Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Malin wiper - 5 oktober 2011 22:15

    


Denna film blev en överraskning för mig för den var så lågmäld, känslosam, hoppingivande men ändå så tragisk och tankeväckande. Det känns som om detta redan håller på att hända nu när folk i fattiga länder måste göra stora eftergifter för att överleva. Dom som har resurserna drar sig inte för att betala hur mycket som helst för att få nästan evigt liv. Jag är själv en reservdelsmänniska och är glad att jag kunde få en konstgjord höftled men det är ingen annan  levande människas höftled jag fått. Filmen var väldigt välspelad och intressant. Man kände verkligen för dessa personer och deras öden. Den var lite diffus långt in i filmen och det tog ett tag innan man förstod vad det var frågan om. Jag hade nämligen inte läst handlingen i förväg. Min son har tipsat mig om att skippa att göra så ibland för då blir man lite överraskad och det känns som ett oskrivet blad


För regin står Mark Romanek


I rollerna ser vi:


Charlotte Ramplin

Keira Knightley

Sally Hawkins

Carey Mulligan

Andrew Garfield mfl



Klicka här för att läsa en recension som jag kan skriva under på. 



Filmen får 4 lungor av 5 möjliga av mig 


          



Av Malin wiper - 5 oktober 2011 16:00


                                              

Jag brukar se programmet "Halv åtta hos mig" och dessutom gillar jag Helge Skoog till tusen. Fast programmet var bättre förut när dom blandade olika människor och även såna som inte hade det perfekt hemma. Denna veckan tar ju priset i smaklöshet. I måndags när en manlig 61 årig konsult med smak för inredning stängde in några stackars fiskar i höga smala glas som dekoration på matbordet, då var måttet rågat. Dom rymdes knappt och fick simma runt hela tiden.  Fiskarna kommer i chock och har ingenstans att gömma sig. Det var så dumt så jag bojkottar programmet resten av veckan. Det finns en anledning till att såna fiskar skall ha ett rymligt akvarium med växter och ställen att dra sig undan på. Det går inte att länka till måndagens avsnitt (Svt Play)  för det har tillfälligt tagits bort. Det är kanske fler som reagerat. 



För nåt år sedan på "Förkväll" så visade dom upp levande inredning. Det bestod av ett antal instängda fjärilar i en kupa där dom bara kunde flyga runt för att underhålla när man får gäster som nåt annorlunda men för mig känns det makabert och verklighetsfrämmande. Vad har vi för rätt att göra så mot djuren hur små dom än må vara. Fjärilar skall flyga fritt utomhus i sitt rätta element. Hur tänker dom som kommer på nåt sånt och även dom som går på detta?. Ibland tror man att det är ett skämt när man hör och ser vissa saker på tv.  Klicka här för att se vad jag skrev om detta förra året i ett inlägg. Det står skrivet långt ner i inlägget


  

Klicka här för att komma in på en blogg där det står väldigt bra skrivet om detta med fjärilar som levande inredning. Väldigt skrämmande och bissart också om hur en del använder dom i presentbuketter och stänger in dom med ett nät så dom stannar kvar där. Jag skulle släppa ut stackarn direkt.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards