Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Malin wiper - 2 oktober 2011 17:00

 


Jag lovade att jag skulle fota smyckehållaren (med smycken på)  som jag köpte på Mimmis Magasin sist jag var där. Jag kommer bara att ha smycken på den som jag använder ofta. Har ett smyckeskrin till allt det andra. Vill att själva formen som är en klänning skall synas. Det blir för rörigt med för mycket på hållaren. man kan sätta örhängen också i hålen som finns. För mig är det lagomt så här och det blir en fin dekoration på väggen. Nästan allt på hängaren kommer från Pisans smycken.  Nu finns hängaren i två modeller och den andra har en fot så den kan stå på ett bord. När jag kollar på andra smyckehängare på nätet så tycker jag ändå att denna är finast. Den kommer från "Diffrent design".


Klicka här för att komma in på deras hemsida


  


Klicka här för att se lite fler sorters smyckehängare.


  


Det blev inget busväder i dag utan ser lika fint ut som på bilden jag tog i går efter vägen. Jag har själv en morgonrocksdag och klär inte på mig förrens vi skall på bio....  Jag blir helt slut när jag varit ute en hel dag. Hade lite yrsel av nacken i går men när jag haft lite kylgelé på och sen nackkragen så blev det bättre.  Det skall bli kul att gå på bio för det var rätt länge sen och jag gillar inte "Biopalatset" i Jönköping så det blir Folkets Hus bio som gäller framöver. Jag har missat en del på nyheterna dom två sista dagarna men såg nu att Sven Tumba har gått ur tiden. Han har då funnits under hela mitt liv än om jag inte har nån relation till hans idrott så känns det vemodigt och han förekom mycket på tv förr. Han verkade vara en trevlig och behaglig person. Klicka här för att läsa om denna händelse.



Have great time

Av Malin wiper - 2 oktober 2011 13:15

  

Vi köpte i alla fall en ny termoskanna av bättre kvalitet än den vi redan har. Loppiset säljer även nya saker till fyndpris. Denna fick vi betala 150 kr för och den är helt ny och oanvänd. klicka här för att komma in på hemsidan för denna kanna som är av märket "Novia" Dom hade även en av dom som finns på en bild där men vi valde denna i guldfärgat. Klicka här för att se vår kanna och läsa om den. Jag kan tyvärr inte hitta vad kannan kostar i butik.


  

Vi köpte på oss fler av deras metall och träpennor som är helt nya och kostar 10 kr/st. Ingen av dom är i plast och endast en har reklam skrivet på pennan. Dessa köpte min man och man kan ju ge bort några om man vill. Jag tror att dom är av bra kvalitet för det känns och det bästa är att dom även säljer patroner till pennorna så man kan byta


Klicka här för att kolla på exklusiva kulspetspennor.


  


Jag köpte dessa och har många fler sen förut. Vi fick två fina mappar gratis att frakta pennorna i och dom var superfina. Här är insidan på ena.


  


Min man köpte lite saker till sitt jobb. Bl.a dessa 4 förpackningar med Post-it lappar som bara kostade 5 kr/förpackning och det är superbilligt. Annars kostar en sån här förpackning 25 kr/st


  


Sen köpte han kabelhållare mm. Förpackningarna är minst tre gånger så billiga än dom man köper i butik. Dom är helt smockfulla och han skall ha dom till arbetet.


  


Här en annan sorts kabelhållare som han också köpte en kartong av.


  


Dom hade helt nya lyxiga paraplyer som var rätt stora och med träskaft. Jag köpte mig ett och det kostade bara 40 kr men hon sa att dom kostar flera hundra kronor i vanliga fall och det känns när man fäller upp det. Går inte att få fram hur stort och fint paraplyt är. Det är lite både tyg och plastkänsla i parasollet. Detta skall jag bara ha till fint....  


  


Här sjunger och spelar Paolo  Nutini med sina musiker "Pencil full of lead" Det svänger verkligen.  Tänk vad man kan hitta på Youtube bara genom att skriva in "Pencil"...   Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han är väldigt tilldragande också....  Får man säga så som gammal tant?...  . Han föddes 1987 i Paisley och är en skotsk sångare/låtskrivare. Hans debutalbum hette These Streets. Hans musik har hörts i tv-serien CSI och Scrubs.



Jag kan fortfarande inte kommentera på era bloggar ni som har "blogspot" vet inte om det är nåt fel hos mig eller på den bloggplatsen. Vi har inte lika mycket sol i dag men det är ändå inget busväder utan lite dis och vindstilla. I kväll skall vi gå på bio på Folkets hus och se en svensk film som heter "Försvunnen". Fast just nu så slappar vi bara och jag ser på en film jag hyrt som är en liten nagelbitare.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards