Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Malin wiper - 20 oktober 2011 09:27


Klicka här för att komma in på The Rolling Stones hemsida. För mig tar det en stund innan musikklippen i bloggen laddas upp. Nåt är galet här med en massa saker men jag får inget svar från bloggplatsen.


 


Klcka här för att komma in på Cheryl Crows hemsida


  

  Jag tog bilen ner till samhället för att gå in och kolla på en väska hos "City Skor". Jag hade två stycken som jag brukar ha när jag är ute och promenerar men nu är båda trasiga. Vi har verkligen bra butiker i vårt samhälle med ett utbud där det finns nåt till alla.

Klicka här för att komma in på City skors facebooksida

  


 Jag hittade denna i Canvas som även är vattentålig och har en massa fack. Det är som en gråmelerad färg och ser jättefin ut. Den kostade bara 199 kr



  


På andra sidan gatan hos Akleja Blomsterhandel hade dom så fina höstbuketter till ett pris av 29 kr. Jag kunde inte låta bli att köpa en bukett med mig hem.


  


Den fick stå på köksbordet och lysa upp.


  


Inte nog med det utan jag köpte även denna ljushållare som är gjuten i betong och kostade 75 kr med både glas och ljus i.  Jag tog lite bilder inne i butiken men dom kommer i ett annat inlägg. Den kommer från Wikholms form. Klicka här för att komma in på deras hemsida


Klicka här för att komma in på "Akleja blomsterhandels" hemsida


  


Light up your life....  


Av Malin wiper - 20 oktober 2011 07:58

 


I dag har jag absolut inget förberett att skriva om så jag känner mig helt tom. Har i alla fall sovit gott och känner mig rätt utvilad för första gången på länge. Det ser kalt ut nu när löven har försvunnit från träden. Solen håller på att bryta fram och det är en grad varmt. I dag blir det promenad, muskelavslappning och lite mer rensning och packning inför flytt. Vi har ett hektiskt schema fram till jul.



Jag är så glad att den 91-åriga kvinnan fick stanna hos sina släktingar här i sverige så det bubblade riktigt i min kropp när jag hörde detta. Hur har det kunnat bli så här hårt och kallt i landet? Det var ju helt horribelt och grymt. Det finns inte tillräckligt många ord för att beskriva den vansinniga situationen. Finns det inget utrymme för vanlig medmänsklighet längre?.


  


 Den här bilden fick jag över mms av min son i går. Den föreställer två gatuarbetare som kört in bilen på sidan för att sätta upp dom svarta stolparna så inga bilar skall kunna köra in där. Nu kommer dom inte ut själva. Den får symbolisera Migrationsverket som målar in sig själv i ett hörn...  


   


Här en bild jag tog i Stockaryd. Denna jättestenbyggnad med en liten trädörr står på sidan om järnvägen. Uppepå höll flera män på att rensa och göra fint och det såg så kul ut. Tyvärr så tog jag bilden genom bilrutan så jag fick inte med alla.


Nu skall jag gå och göra mig iordning så jag kommer ut innan lunch....  Min man cyklade iväg till arbetet för en stund sedan och snart har dom fått klart både det elektriska och rörmokeriarbetena i sina lokaler. Dom har haft en del jobb redan och det är fler som vill ha deras hjälp och det bådar gott.


  


Utanför Ritz konditori finns nu bara en uppsättning utemöbler kvar. Dom är för dom modiga som fortfarande njuter av att sitta utomhus. En stund senare så satt det faktiskt folk därute och fikade och det kändes häftigt.




Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards