Ja du man kan hitta mycket kul på second hand

Ha en fin helg själv
kramar

 
helga

helga

27 april 2012 09:49

Det var en fiffig flaska och etiketten var också fin... Hoppas du har en fin dag! Jag är i norra Sverige och ska jobba hela valborgshelgen...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 april 2012 10:35

Ja det var en fiffig etikett och på second hand kan man hitta mycket om man kommer i rätt tid.

Ha en fin arbetshelg och sköt om dig goa du
varm kram

 
Kristina

Kristina

27 april 2012 10:02

Vilken kul flaska. Men det gäller att ta sig tid att upptäcka roliga saker och inte bara stressa på. Du är så duktig på att se fina saker och att du delar med dig av detta är mycket godhjärtat.
Ha det gott och go kram till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 april 2012 10:35

Den är egentligen till för att dölja en vin eller champagneflaska men dom är så påhittiga ;)

Tack för dina fina ord, dom värmde. Du har också fina bilder och är godhjärtad.

Ha en fin fredag
kramar

 
ansepanse

ansepanse

27 april 2012 11:44

vilken rolig flaska som man kan gömma godis i :) den är dessutom en fin prydnad
Sv: Nemo blev 4 år i januari och Sluggo blir 3 år i juni
bamsekramar och en fin fredag till dig

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

27 april 2012 12:16

Kul att du gillar den. Då är inte dina hundar så gamla men ändå vuxna. Dom är så fina och har jättehäftiga namn

Ha en fin fredag själv
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards