Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Svullna fötter!

Av Malin wiper - 26 maj 2012 17:19


     

Nu är vi hemma från att ha tillbringat några timmar hos min mamma i Skene. Skriver om det senare för jag fick en kommentar som ni kan se här nedan som jag vill svara på i ett inlägg. 


 


Chia

Lördag 26 maj 16:05

Hejsan!
Jag hittade din blogg när jag sökte på nätet om svullna fötter. Mina fötter har varit svullna sedan en vecka tillbaka. Det går inte ned när jag sover, utan de ser likadana ut även på morgonen. Jag har också tänkt på det varma vädret, men visst är det konstigt vad man börjar råka ut för bara för att man blir lite äldre och något tyngre - i alla fall jag. Svullna fötter har jag inte haft sedan jag var gravid för 24 år sedan...
Hälsningar, Chia i Värmland

 


     


Tack Chia för din trevliga kommentar. Nu har min (wiper) svullnad gått ner och jag har ett tips till dig och andra som råkat ut för samma sak. Jag har smort in fötterna i icegelé några dagar och det har gjort att svullnaden nu gått ner betydligt och jag kan ha skor på fötterna utan att det sitter åt. Dessutom har jag haft fötterna i högläge när jag suttit. Jag är också tyngre numera men har ändå inte haft svullna fötter förut och jag är säkert äldre än du eftersom jag fick barn för 39 år sedan. Kylgelé finns att köpa på apoteket och även hos en del kiropraktorer. Det har hjälpt mig mycket även för nacke och rygg. Värmen gör ju inte saken bättre och det är viktigt att ha bra skor om man går mycket och inte byta hela tiden. Man kan även bli svullen av att bli biten av insekter på fötterna.


 


Blir man svullen över anklarna då bör man kontakta vårdcentralen direkt. När jag ringde rådgivningen för mina svullna fötter så sa hon att det kan sitta i längre än en vecka. Hon tyckte att det var bra att jag använde kylgelé för det dämpar inflammationen. Om det sitter i flera veckor så skall man nog ändå kontakta vårdcentralen. Det var min syster som tipsade mig om att använda min icegelé som jag annars har till nacke och rygg. 


 


Hoppas att du blir hjälpt av detta eller att svullnaden går ner av sig självt. Sök annars läkare. Ha en fin kväll


Body Aura


Jag kommer inte att kunna låta bli att se stora finalen på Melodifestivalen trots att jag tycker att dom flesta låtarna är urdåliga. Det finns några pärlor som jag hoppas tar sig högt upp och att Loreen vinner. Ha en fin kväll


 

  


Ett litet klipp med dancing feet


 
 
Vicke

Vicke

27 maj 2012 07:16

bra att du delar med dig av detta tips, ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 maj 2012 07:42

Kul att du tycker det

Ha en fin dag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards