Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Ett hus går i graven!

Av Malin wiper - 26 maj 2011 09:43


Jag brukar inte sova så länge men vi har bara varit vaken en stund och nyss avslutat frukost. Tyvärr var jag in och kommenterade på några bloggar och önskade dom en härlig onsdag...  Sen ser jag att det är torsdag i dag...  känner mig som det gamla vrak jag är i dag.



Det känns helt tomt i huvudet och jag vet inte vad jag skall skriva om. Solen skiner i alla fall och blåsten verkar ha bedarrat


EN KÅK GÅR I GRAVEN


  

Jag har skrivit några gånger om att vi skall få en tunnel under järnvägen och ett hus måste rivas. Har dokumenterat detta förut men nu är huset definitivt borta. På bilden hade dom kommit en bit och allt inne i huset var tömt. Vi kom ihåg att ett ungt par med ett litet barn hade flyttat in i huset för ca 2 år sedan och förra året byggde dom en jättefin inglasad altan. Undrar hur det kändes att måsta lämna huset?  


  

Här är grävskopan i full gång för några dagar sen.


  


  

Så här såg det ut i går förmiddags och när vi åkte förbi senare så var huset ett minne blott och dom hade börjat gräva en stor grop. Nu går det fort och vi kommer att få en rondell en bit därifrån också. Nu hittade jag inte allt annat jag skrivit om detta bygge.


   

Klicka här för att kolla vart jag hittat denna bild  


Det var bara några dagar sen som jag klippte gräset och nu är det lika högt igen. Om vi hade en liten gräsmatta så hade det gått an men det är tre stora sidor att klippa på.

 
 
ansepanse

ansepanse

26 maj 2011 11:45

vad tråkigt att behöva lämna ett hus som man just renoverat för att det bara ska rivas, usch vad ledsamt
jo, jag hajade till när jag läste att du önskade en fin onsdag :)
Sv: barnbarnet är här idag också och hon kommer att vara här imorgon likaså
ha en fin TORSDAG :D
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

26 maj 2011 11:55

Dom har nog fått bra betalt men det kanske inte spelade nån roll när dom trivdes där och planerade för framtiden. Man skall inte gå ut på datan innan man är vaken ;)

Vad kul att du får rå om barnbarnet i flera dagar

Ha en fin torsdag ;)

kramar

 
Ingen bild

-Nena-

26 maj 2011 15:12

Jag trodde det var jag som var på fel dag och att det faktisikt var onsdag idag och inte torsdags om jag trodde men så kom jag ihåg att lilla dottern hade gympakläder med sig och då är det torsdag *fniss*

Ibland blir man vilsen på dagarna helt enkelt och jag tycker att denna veckan har gått fort.

Kram till dig!

Malin wiper

26 maj 2011 19:27

Ja vad skall man tro när en förvirrad trött person besöker ens blogg och skriver som jag gjorde :D Tur att jag inte förstörde nåt. Veckorna går raketfort

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards