Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 november 2019

Hagas Vintage Bernshammar del 3 godsaker och Opeth

Av Malin wiper - 24 november 2019 15:00


 

Här kommer nu del 3 från Hagas Vintage Bernshammar dit vi var i lördags. I köksdelen hade dom massor av godsaker i form av glögg, marmelad, balsamvinäger, pasta, pastasåser mm. Nathalie Lorichs som driver stället har jobbat med Italienska delikatesser och det märktes.  

 

Klicka här för att se del 1

Klicka här för att se del 2     

 

    

 

Vi köpte både glögg och en Marmelad. Carina Svennsson har både plockat och tillverkat produkterna


Glöggen går under namnet "Vinterdryck" och innehåller krikon, kanel, kardemumma, stjärnanis, nejlika. Marmeladen innehåller: gula plommon, kardemumma, kanel, lime, honung och råsocker

 

                                  


                                                                              Vackra ting

 

Vi köpte även denna glögg som även Carina Svensson tillverkat från grunden. Den innehåller: gröna tomater, stjärnanis, ingefära mm

 

                                                                     

 

Nu står båda glöggarna och marmeladen på vår barvagn. Glöggen på övre hyllan och marmeladen på mittenhyllan. Vi skall njuta av dessa godsaker i jul då sonen och min mans bror kommer hit. Kul att ha nåt extra gott att bjuda på                 


 

En korg full med juldukar som är tillverkade i bivax och är därför miljövänliga. Dessa har även Carina tillverkat. Dom går även att ha till sillburkar att täcka över med så man slipper all plast och annat


 

Vi köpte en bivaxduk som vi nu har under blomkrukan på soffbordet. Sen satt jag dessa julprydnader framför. 


 

Det fanns hur mycket som helst att titta på hos Hagas vintage. Hyllor ovanför fönstren i köket med burkar, gamla vågar och annat

 

Fortsättning följer med del 4.................................................

 

 

Vi hade även tänkt åka till Köping i lördags men vi var så länge på Hagas så vi orkade inte och tiden rann ut eftersom vi hyrt bilen i bara 5 timmar. Köping tar vi en annan gång för detta med Hagas var en höjdare som man inte hade velat missa. Vi la ner allt i dag för i morgon är en annan dag och då kan man ta nya tag. Jag vill även få klart inläggen så jag bloggvandrar i morgon istället. Ha nu en fortsatt härlig söndag 

 

    

Nathalie Lorichs man Martin Axenrot spelar med i detta band Opeth. Bandet spelar över hela världen så dom har en diger turneplan. Opeth är ett progressivt death metal band från Sverige. Dom lägger till progressiva element i sin musik med klassisk gitarr och influenser av jazz och aukustisk musik. Namnet Opeth kommer från månstaden Opet i Wilbur Smiths bok Solfågeln (1972). Debutalbumet Orchid gavs ut 1995, och 2016 släpptes Sorceress- bandets tolfte studioalbum. Klicka här för att läsa lite mer om bandet. Jag tycker dom är jätteproffsiga musiker 

 

     

Klicka här för att se en intervju med Martin Axenrot en fin och trevlig kille  

 

 

#Vintage #Glögg #Barvagn #Bivax #Hyllor #Opeth #Martin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards