Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Sushi Latino!

Av Malin wiper - 22 oktober 2011 10:15

    


Vi åkte in till Jönköping i går istället för i dag. Det var så länge sen vi var där nu och man hade nästan lite storstadsabstinens...  .  Vi var så sugna på sushi så vi åkte till "Sushi Latino" som vi varit på en gång tidigare. Sushin är sanslöst god och lite annorlunda än den vanliga japanska sushin.  Fast vi tycker väldigt mycket om den också men omväxling förnöjer alltid.  Vi har åkt dit förut ett antal gånger under lunchtid men då har det varit fullsatt så denna gång väntade vi tills 13.30 och då fanns det några platser lediga


  

Detta är personalen på sushi Latino. Klicka här för att se fler bilder


Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att se vad dom fått för betyg på sushikartan.se


  


Dom som äger stället är jättetrevliga och det är en fin stämning. Här blir vi först serverade vårt gröna te


  


Vi fick även en förrätt i form av en tomatsoppa med lite creme fraiche ovanpå. Den var helt underbar i både smak och konsistens.


  


Vi tog dagens rätt och i dom runda till höger är det kokt lax i mitten och strösslet runtom är supergott. dom i mitten bestod av crabsticks och philadelphiaost. Den runda var en räka och en röra ovanpå. Sen fick vi en vanlig med lax ovanpå. Deras ingefära är rosa. Till detta olika kålsorter strimlat. I vissa rätter så har dom även kycklingsushi.


Klicka här för att läsa vad jag skrev förra gången vi var dit


  


Detta är badtvålar i form av sushi. Klicka här för att se en massa kul med sushimotiv och annat


Vi steg upp ur sängen mycket senare i dag än vi brukar så vi har nyss ätit frukost och skall nu fortsätta med packning och rensning. Jag har fått bort rätt mycket nu och det känns lättande. Vi är rätt trötta och jag skulle själv kunna krypa ner i sängen igen men då blir inget gjort. Det kommer lite efter sen vi sålde huset och all oro som följde med detta.


Nu önskar jag er alla en härlig lördag. Sköt om er


Sushi Cakes



 
 
Pisan

Pisan

22 oktober 2011 11:07

Ser ut som att ni hade en riktigt trevlig dag där i Jönköping :-) Jag har aldrig testat sushi faktiskt. Har sparat på det lite... :-) Får ser när det blir av.
Vi har inte börjat packa ännu. Väntar på att visa denna lägenheten för kommande hyresgäster först, det blir nog i veckan som kommer. Sedan sätter jag nog fräs rejält med packning. Jag har ju bara en 2:a så det är ju inte så mkt grejer tack och lov... :-)
Hoppas ni har en toppenfin lördag du och mr T. Mr H sover än :-) men ungarna har varit uppe ett tag, själv kom jag just upp. Kramar!! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 oktober 2011 11:35

Det var en trevlig dag men vi är alldeles för trötta och det blev inte mycket gjort. Jag tycker verkligen du skall testa sushi. Du kan få en enda till att börja med. Så gjorde jag första gången.

Vad skönt att ni inte har så mycket för då underlättar det verkligen. Vi har ju både vind och källare och då samlar man på sig en massa onödigt.

Härligt att Mr H kan sova ut lite efter en arbetsvecka. Jag tar nog själv en morgonrocksdag. Känner mig lite halvförkyld också.

Hälsa hela familjen från mig
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards