Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Malin wiper - 11 oktober 2011 09:00


Tuesday Graphics


Vi har lite bättre väder i dag och solen håller på att bryta fram. Inget regn syns till. Min man är nu på en en timmes lång undersökning ang hans diabetes. Han har blivit bättre och blodsockret har gått ner så han får ta mindre medicin. På hans jobb är det full rulle med dragning av el och annat för att dom skall kunna sätta igång verksamheten.


 


Jag såg på tv i går att operasångaren Ingvar Wixell har gått bort i en ålder av 80 år. Klicka här för att läsa om detta. Han föddes 1931 i Luleå och dog 8/10 2011 i Malmö. Han var en svensk operasångare, en av 1900-talets ledande inom baryton-facket. Hans mörka fasta röst och kraftfulla scennärvaro gjorde honom till en dramatisk uttolkare av operaroller. Hans framställningar av titelrolen i Simon boccanegra och av Don Carlos i Ödets makt ansågs tillhöra samtidens bästa. Han var under en period gift med sopranen Busk Margit Jonsson. Klicka här för att läsa lite mer om honom i en annan tidning


    


En lustig sak under hans karriär var att han 1965 framförde alla bidrag i Melodifestivalen. Det kom jag ihåg att det pratades om då och man tyckte det var jättemärkligt. Sen framförde han vinnarlåten "Annorstädes vals". Jag har lyssnat på honom när jag växte upp och såg på tv med mina föräldrar. Dom gillade honom och följde hans karriär.


Sköt om er och ha en härlig dag...  Jag kommer in på era bloggar lite senare för jag har en del att fixa med i dag.


 Här sjunger Ingvar Wixell det svenska Eurovisionsbidraget 1965. Det är en vacker melodi men inte så passande i en festival för den är så melankolisk



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards